[מתוך חבדפדיה: עקודים נקודים ברודים הם הכינוי לשלושת העולמות המשתלשלים החל מן אדם קדמון ועד עולם האצילות. עולמות אלו חלוקים ביניהם במעמד ומצב הספירות בעולמות אלו. בעולם העקודים כלולים ועקודים כל הספירות בכלי אחד, בלי כל חילוק ביניהם. בעולם הנקודים מתפרטים הספירות לבחינות נפרדות שאינם כלולות זה מזה. בעולם הברודים הספירות הם בבחינת נפרדות, אבל כל אחת כלולה גם מהשניה]
----
בעשרות השנים האחרונות חידש המדע את המושג "סופרפוזישן" היינו שהגלים והחלקיקים התת אטומים נמצאים בו זמנית גם במצב גלים וגם חלקיקים. (בניגוד לתיאורית הדטרמיניזם שקדמה והופרכה)
החידוש המשמעותי הוא שברובד זה של בין פיזי למטאפיזי, היינו בין חלקיקי חומר לרבדים אנרגטים טהורים יותר, כוונת האדם (עולם האצילות..) היא המשפיעה על החלקיקים , גם אם אינו מדען.
רובד זה הוא הרובד בין הביטוי הפיזי של חלקיקי אטום ותת אטומים לבין רבדי השדות הטהורים מבעד לכל ביטוי, אפילו ביטוי אנרגטי, מה שמכונה כמו "השדה האקאשי", או תודעה אינסופית טהורה, או בפשטות מושגים אלוהיים של הכרה אוביקטיבית קוסמית, הרבדים של הרעיון לפני שלובש כל צורה של "עולם הזה"..
אם כן, בין עולם האצילות לרבדים רוחניים א-לוהיים, ישנם עולמות עקודים נקודים וברודים.
"עקודים" - אלו הגלים, וכשמם גם כן עקודים כגלים - ובמהותם כלולים בלי חילוק
"נקודים" - אלו החלקיקים, וגם כשמם נקודות כחלקיקים - ובמהותם מתפרטים ואינם כלולים
"ברודים" - הם השילוב המתקבל בסופו של דבר בעולם התיקון שהרי בתיקון אין רק נקודים\חלקיקים או רק גלים\עקודים, ההרמוניה היא עולם התיקון.
עקודים ונקודים הם יצירה דאדם
ברודים זה עשיה דאדם , היינו מה למעשה מתווצר - עולם התיקון.
כל אלו הם ביטוי לקודם להם - רובד התודעה הטהורה של ה"שדה האקאשי" ושאר הכינויים שניתנו לאותם שדות תודעה טהורה כמו "החוויה האנושית כולה"
ולרמז - אקאשי - א"קאשי...
ולמהותן של עקודים נקודים וברודים כפשטן בפרשת ויצא:
לבן הארמי, כשמו, כמו הצבע הלבן, רוצה לטשטש את זהותו היחודית של יעקב ולבולל אותו בין הגויים מחוץ לא"י("ארמי אובד אבי"). לבן מסמל את עולם התוהו, וההשגחה המתלווה ליעקב מייחדת אותו בעולם התיקון, מה שמסמלים ה"עקודים, נקודים וברודים" שהם סימנים מוגדרים.
בדיוק כפי שנכתב עפ"י הפיזקאים - כך גם עשה יעקב:
במצבי הצבירה של החלקיקים\גלים הם אינם אלא סגולות אפשריות ועדיין לא "משהו"
וכמו שניתן לכוונן את החלקיקים - כך עשה יעקב שכיוונן את הפוטנציאל הגנוז למצב שיוולדו בצורות שנולדו!
הוא כיונן את התוצאה לפי ראייתו ורצונו ("וארא") ובכך הפעיל "מלאכים"
אי בעו צדיקי ברו עלמא..
(ובנוסף לכך כפי הידוע בגנטיקה שקיים פוטנציאל גנוז. על זה יש בויקיפדיה הסבר לגבי יעקב)
וכך גם רומז ה"אור החיים" שכותב על הכח ה"היולי" הקודם ליצירה.