י"ז בתמוז תש"פ 23:24
אנחנו גרים ביישוב.
ברחוב שלנו יש קבוצה של בנות בכיתות ב-ד וחוץ מהן יש את בתי שהיא בכיתה א ועוד ילדה אחת שגם איתה בכיתה.
הבת שלי לא מסתדרת עם אחת הבנות המובילות בקבוצה הזו,מה שמביא להרבה לעג, נידוי ואפילו מכות מצד חבורת הבנות הזו. הילדה שבכיתה של בתי תמיד תצטרף לצד שפוגע בה ואף פעם היא לא באה לעזרתה.. מצד שני,בבוקר,בכיתה, היא יכולה להיות החברה הכי טובה שלה ולפעמים אחר הצהריים כשאין אף אחת משאר הבנות באיזור היא תבוא אלינו ותשחק עם הבת שלי,גם במקרים שאנחנו עושים בריכה או יש איזו הפתעה היא תמיד תבוא ותהיה פתאם חברה של הבת שלי.
הבת שלי אוהבת אותה ורוצה כל הזמן להיות חברה שלה,וכל פעם שהילדה מצטרפת לבנות שפוגעות בה זה ממש שובר לה את הלב, אבל למחרת היא שוב תרצה להיות חברה שלה.
לי,כאמא שלה, קשה לראות את ההתנהגות הזו, קשה לראות איך היא 'משתמשת' בבת שלי רק כדי להפיג את השיעמום שלה או כדי לקבל הפתעה. באינסטינקט שלי אני רוצה להגיד לה שלא כדאי לה להיות חברה שלה..אבל לא בטוחה שנכון להגיד את זה ככה.. אשמח לעזרה מכם מה הייתם עושים במקרה כזה..
י"ח בתמוז תש"פ 00:47
לראות את הילדה ככה.
אני הייתי שוקלת לדבר עם האמהות של הקבוצה הפוגעת דווקא כדי לנסות להפסיק את עצם הפגיעה, ואם זה לא עוזר, הייתי אפילו נוזפת בילדות הפוגעות ,אם אפשר ''לתפוס אותן על חם''.
צריך לחשוב על מה להגיד להן, כמובן, אבל משהו שיעמיד אותן במקומן ויסביר להן את חומרת הדבר.

במקביל- יש חברות אחרות שגרות קרוב מספיק?
אם כן- אז אולי לפתח חברות אחרת. להזמין אליכם, ושהיא תלך לבית אחר אחה''צ מדי פעם, ככה תוכל ''להשתחרר'' מהתלות שלה בחברה ההפכפכה.
בהצלחה...
לא קל.
אבל לדעתי נכון להתערב, כי זה מצב שהילדה לא באמת מבינה, וצריך לשמור עליה.
י"ח בתמוז תש"פ 07:21
לגבי הקבוצה הפוגעת זה בטיפול מול האמהות, וב"ה יש לה הרבה חברות שלא גרות ברחוב אז משדלת אותה ללכת/להזמין אותן. לגבי החברה שבגילה, בסוף,השכנות היא נוחה כי גם לא תמיד אפשר ללכת רחוק יותר ולכן הבת שלי לא מצליחה להשתחרר.. וגם באמת מתאים להן מאד להיות חברות,והיו חברות מקסימות עד שה'חבורה' הזו החלה להיווצר..
י"ח בתמוז תש"פ 07:37
האמת, במקרים כאלה לא בטוח שיש מה לעשות עם הילדה האחרת, וכנראה שצריך לנצל את ההזדמנות כדי לחזק את הילדה שלך ולהעצים אותה.
קרה גם לי, מול התנהגויות של אחרות
כ"א בתמוז תש"פ 02:01
לדבר עם האמא שלה שתדבר עם הבת (גם שלא תהיה נגררת אחרי התנהגות פסולה של גדולות יותר וגם שזה לא יפה להיות חברה רק כשיש הפתעות)
אולי אפשר להגיד לה בשקט כשהיא באה כן להנות מחברת ביתך משהו בסגנון "אתמול העלבת את ביתי ולא ככ מתאים שעכשיו תתנהגי כאילו לא קרה כלום, אולי תבקשי ממנה סליחה ואחכ נוכל לחלק את הגלידה. ותיזהרי שלא יקרה לך שוב". זה נראה לי גיל שעדין אפשר להשתמש במרות של מבוגר וללמד איך להתנהג בחברה.
שמחה לשמוע שהקבוצה הפוגעת בטיפול, זה ממש בריונות! מה יש לילדה בכיתה ד לחפש להציק לקטנה בכיתה א???!
אישית הייתי משננת לבת שלי שהיא לא צריכה את חברתן, שתתרחק מהן, וכל הכבוד לה שהיא לא נגררת אחריהן ושכנראה חברה שלה לא חזקה כמוה שפעם אחת היא כן רוצה להתנהג יפה ואז הן משחקות ביחד ופעם אחת היא לא מצליחה להתגבר ומתנהגת לא מכובד, ואז צריך להתרחק ממנה (ולעשות פנטומימה של ראש מורם וגאה) עד שהיא תחזור לעצמה. "
וכן לגמרי מתאים לסנן אותה מידי פעם אולי ככה היא תלמד להתמיד בחברות
כ"ב בתמוז תש"פ 10:21
כאמא הייתי משוחחת עם ההורים של הבת המובילה ולא נותנת להתנהגות כזאת להמשיך להתקיים.
מאמינה שזה יכול לעזור גם לסחף של החברה.

בנוסף לחזק את הילדה שהיא טובה ומקסימה,
ולהדגיש שהבנות האחרות לא מתנהגות יפה כשהן עושות כך וכך.
אסור שילד יתרגל לקבל אלימות או רמיסה שלו כדבר טבעי ומובן!

אולי יעניין אותך