כ"ב באב תש"פ 20:50
בטעות כתבתי בהורות ומחקתי שם התוכן מצטערת התבלבלתי.

אני חוששת שיש לה עיכוב בדיבור...
היא מבינה הכל אבל בבית מדברת מילים בודדות (אבא, אמא, בבא טטא (סבתא וסבתא וקוראת גם לאחיה הקטן) הב(כלב) מיאו (חתולה) פאה (פרה) ביי, חם, קר בטן אוזניים ואף)

אבל בחוץ היא לא אומרת מילה אחת כל דבר שרוצה אומרת אה אה ומצביעה אנשים כבר מתחיליםם להעיר לי מה היא לא מדברת למה היא לא מדברת קצת אבל בבית היא כן חוזרת אחרי גם אם מנסה ולא הולך אני כבר מתחילה להילחץ חמי אמר לי לבדוק כל הנכדים אצלו דיברו שוטף בגיל שנתיים.

עכשיו ההתלבטות האם לחכות למעון שתתחיל מסגרת כי עד עכשיו היא לא הייתה אומרים שילדים מאד מתפתחים במסגרת או לפנות להתפתחות הילד או לאן שצריך..
אני חושבת שהיא שומעת מצוין כי לפעמים אני קוראת לה ממש בשקט והיא שומעת או אם היא ישנה ואני רק הולכת על קצות האצבעות היא קמה

בעלי טוען שאני צריכה לשחרר אני כל הזמן אומרת לה... תגידי ככה מה זה מנסה שהיא תחזור אחרי על דברים
אבל זה עושה לי צביטה בלב שאנני רואה בני גילה מדברים ממש ומבטאים את עצמם יפה והיא לא

קיצור אשמח לעזרתכן, וכן ילדה ראשונה אז אין לי שמץ
כ"ב באב תש"פ 21:16
כ"ב באב תש"פ 21:19

יש לי אח שהתחיל לדבר בגיל שנתיים, ראו שהוא מבין, אבל הוא לא דיבר.

וכולם אצלנו בגיל שנתיים דיברו שוטף.

עכשיו הוא בן 5 ולא סותם את הפה.

ילד מצחיק שנון וחכם.

 

את בתור אמא-

חושבת שיש בעיה כלשהי או שזה רק הלחץ מהסביבה?

הרחק למעלה,
אי שם בעננים,
ישנו כוכב שכמעט ולא רואים.
ואותו הכוכב מאיר לסביבתו,
אך בגלל הכוכבים שסביבו,
נבלע אורו.

כ"ב באב תש"פ 21:22
מצד אחד אומרים שבגיל הזה צריך 10 מילים ובגיל שנתיים צירופי מילים אז 10 מילים כן יש צירוף עדיין לא והיא עוד לא בת שנתיים.

אז אני נעזרת בסביבה כדי לראות וילדים בסביבה כן יותר מדברים ממנה או מדברים יותר ברור ממש מילים והיא פחות
כ"ב באב תש"פ 21:26

בקשר לזה שהיא מדברת יותר בבית- זה הכי טבעי שיש.

ביישנות כזאת של ילדים...

 

עזבי אותך מה עם ילדים אחרים,

את מרגישה שיש לה בעיה בהבנה או קושי מסויים לדבר?

אם לא- אז תני לה להתפתח בקצב שלה, בעז"ה בסוף היא תדבר כמו כולם

אם כן- אז כדאי לבדוק...

הרחק למעלה,
אי שם בעננים,
ישנו כוכב שכמעט ולא רואים.
ואותו הכוכב מאיר לסביבתו,
אך בגלל הכוכבים שסביבו,
נבלע אורו.

כ"ב באב תש"פ 21:30
אצלי עד שנתיים ו9!! כמעט ולא דיברה כלום כבר היינו בבדיקות שמיעה. יצאה תקינה.
הלכנו לאבחון קלינאית שלחה אותנו לסדרה של טיפולים. כמובן שקבעתי תור אבל רק חצי שנה אחר כך היה תור. מה שאני יכולה להגיד זה שעד שהגענו לתור הראשון.. הילדה דברה שוטף.. חוץ מח ור. שרק בגלל זה הלכתי לקלינאית. וכנראה שאם לא היינו הולכים גם זה היה מסתדר!!

