י"ז בתמוז תש"פ 19:07
כתבו כאן את עשרת הדיברות



זה מצחיק שלרוב (גם דתיים) לא זוכרים את כולם!

שלא נדבר על שלוש עשרה עיקרים, שש מצוות או כל מני נוספים.
י"ז בתמוז תש"פ 19:14
כי לפחות בהלכה המקובלת עשרת הדברות אינם משמעותיים יותר ממצוות אחרות, אז מה זה משנה? העיקר שמקיימים.

בכל אופן: אנכי ה' א-להיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים מבית עבדים, לא יהיה לך אלהים אחרים על פני, לא תעשה לך פסל וכל תמונה (וכו'), לא תשא את שם ה' א-להיך לשווא, שמור/זכור את יום השבת לקדשו, כבד את אביך ואת אמך, לא תנאף, לא תרצח, לא תגנוב, לא תענה ברעך עד שקר, לא תחמוד. יצא 11 כי יש מחלוקת על הדברות הראשונות מי נחשב ומי לא - לא זוכר מי אומר מה, אז כתבתי הכל פשוט.
י"ז בתמוז תש"פ 19:15


 

עפה על עצמי וחיה בסרט 

 

אבל סך הכל פשוט מושלמתפרח

 

 

"אני מתנגד מצפונית לחובת נוכחות בבית ספר. אני לא צריך לסבול בגלל כישלונה של מערכת חינוך קורסת לספק מורים או חומרי לימוד באיכות אפילו מינימלית"

 

[הארי פוטר והשיטה הרציונלית]

 

י"ז בתמוז תש"פ 19:25
י"ז בתמוז תש"פ 19:55
אחפש אלו שירים יש על עשרת הדיברות ויג עיקרים
י"ז בתמוז תש"פ 19:53
נכון עשרת הדיברות זה לא השו"ע אבל יש בהם מעבר להיכללות המצוות, גם ערך סמלי-תרבותי.

אצלי מה שחסר לי בצד הימני היה בלבול מסוים בין לא יהיה לך ולא תישא.
בצד השמאלי לא קלטתי בכלל שיש לא תענה!
י"ז בתמוז תש"פ 21:06

הצצתי בגוגל חח לא הצלחתי להתאפק חושף שיניים

"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

י"ז בתמוז תש"פ 20:29

י"ז בתמוז תש"פ 20:34

אבל אני בהלם

כזאת רשימה ארוכה, ואין "עטה מסכה"???

 

או שפשוט אם אסור להשתעל ואסור להתעטש אז אין צורך במסיכה🤔

 

 

 

 

ובכן, להישמע חכם זה לא קשה.

זה הרבה יותר קל מלהיות אינטליגנטי, למעשה, מכיוון שאתה לא צריך להגיד שום דבר מפתיע או להציג תובנות חדשות. אתה פשוט צריך לתת לתוכנת השלמת התבניות של המוח שלך להשלים את הקלישאה, ולהשתמש באיזה דבר חכמה עמוק שאחסנת לפני כן.

(השיטה הרציונאלית פרק 39)

י"ז בתמוז תש"פ 20:43
לא סתם הלוחות האמיתיים ריבועיים
י"ז בתמוז תש"פ 20:47
מסכה בבית?

111100 110010000 101000

1 1000 110010000.

י"ז בתמוז תש"פ 20:51

אז גם

לא תבקר מיותר

וכן לא תיסע

וכן לא תלחץ יד

וכן שמור מרחק

 

כי כבר יש לא תצא

 

 

אלא צריך להסבירמתפלפל שהדברות האלו הם למי שיוצא לצורך חיוני וממילא חזרה השאלה לקדמותה.

 

 

 

 

ובכן, להישמע חכם זה לא קשה.

זה הרבה יותר קל מלהיות אינטליגנטי, למעשה, מכיוון שאתה לא צריך להגיד שום דבר מפתיע או להציג תובנות חדשות. אתה פשוט צריך לתת לתוכנת השלמת התבניות של המוח שלך להשלים את הקלישאה, ולהשתמש באיזה דבר חכמה עמוק שאחסנת לפני כן.

