ז' בחשוון תשפ"א 21:50

בעקבות כמה שרשורים מהזמן האחרון,

וגם בעקבות הרצאה ששמעתי עכשיו, בין השאר על מעגל הזהב של סיימון סינק.

 

בקצרה- סינק מדבר על הכוח לשווק ולשכנע על ידי ה'אני מאמין' והחזון, ורק אחר כך על ידי הסברים איך זה מתבצע ומה תכל'ס מקבלים. הוא טוען שההצלחה הגדולה של המנהיגים לסחוף אחריהם היא דרך השאלה "מדוע" לפעול, וה"כיצד" וה"מה" הם רק האמצעים.

 

עכשיו לעניינו:

מה היה קורה אילו בשלב ההצעה היינו נחשפים קודם כל ל"אני מאמין" של הבחור/ה. לפני הגיל, עיסוק וכל הקורות חיים.

בלי לספר מי אתה, מה האופי, מה החוזקות וכו'. בלי. רק מה המטרות ומה החלומות. ובמה מאמינים. לפרט.

לא היה יותר סיכוי לקשר?

 

כלומר ההצעה נראית כך: בחור/ה שחולם/ת לעשות....  ולחיות.... ומאמין/ה ש..... וחושב/ת....

ורק אז, אחרי שזה נשמע מתאים- גיל, אופי, עיסוק וכו'.

 

בסוף בסוף, מדובר פה על הקמת בית. יותר חשוב מה רוצים שהבית יהיה, איך שואפים לחיות,

ורק אחר כך איך עושים את זה / מה מרכיב את בני הזוג ומיהם בכלל.

 

הפרטים (כולל אופי, תכונות, עיסוק ומשפחה) פתאום מאבדים קצת משמעות, ברגע שמזהים שיש מטרות משותפות. לא?

וכך גם בהיכרות עצמה. להתמקד במטרה המשותפת, בחלומות, באמונות.. כמובן בלי לבטל את שאר המרכיבים של הקשר.

 

מקווה שהצלחתי להבהיר משהו.. מרגישה קצת מבולבלתחצי חיוך

ז' בחשוון תשפ"א 21:57
שאיפות מטרות "אני מאמין" ואם זה מתאים אז ממשיכים לאופי וכו'

 

 

 

 

"תשמור עלינו פשוטים...."

ז' בחשוון תשפ"א 22:13
הרצאה מעולה. ראיתי אותה גם בעבר..
למרות שזה ענין של שיווק, אבל בהחלט המהות נראית לי יותר מושכת מהפרטים החיצוניים
ז' בחשוון תשפ"א 22:17

שיווק זה בעייתי מבחינתך? כורח המציאות או שיש בשיווק גם יתרונות (בקשר ללנ"ו)?

ז' בחשוון תשפ"א 22:24
היא ההוצאה מפרופורציות.
לקחת ערך עמוק ולהפוך אותו למשהו פחות עמוק, או להיפך- לקחת משהו לא עמוק ולהפוך אותו למשהו מאוד עמוק.
זה בעצם גורם שהכל הופך לשטחי, כי לשום דבר אין ערך עצמי, וכל הערך שלו בעולם השיווק הוא רק מצד העטיפה שעושים לו. כחומר ביד היוצר.

ניקח למשל את אפל, החברה עליה מדבר סינק בהרצאה. אז הם מציגים את החלום שלהם- להביא לעולם חדשנות, יצירתיות וכו'. אבל בתכל'ס- מה שמעניין אותם זה לא חדשנות ולא יצירתיות אלא להרוויח כסף.. נקודה. הם לא יודעים להסביר את הערכים האלה, מלבד משפטים מופשטים לפרסומות ענק בשלטי חוצות.
אולי את המייסד זה עניין, את העובדים והמנהלים זה לא בדיוק מה שמעניין.
אבל הם גילו שהערכים מוכרים יותר מאשר האמירה 'יש לנו מוצר טוב, בואו תקנו אותו'.. אז הם משתמשים בערכים האלה.
מה שגורם, לענ''ד, לזילות של ערכים שמצד עצמם הם באמת טובים- וצריך רק להתחבר אליהם מצד עצמם ולא מצד העטיפות.