מה שכן-השינוי המהותי שהיה לה שעלתה ממשפחתון של 5 ילדים לגן עירוני שכולן מדברות! ומאז פתחה את הפה. לפעמים אני רק מתחננת שתסתום קצת!
ואין ספק בין כל ילדי הי המכוכה הראשית!
כ"ב באב תש"פ 21:33
וחחחח הרגת אותי בסוף
כ"ב באב תש"פ 22:22
בת שנה ו5 חודשיים לא מדברת
אהל מבינה הכל ברמה שמפתיעה אותה בחוכמתה
היא לא הראשונה בכלל
אבל אצלי לא פותחים את הפה לפני גיל שנתיים לפחות
כל פעם מנסה לא להילחץ
כ"ב באב תש"פ 22:27

קצת התעצלתי אז העתקתי לך תגובה אחרת שכתבתי על שאלה דומה לשלך שהיו בה הרבה הרגעות

חושבת אחרת ממך- חשוב!! - הריון ולידה

 

לא שאני חושבת שהילדה שלך לא תוכל להתקדם, את פשוט אמא אחראית וטובה ודואגת לה

תעשי את הצעד של בדיקת שמיעה וקביעת תור להתפתחות הילד. שיהיה לך אם היא לא תעשה את הקפיצה המדוברת שכולם מדברות עליה... (ואני פוגשת אצלי את אלו שהניסים של השכנים לא קרו להם, וסליחה על הציניות).

 

ובנימה אישית

הבת שלי עצמי ובשרי, בת שנתיים היום , בת של קלינאית תקשורת שמגיל 0 מפתחת את השפה, יש לה קושי בהפקת מילים. מבינה הכל, וכו׳ כן מביעה מבעים של צרופים אבל רובם ברמה של הברה אחת.

אני אישית התחלתי עכשיו להתכוונן אליה ברמה טיפולית ממש. של מטרות, תרגול יומיומי ואפילו הדרכת הורים לבעלי...

רואה את התסכול שלה שהיא רוצה להגיד ולא מצליחה

אנחנו ממש רואים שיפור תוך שבוע וחצי

מה שאומר- הדרכת הורים טובה ותרגול יעיל יכולים לקדם

חבל לפספס

המון הצלחה

כ"ב באב תש"פ 22:33

אתמול שמעתי אותה שרה שיר (זה היה השיר אבא מלך העולם מלך אבא של כולם)

זה היה נשמע כך - עם נסיון למנגינה

״אבא אבא טאטע טאטע אבא אבא טאטע טאטע״

 

זה משהו שלא היה בעבר. הילדה תפסה אומץ הבעתי!!!

כ"ב באב תש"פ 22:35

ושואלת מתוך התעניינות(לא חולקת עלייך את אשת המקצוע)--

גיל שנה ו-9 זה לא הגיוני שהילד לא ידבר?

כאילו, הציפייה היא שבשלב הזה הוא כבר ידבר שוטף?

(עם תינוקת בת חצי שנה, מכינה עצמי לבאות)

הרחק למעלה,
אי שם בעננים,
ישנו כוכב שכמעט ולא רואים.
ואותו הכוכב מאיר לסביבתו,
אך בגלל הכוכבים שסביבו,
נבלע אורו.

כ"ב באב תש"פ 22:55
בגיל הזה כבר צריך להיות אוצר מילים די נרחב והפקה של צירופי מילים. @אם כל חי כתבה מושלם.
כ"ב באב תש"פ 23:44

הבן שלי התחיל ממש עכשיו, כמעט בן שנתיים, צירופי מילים (צירופים אמיתיים כמו "של אמא", לא "אמא מים") ואין לו עיכוב בדיבור.

 

כ"ג באב תש"פ 09:19
אז זה בסדר. בגיל שנה ותשע לא לדבר בכלל או כמה מילים בודדות זה לא תקין. לא מדברת על הפותחת. אלא עניתי לאין לי הסבר ששאלה. הצירופים אמורים להתחיל בין גיל שנה וחצי לשנתיים. ברור שיש שונות טבעית בין ילדים. לכן אף אחת פה לא חורצת גורלות אלא רק מפנה לבירור. גם כי לוקח המון המון זמן לתהליך. אז עדיף להתחיל אותו ומקסימום לבטל בהמשך אם הפער נסגר לבד.
כ"ג באב תש"פ 12:59
אבל יותר ממספר מצומצם. יותר לכיוון של כמה עשרות.
כ"ג באב תש"פ 09:47
כלומר הוא בנורמה בכל מקרה

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

כ"ב באב תש"פ 22:56

שלב הצירופים מגיע רק כשיש באוצר המילים של הבעה (לא הבנה) מספר מסוים של מילים בודדות, שכחתי אם זה 30 או 50מילים.

