כ"ב באב תש"פ 23:42
או שבדיעבד הייתם לוקחים שנת מעבר להגשמת חלומות/כסף/מדרשה..

לקראת הצעד הזה בחיים, מתלבטת סין הרצון הזה והדחף לתת עוד זמן לעצמי, לבין ללכת ללמוד ולהתקדם לידע מקצועי ועבודה מקצועית.
כ"ב באב תש"פ 23:45

אבל תוך כדי עבודה עשיתי פסיכומטרי ומכינה לתואר. 
העבודה מאוד עזרה במימון התואר וכמובן הוריד את הנטל הכלכלי מההורים.

כ"ב באב תש"פ 23:46
כ"ג באב תש"פ 00:07

גם כדי לחסוך כסף וגם ההפסקה הזו חשובה העולם הוא אחר ממה שבשירות או באולפנה 

מרים קושלנד- עוזרת לנשים רגישות למצא איזון ולהנות בחברה🍃. 

 

כ"ג באב תש"פ 11:27

בין לבין הלכתי למדרשת אלול שממש נתנה לי את הרענון שהיתי צריכה.

וגם בלימודים יש לי מדרשה כחלק מהלימודים..

 

עוד משו- אצלי הלימודים לא מאוד אינטנסיביים אז יש זמן חופשי גם תוך כדי הלימודים. 

אם משלבים עבודה זה יותר עמוס, או אם לומדים הנדסה וכאלה. אבל בהרבה תארים יש גם זמן פנוי שאפשר להתאוורר בו ולא חייבים בהכרח לקחת שנה שלמה בשביל זה לדעתי.

 

בהצלחה

כ"ג באב תש"פ 19:29
תודה
כ"ג באב תש"פ 15:01

בסופו של דבר זה ממש תלוי אדם, אבל בגדול - ממש ממש ממליץ!

לא יודע, חיים פעם אחת בסופו של דבר... עדיף לחיות אותם עם משמעות.

בדר"כ מסגרת רוחנית עוזרת לזה ממש. שכל העשייה אחרי תהיה מתוך מקום יותר חיובי ומרים.

ברור שבסופו של דבר - לא משנה המסגרת עצמה היא לא משנה אלא מה שעושים בה.

כ"ג באב תש"פ 19:29
כ"ד באב תש"פ 08:53
הייתי בטוחה כבר מהאולפנה, שאני אעשה שנתיים שירות ואח"כ שנת מדרשה ואז אתחיל ללמוד. ואז מצאתי את עצמי בשנה השניה של השירות במקום מאוד מורכב, והרגשתי רצון וצורך "לצאת אל החיים". חוץ מזה, מסיבות אינדיבידואליות, לא היה לי נכון באותה תקופה להיות במדרשה מלאה (ניסיתי, לא עבד) והרגשתי שלהגשים חלומות או לעבוד זה משהו שאני יכולה לעשות תוך כדי הלימודים (לומדת שלושה ימים מלאים בשבוע, אם זה נקרא עמוס או לא - תחליטי את...) אני שמחה מאוד בהחלטה שלי, לי זה היה ממש נכון להתחיל ללמוד כבר השנה, אני משלבת תוך כדי עבודה פעמיים בשבוע וסה"כ לי זה טוב ונכון ואני לא מתחרטת.
[מוסיפה בהערת סוגריים שהייתי במדרשת שילוב שהייתה לי מאוד משמעותית, וגם לזה היה חלק בהכרעה. ושהצלחתי לקבל את הציון שרציתי בפסיכו, ככה שלא הייתי צריכה לגשת לעוד מועד ולדחות בשנה, שזה גם ממש קריטי בהרבה מקרים]
אני חושבת שgap year זה נפלא, כל עוד את ממוקדת ויש לך תוכניות. נניח מדרשה, פסיכומטרי או עבודה מסודרת ומשמעותית, קורסים או חוגים ואת גרה במקום שיש/ יהיו לך בו חברות ותצליחי למלא את הזמן בשמחה. זה נפלא אם זו תהיה שנה של נחת והעשרה עצמית אחרי השירות הלאומי האינטסיבי שבו את עסוקה בנתינה. אבל שנה חסרת תכנון, תוביל לשעמום ולמצבים לא טובים כ"כ בד"כ, לכן כדאי למקד משהו או יותר שתתעסקי בו במהלך השנה הזו, כמובן שלהשאיר מקום לנחת ולזרימה, אבל כן שתהיה תכלית לשנה הזאת והיא לא סתם תתבזבז.
מצד שני, ככל שמתחילים ללמוד יותר מוקדם, מסיימים יותר מוקדם. ואם את כבר יודעת מה את רוצה ללמוד, ויש לך נתונים מתאימים כדי להתקבל, ואין לך משהו ספציפי ששווה לך לדחות בשבילו את הלימודים בשנה, לפעמים כדאי פשוט להתחיל. לא תמיד התואר כ"כ עמוס והרבה פעמים נשאר לך זמן לעצמך, לעשות וללמוד מה שאת אוהבת. חשוב לציין גם שבתואר את בוחרת מקצוע, זה לא כמו בגרויות. את אמורה להנות מהרבה מהקורסים, בהנחה שבחרת תחום שמעניין אותך ואת מתחברת אליו, הלימודים לא אמורים להיות סבל
בהצלחה בהחלטות!

אולי יעניין אותך