אני חושב שבמידה מסוימת, או רבה, זה מה שקורה/ עלול לקרות גם בדייטים.
ז' בחשוון תשפ"א 22:33

אלו באמת הצדדים ה'אפלים' של השיווק.

 

לדעתי אפשר וכדאי לקחת לפחות חלק מהעקרונות.

כמו כן להציג את הערכים,

כמו לדייק את המסר והמטרה,

כמו להדגיש (קצת, לא על חשבון אחרים) את הייחודיות.

 

באמת יש בזה המון סכנות, אבל אולי אולי אפשר להצליח להשתמש בזה לטוב.

לא במטרה להחצין, יותר מהמקום של לדייק את המהות הפנימית.

כדי בסוף גם למצוא שותף/ה לחיים.

 

ז' בחשוון תשפ"א 22:38
אבל אני אישית חושב שזה לא צריך להיות העיקר. ואם זה מקיף את כל העניין של הדייטים.. אז זה יוצר לי איזושהי תחושה של עיקר. אני מעדיף יותר אותנטיות בריאה (אני מבדיל בין כבוד לזולת לבין שיווק.. כבוד לזולת זה ערך אמיתי, לכן למשל לבוש בגדים מכובדים או להתעניין בזולת בעיני זה לא בשביל 'שיווק' אלא מתוך ערך אמיתי לכבוד לזולת), שנעזרת גם בשיווק אבל לא מתוך סתירה של ערכים כמו כנות, אמת, ענווה, נאמנות לעצמי וכו'
ז' בחשוון תשפ"א 22:40

מתכון לאסון..

הכוונה שלי ממש בתחילת הדרך.

בשלב ההצעה / גג דייט ראשון.

 

והכי חשוב-

שאם השיווק בא על חשבון הכנות והאותנטיות,

אין לו כמעט ערך בעיניי.

זה צריך לעזור,

ממש לא להיות העיקר

ז' בחשוון תשפ"א 22:44
לענ''ד יכול להיות מאוד טוב שיתחילו בערכים ושאיפות וכו' (זה בוודאי יותר טוב ממה שיש כרגע!), ובהתחלה אני לא רואה פסול בשיווק ראשוני (שוב, שלא סותר את הערכים של אמת, נאמנות לעצמי וענווה וכו')..

על זה נאמר המשפט הידוע 'אין שני לרושם ראשוני'. שאמנם הוא קלישאה, אבל יש בו גם אמת (למרות שקשה לי איתו קצת)


התחברתי מאוד לפסקה השניה שכתבת
ז' בחשוון תשפ"א 22:32

מטרה משותפת זה הבסיס.

וזה מה שגורם לקשר להמשיך ולעלות מעלה מעלה.

וזה מה שנותן לקשר יציבות.

 

אחרי כל זאת עולים לשלב הבא -

מה היחס בין החלומות והשאיפות לשאר הדברים?

האופי הוא הדבר המרכזי הבא.

יש דברים שהאופי צריך להיות דומה ויש דברים שהוא צריך להיות משלים.

 

 

אנסה להסביר את היחס בין האופי לשאיפות בצורה מטאפורית.

האופי הוא ה'ארץ'

המטרה המשותפת היא ה'שמיים'

הרבה אנשים נוכל להזדהות איתם במטרה אבל הם לא יוכלו לעזור לנו לממש אותה בגלל שהאופי לא יהיה מתאים בשבילנו.

אופי מתאים ומשלים - זה הבסיס הכי טבעי שאפשר לצמוח ממנו.

מטרה משותפת -  זה הרעיון שסביבו אותו קשר טבעי מכוון אליו. זה נותן גז. נותן מגמה. כיוון.

 

קשר ללא דרך - לאן הוא יתקדם? מה הזכות קיום שלו?

קשר ללא התאמה (חוסר התאמה באופי, באישיות) -  לא יכולה לו להיות בכלל מציאות.

ח' בחשוון תשפ"א 02:53

1 שיטת השידוכים מבוססת על ההנחה שנכונה בעולמות מסוימים, שהעולם הרוחני של שני הצדדים הוא משותף או לפחות כל צד מקבל כחיובי את הצד השני. לכן למשל הוא סגור מגזרית - בחורה חרדית בדרך כלל לא תשאף למה ששואף אליו בחור מישיבת הר המור, כי העולם הרוחני שלהם שונה. לא לדבר על פערים דתיים וכדומה.