מה שאומר שאם ילד מאחר בשלב של הבעת מילה אחת כנראה הוא יאחר בהבעת צרופים, אלא אם כן תקרה באמת קפיצה שפתית מהירה (קוראים לזה פרץ לקסיקלי) יש מושג כזה אבל זה לא קורה לכולם ויש ילדים עם קושי אמיתי, כמו. למשל הבת שלי.

וכשאני אומרת מילה אני לא בהכרח מתכוונת למילה ברורה. מספיק לומר רק חלק מהמילה.

כ"ב באב תש"פ 22:57


הרחק למעלה,
אי שם בעננים,
ישנו כוכב שכמעט ולא רואים.
ואותו הכוכב מאיר לסביבתו,
אך בגלל הכוכבים שסביבו,
נבלע אורו.

כ"ב באב תש"פ 22:35
איך אני יכולה לעזור לה בנתיים? יש לך תרגילים שניתן לבצע בבית? או משהו שאת ממליצה שאני יכולה לעשות?
כ"ב באב תש"פ 22:52

לא ממש אפשרי ולא מקצועי לייעץ ב״אויר״

כן ממליצה בהמלצה כלללית-

לשבת יחד ולספר סיפור, לשבת מולה, שתוכל לראות אותך.לא חשוב להקריא את הטקסט בעיקר לספר במשפטים קצרים מאוד

להתמקד בהפקות קוליות קצרצרות כמו - אוי,, בום, הופ, עוד ,בזמנים של משחק ושל כיף

לתת לה תור! להמתין אחרי שאנחנו מדברים אליה, לתת לה לענות לנו ,גם אם זה רק צליל קטן או הגה חלש להחמיא- כל הכבוד שמעתי שאת מדברת איתי ומנסה לספר לי משהו.

נכון שהיא מבינה הכל יפה, אבל לנסות לדבר אליה באופן שיהיה לה קל לחקות- מבעים קצרים מילה או משפט.

וזה לא תחליף לאבחון ספציפי ממוקד

כ"ב באב תש"פ 23:10
כ"ג באב תש"פ 10:07
רק מוסיפה לגבי מה שכתבת שבאמת לא כדאי כל הזמן להגיד לה תגידי ככה ותגידי ככה, אלא כמו שאם כל חי כתבה לחשוף כמה שיותר לשפה ברמה המתאימה לה
כ"ג באב תש"פ 10:38
אם היא מחקה אותנו- את כ-------ל מה שאנחנו אומרים או עושים, אבל הכל!!!!!!
אבל לא אומרת יותר מידי דברים מעצמה.
ז"א- אני אומרת לה- תגידי אבא- היא אומרת אבא. אבל לא קוראת לו מעצמו ככה, זה תקין? צריך לעשות משהו שיגרה אותה להגיד מעצמה או שזה בסדר ככה?

מעצמה היא בעיקר מצביעה על דברים להראות מה היא רוצה, וכשהיא מתלהבת ממשהו, ואומרת הרבה "אוי" (עם ידיים על הלחיים)...
כ"ג באב תש"פ 18:19

זה מצוין שיש לה את היכולת לדבר. נשמע שהיא פשוט צריכה לקלוט את היכולת שלה לדבר כפונקציה לא רק של חיקוי אלא למטרות אחרות...

רצוי למעט ב״תגידי אבא תגידי אמא״ כי זה לא באמת. מה שמפתח וזה כ״ כ לא תקשורתי.

את יכולה ״לגרות״ אותה לדבר אם תתני לה להשלים משפטים שאת אומרת

לשל בזמן הלבשה- הנה נלביש לאיקס....והיא אומרת גרביים

או לתת לה בחירה מתוך 2 חפצים- את רוצה בובה או דובי ולהחביא מאחורי הגב, או שהבובות נמצאות גבוה וכך היא חייבת חומר לך.

כ"ג באב תש"פ 18:41
כ"ג באב תש"פ 22:40

אולי יעניין אותך