(השיטה הרציונאלית פרק 39)

י"ז בתמוז תש"פ 21:05
אפשר לאמר- לא תצא, והשאר זה לממ שמוכרח לצאת לצורך חיוני, אז מדוע יש לא תבקר? לבקר משהי זה צורך חיוני?
אפשר לאמר דבר כזה- כל דברה מיועדת אחרי שהפרו את הקודמת לה לצורך כלשהוא..
אם אתה יוצא אל תבקר..
אם אתה מבקר- לך למשהו קרוב, אל תסע
אם אתה כבר נוסע למרחק אל תתעטש
התעטשת? אל תלחץ יד
וכו וכו

111100 110010000 101000

1 1000 110010000.

י"ז בתמוז תש"פ 22:17

היא היתה צריכה להופיע מיד אחרי לא תצא לשיטתך

עין טובה. המתכון לחיים מאושרים חושף שינייםחושף שינייםחושף שיניים

 

 

כנסו לכרטיס אישי שלי ותראו את המבחר שלי מהפורום

י"ז בתמוז תש"פ 22:22
י"ח בתמוז תש"פ 02:41
בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
י"ז בתמוז תש"פ 20:34
מה זה 'שש מצוות'?
י"ז בתמוז תש"פ 20:38

עבודה זרה

ייחוד ה'

אהבת ה'

יראת ה'

לא תתורו

 

שש מצוות תמידיות שניתן לקיימן וחיובן בכל רגע

 

 

 

 

ובכן, להישמע חכם זה לא קשה.

זה הרבה יותר קל מלהיות אינטליגנטי, למעשה, מכיוון שאתה לא צריך להגיד שום דבר מפתיע או להציג תובנות חדשות. אתה פשוט צריך לתת לתוכנת השלמת התבניות של המוח שלך להשלים את הקלישאה, ולהשתמש באיזה דבר חכמה עמוק שאחסנת לפני כן.

(השיטה הרציונאלית פרק 39)

י"ז בתמוז תש"פ 20:41
י"ז בתמוז תש"פ 21:13
לא תגנוב
לא תחמוד
לא תנאף
לא תרצח
כבד את אביך ואת אימך
לא תעשה לך פסל ותמונה
חסרים לי שניים
בגן היינו מדקלמות את זה אחרי התפילה

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

י"ז בתמוז תש"פ 22:47
זהו כמעט כמעט זוכרים את הכל

מעניין הדיקלום בגן!
י"ז בתמוז תש"פ 21:30
אנוכי ה'
לא יהיה לך אלוקים אחרים כל פני
לא תשא את שם ה' לשווא
זכור את יום השבת לקדשו
כבד את אביך ואת אמך
לא תרצח
לא תנאף
לא תגנוב
לא תחמוד
לא תענה ברעך עד שקר
י"ז בתמוז תש"פ 22:47
קל לזכור לפי הסדר באמת
י"ח בתמוז תש"פ 02:02
שמור
זכור
כבד את אביך ואת אמך
לא תרצח
לא תנאף
לא תגנוב
לא תענה ברעך עד שקר
לא תחמוד
לא תישא את שם אלוקיך לשווא
לא תעשה לך כל פסל ומסיכה
י"ח בתמוז תש"פ 02:28
אנוכי ה' אלוקיך
לא יהיה לך אלוקים אחרים
זכור את יום השבת
כבד את אביך ואת אמך
לא תרצח
לא תנאף
לא תגנוב
לא חמוד
לא תענה ברעך

מה חסר לי פאדיחות

מה שעוזר לי לזכור זה שאומרים שאת השתיים הראשונות ה' אמר אבל היה קשה לעם לשמוע הם לא עמדו בזה מרוב הקדושה והיראה
אז כאילו מהשלישי משה אומר אהה האחרון זה לא תשא את שם אלוקיך
ולכן כתוב ככה .. ולא בגוף ראשון

בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
י"ח בתמוז תש"פ 07:21

עשרת הדברות

אנכי.