 

2 כדי להגיע לתוכן הכי פנימי של האדם, צריך להבין אותו, וצריך שהאדם יהיה מוכן ומסוגל לחשוף אותו. זה דורש שדכן קשוב מאד, משודך מאד מודע לעצמו, וחיבור מסוים בין שניהם. רוב המשודכים לא מודעים לעצמם ברמה כזאת, רוב השדכנים לא קשובים ברמה הזאת, וההשקעה שנדרשת כדי למצות מהאדם את החלק הכי פנימי שלו - היא כזאת שאף שדכן לא יעשה את זה ליותר מכמה עשרות בשנה (ולא לדבר על להתעדכן). בקיצור, זה לא מעשי בשלב ההצעה. בשלב הפגישה - זה בדיוק מה שאמורים לעשות

ח' בחשוון תשפ"א 12:24
לגבי מה שכתבת שזה לא מעשי בשלב ההצעה-
למה הכוונה? שזה לא קיים כיום? זה ברור.. היא מעלה רעיון/ חלום שהוא שונה ממה שנהוג כיום..

מאמין שכמעט כל דבר הגיוני ונכון הוא מעשי, אם ישקיעו בו מספיק מחשבה ומאמץ..
ח' בחשוון תשפ"א 12:32

הם לא יכולים להשקיע מספיק מחשבה ומאמץ כדי לנהל כך מאגרים של מאות משודכים.

 

ולכן, זה לא מעשי בשלב ההצעה.

 

אם יצאת עם יותר מחמש עשרה בנות שהיו רלוונטיות (לפחות מבחינתך), זה אומר שאתה צריך מישהי עם סט תכונות לא מאד מצוי. זה אומר שכדי למצוא אותה, צריך מאגר משודכים גדול (כמובן הקב"ה יכול להפגיש אותך איתה ברכבת, אבל נניח שאתה מאמין בחובתך לפעול בדרך הטבע). וכדי שיהיה מאגר משודכים גדול, אתה צריך מידע שאפשר להעביר בקלות, שיאפשר לך לחפש את מי שרלוונטית בשבילך. ולכן הסינון הוא בפרמטרים יבשים בדרך כלל, פשוט כי הרבה יותר קל לתמצת קריירה מאשר לתמצת נשמה. ברור שההתאמה היא לנשמה אבל אם אתה לא ממש מוכשר אתה לא תצליח לזהות מה הנשמה המתאימה.

 

ח' בחשוון תשפ"א 13:02

להשקיע את האנרגיות שבכל זאת מוציאים - ב'לתמצת' נשמה (לא באמת אפשרי, אבל לנסות)

במקום להיפגש בלי סוף / לברור על פי פרמטרים חיצוניים.

 

אם מה שהיה עד עכשיו עובד, וכולם נשואים באושר, מעולה.

המציאות שונה קצת.. ויכולות לעבור שנים עד שמוצאים את האחד/ת,

רק בגלל שמתמקדים בחיצוניות.

 

ברור שגם הקיצוניות השנייה- של לסנן רק על פי 'נשמה' בעיתית.

בסוף אדם הוא מכלול, ועד שלא מכירים לא מבינים כלום (גם אחר כך לא)

לכן---

אולי שווה להכניס קצת יותר מהות פנימית להצעות.

לנסות לפחות. להדריך את מי שמתקשה, לעשות אבחונים, לא יודעת מה. זה רק זריקת רעיון.

כן, זה דורש מאמץ, מכל הצדדים,

אבל אולי יותר אמתי ויעיל.

ח' בחשוון תשפ"א 13:07
קצת ועוד קצת.. לאט לאט יהיה תהליך חיובי בכיוון הנכון
ח' בחשוון תשפ"א 13:02
אבל אין ברירה, וחייבים לתמצת קצת את הצדדים החיצוניים שלה, כמו אופי.
אני מעדיף שהתמצות יהיה יותר פנימי.
נכון, זה לא קל, יותר קל לתמצת פרטים הכי טכניים שיש. אבל ממתי שידוכים זו משימה קלה? כמו בסיפור עם המטרוניתא שחשבה שהיא יודעת לשדך..
ודווקא בגלל הערך של החתונה נראה לי שצריך להשקיע בזה הרבה ולא להסתפק במה שקל.

ולמה לא לנהל מאגרים כאלה של מאות משודכים? אני בעד ששדכנים בציבור הדתי יקבלו יותר כסף, אפילו על כל הצעה, כמו שנהוג בציבור החרדי ואז זה יהיה יותר מעשי.
ח' בחשוון תשפ"א 13:09

ואתם אומרים "זה אכן לא מעשי אבל חשוב לעשות את זה".

 

אני לגמרי מסכים עם הדברים כקריאת כיוון, כאמירה עקרונית, כהצעה לשיפור - אבל לא כתוכנית עבודה.

 

ברור, כל מי שיכול, אכן כדאי לעשות כך. ולדעתי כל מי שיש לו נסיון של יותר משנתיים-שלש בתחום, צובר יותר ויותר הבנה של מה הוא מחפש במובנים האלה, ולכן הקטגוריות היבשות כבר לא מדברות אליו (היה פה שרשור על הנושא הזה לאחרונה, לא מוצא אותו כרגע)

ח' בחשוון תשפ"א 13:35
לא חשבתי שפרטים טכניים זה מה שצריך לדבר אליי
ח' בחשוון תשפ"א 05:27

לא הייתי בא לשמוע שום "אני מאמין". לכל אחד יש את ה"קרדו" שלו, ובטח שאין צורך להתחיל להתעסק עם זה בפגישה ראשונה. הלו, זה דייט בחיפוש אחר קשר, לא ייסוד של הקונגרס הציוני.
"הפרטים" לא "מאבדים" שום "משמעות". יש גישה אבינרית לפיה אין להם בכלל משמעות, אבל הגישה הזו נדחתה באורח גורף וניכר.

ח' בחשוון תשפ"א 08:51

ועדיין, אני חושבת שכרגע הצעה נשמעת כך:

בחור בן 25, לומד בישיבת... ממשפחה... ועוד פירוט של כמה תכונות ואופי.

אם אחד מהפרטים האלו מבאס, כל החשק מההצעה יורד- גם אם מסכימים להיפגש.

 

לעומת זאת-

בחור שחולם.. ומאמין.. ושואף.. (וואו, נשמע בן אדם מדהים, ממש מזדהה) ורק אז: בן 25, לומד בישיבת.. וכו'.

 

לא מדובר על אני מאמין פוליטי/חברתי או כל דבר מפוצץ אחר.

אלא על מהות פנימית לפני נתונים חיצוניים אחרים.

ח' בחשוון תשפ"א 11:16

זה להתעקש לקבל משהו שלמעטים בלבד יש לתת אם בכלל, ולא בטוח שמה שיש לכמה כאלו "לתת" זה מה שכל כך כדאי "לקבל".
אני לא חושב שרוב מניין ובניין יידעו לעשות משהו מוצלח עם רעיון כזה.

ח' בחשוון תשפ"א 11:47
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך ח' בחשון תשפ"א 12:04
גם אם בראייה משטחת 'רציונאלית' נראה אחרת.
ולכן לא על הראיה הרציונאלית לבדה יחיה האדם.
ח' בחשוון תשפ"א 12:15

לברור הצעות לפי נתונים חיצוניים?

לפי גיל, עיסוק, משפחה וכמה תכונות בנאליות?

 

ברור שצריך לעשות את זה חכם,

בצורה כזו שכולם יצליחו לבטא את מי שהם באמת,

בלי שייווצר מצב שיהיו כאלו שיראה שאין יהיה להם מה לתת.

ח' בחשוון תשפ"א 10:13

בתכל'ס זה נכון.. זה באמת הדבר הכי חשוב ועל זה נופלים קשרים (ערכים ומטרות משותפות) ופחות על גיל, משפחה וכו'..

יכול להיות מעניין אם מישהו ייקח את הרעיון הזה ויישם אותו

ח' בחשוון תשפ"א 15:22


פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


אולי יעניין אותך