לא יהיה

לא תשא.

שמור את

כבד את

לא תרצח

לא תגנוב.

לא תענה.

לא תנאף.

לא תחמוד.

 

י"ג עיקרים 

שישנו

שאינו גוף,

שהוא יחיד

שהוא יודע

שהוא קדמון ונצחי

שהוא מנהיג

שכר ועונש

דברי הנביאים

נבואת משה

התורה המצויה בידינו אמת

לא תשתנה

משיח

תחית המתים

 

שש מצוות.

להאמין שהוא אחד

להאמין שאין לו שותף

אהבתו

יראתו

ושכחתי שנים, אבוי לי...

 

י"ח בתמוז תש"פ 09:16
לא תישא את שם ה' לשווא, זכור את יום השבת, כבד את אביך ואת אימך.
לא תרצח, לא תנאף, לא תגנוב, לא תענה ברעך עד שקר, לא תחמוד
י"ח בתמוז תש"פ 09:40

@שבותי

@הפי

@נשמה כללית

@rivki


אנשים רציניים יש פה. תכף חוזרת בי מהאמירה שבפתיחה.

י"ח בתמוז תש"פ 09:45

ופעם ראשונה שאני קולט שאת בת! תמיד חשבתי שפאטה מורגנה זה בן!

י"ח בתמוז תש"פ 10:00
פאטה כמו פאטמה!
סתם ממש לא

כשאני חושבת על הכינוי שלך הוא נשמע לי מהספר של הראי"ה או משהו?
ואגב זכרת את יג עיקרים ככה או בעזרת שיר?
י"ח בתמוז תש"פ 10:39

אוי ווי, נס שכתבת ש"סתם"....

לגבי שמי - וואי וואי, זה עניין מורכב, שמקבל השראה מיהודים כמו הרב זצ"ל... אבל לא, הוא לא ציטוט מהרב.

לגבי העיקרים - אני לא יודע על איזה שיר את מדברת - אבל יש את "יגדל", שזה כל מטרתו - סיכום של הי"ג עיקרים, ופספסתי כמה אז נעזרתי בו להזכר מה הם, וזה תכל'ס העיקר...

י"ח בתמוז תש"פ 11:05
מעניין

איזה יגדל?
אני גם לא מכירה את השירים רק כתבו כאן למעלה שיש כאלה
י"ח בתמוז תש"פ 11:11
אחר כל חשבתי שהתכוונת לזה. לא חשבתי שיש שם את העיקרים. ממש יפה
י"ח בתמוז תש"פ 11:13

זה לא רק ש"יש שם את העיקרים", כל מטרתו היא סיכום שלהם, וזה כל מה שיש בו, שימי לב...

(אם תרצי פירוט - אוכל לכתוב)

י"ח בתמוז תש"פ 11:40
תודה רבה!
י"ח בתמוז תש"פ 09:49
אני לא 'דתיה' במובן של מי שלמד אי פעם במסגרת דתית כלשהי. מצד שני, הילדים שלי לומדים בממ'ד ולא בטוחה שיענו על השאלה שלך. בקיצר, מחשבות עצובות...
י"ח בתמוז תש"פ 10:01
אני שמחה שזה מעלה מחשבות,
אם כי המחשבות הספיציפיות שרשמת אולי עצובות,
אך זו ההזדמנות לשנות!
י"ח בתמוז תש"פ 13:53
לשיטת הרמב"ם יש אמנם 13 עיקרים, אך יש שסו' שיש 6 עיקרים, 3 עיקרים ואפי' מ"ד שיש אחד.
י"ח בתמוז תש"פ 15:54


י"ח בתמוז תש"פ 16:11
בספרו אור השם

הבהרה - אני בן גם לנו יש נשמה שרוצה להשתחרר!

י"ח בתמוז תש"פ 16:11


י"ח בתמוז תש"פ 16:05
ואיזה קטע זה ממש הי"ג עיקרים, כל שורה על עיקר אחד לפי הסדר.
כתוב אפילו בפירוש בסוף "אלה שלוש עשרה עקרים" @נשמה כללית .


@מגובלת- אשרייך יפה מאוד! (יש להוסיף את "לא תשא")
י"ח בתמוז תש"פ 16:15
נחשב כ'כופר בעיקר', ולא האם כל העיקרים הללו נכונים וחשובים.
קראתי פעם שהשיטות השונות נובעות משיטה שונה של ספירה.
כלומר, הרמב"ם מנה את כל הדברים הכי חשובים ובסיסיים.
לעומתו, ספר העיקרים מונה את העיקרים שבלעדם לא תיתכן שתהיה דת אלקית בכלל ודת משה בפרט

הבהרה - אני בן גם לנו יש נשמה שרוצה להשתחרר!

י"ח בתמוז תש"פ 16:19

שאכן עיקר הוא מה שמי שלא מקבלו הוא אפיקורוס. אף אחד לא התכוון לומר שיש מאן שאמר ש"לא כולם נכונים וחשובים"

י"ח בתמוז תש"פ 16:23
כי כל התורה כולה עיקרים ואפילו כפר במצוה אחת. נראלי הרדב"ז (לא הרידב"ז)
י"ח בתמוז תש"פ 16:34

עיקר אין עניינו לאפוקי טפל, אלא לאפוקי ענף (אילן שעיקרו בתוך.. ונופו נוטה.. וכו') כי אלו הבסיס היסודי, והכל נובע מהם, ואכן אפי' כפר במצווה אחת הוא כופר - כי כפר בעיקר של "שכל התורה המצויה בידינו היא הנתונה למרע"ה" וכו', אבל שאר העיקרים - בשונה משאר המצוות, אינם רק ענף של עיקר זה של "כל התורה המצויה" אלא הם שורש בפ"ע, עם ענפים משלו.

י"ח בתמוז תש"פ 16:59
אבל נדמה לי שהאברבנאל לא יסכים גם עם הביאור שלך. (ראיתי את ההפניה אליו בויקיפדיה)
20200710170028.pdf
י"ח בתמוז תש"פ 17:38
א"כ יש מצוות יותר עיקריות וכלליות ממצוות אחרות.
אז ודאי שכופר אפי' רק בפס' אחד שלא ניתן מהקב"ה נקרא כופר, אך כי זה מצד שהוא כופר שהתורה ניתנה מהשמים לא מצד הכפירה בעצם המצווה. האם הרמב"ם סובר כי הרמב"ן כופר כיון שהוא חולק עליו בפירוש המצוה 'לא תסורו'? האם הרשב"א סבר 'רמב"ם כופר, ח"ו, כיון שהוא סבר שאין מצוה מן התורה להחמיר בספיקות? ודאי שלא.
אך מי שסובר כי אין תחיית המתים מן התורה וכו' הרי הוא כופר.
י"ח בתמוז תש"פ 17:41
שר"ע התכוון למושג אחר. שהרי כל מוני העיקרים דיברו על עיקרים מסוג שונה לחלוטין.
י"ח בתמוז תש"פ 17:47
ברור שיש חילוק בין מה שר"ע התכוין כשאמר 'כלל' לבין מה שהראשונים התכוונו כשאמרו 'עיקר'.
אך האמירה של ר"ע סותרת את הסברא שכל המצוות שוות.

הסברתי מה החילוק בין 'כופר במצווה אחת' שאז הוא נחשב כופר מצד שאינו מאמין שכל התורה ניתנה מן השמים. אך לא שיחשב כופר מצד שאינו סובר כי המצוה הזאת היא לא מצוה. הרי מצינו מח' תנאים בדרשות פס' מה מצוה ומה לא, וח"ו שהחשיבו אחד את השני לכופרים.
י"ח בתמוז תש"פ 17:58
י"ח בתמוז תש"פ 13:56

לא יהיה לך אלוהים אחרים... לא תעשה לך כל פסל וכל תמונה

זכור את יום השבת

כבד את אביך ואת...

לא תרצח

לא תנאך

לא תגנוב

לא תענה ברעך עד שקר

לא תחמוד

אולי יעניין אותך