י"ב בחשוון תשפ"א 00:38

טוב, זה נושא רציני

אני רוצה לשתף במשהו 

אני יודעת שיש הרבה דתיים שאין להם בעיה לראות סדרות/סרטים.

ואני לא מתכוונת עכשיו לדברים לא צנועים בכלל

אני מתכוונת נגיד לרמה טובה יחסית. של סדרות/סרטים נקיים יחסית

וגם לא באופן מכור עכשיו, אלא משהו כזה מדי פעם,

או לדוג' על התופעה של שמיעת שירים בלועזית.

 

עכשיו באמת אני רוצה לשאול,

זה לא משפיע לכם על העולם הרוחני שלכם?

אני מרגישה על עצמי שאני לא מסוגלת להכיל בתוכי אווירה תורנית ומצד שני אווירה חילונית.

ואני לא מדברת עכשיו על דברים לא צנועים! (ברור שככל שהתוכן לא נקי ולא כשר אז הניתוק חזק יותר... )

 

אני מרגישה שכמעט כל מה שלא קשור לעולם התורני, ופחות מזה, כל מה שמושפע מהעולם החילוני (אין לי כרגע מילה טובה יותר לזה)

אוטמאטית מעין מנתק אותי מהעולם הרוחני, ובעיקר לקשר שלי עם התורה ועם חז"ל, בפרט ובפרט שאני לא צורכת עכשיו השפעה תורנית באופן קבוע. אני לא בישיבה/מדרשה. אני לא נמצאת באיזה אווירה מרוממת או עילאית, לא חשופה כל כך לדברי תורה במהלך היום וכו'. 

 

ואני תוהה לעצמי קודם כל- אם עוד מרגישים את זה בצורה ישירה כל כך ויכולים לשתף. 

ונקודה נוספת, מה עושים?

אני אמורה להתנתק לגמרי מהעולם?

לצרוך אווירה רוחנית/תורנית נטו?

 

אני חייבת להגיד שזה מעט מחשיש אותי לקבל החלטות גורליות בהקשר של זה.

אבל כרגע לא רואה פיתרון אחר.

אלא אם כן מישהו יאיר את עיניי.... 

 

(לא מדובר בשמיעה של שירים, וגם לא בדיוק בסרטים/סדרות, על זה בכלל אני לא מתחילה לדבר כי זה בוודאי מרחיק ממש, אלא יותר חשיפה להשפעה שהיא לא תורנית/יהודית דרך סרטונים ביוטיוב לדוג' או חדשות או כאלה בסגנון)

 

שני דברים בעצם (לאחר קריאה מחדש)

1. אנשים שצורכים סדרות/סרטים/שירים בלועזית באופן קבוע ועדיין יכולים להכיל בתוכם את העולם של תורה ומצוות

2. אנשים שמושפעים מאווירה לא יהודית מכל מיני מקומות כמו סרטונים ביוטיוב (לאו דווקא סרטים/סדרות), חדשות וכו' וזה עדיין מרגיש שמשפיע... אפילו שכביכול זה חשיפה מועטת/מזערית

 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ב בחשוון תשפ"א 01:24
ומקיים מצוות ובכלל עוסק בדברים שבקדושה זה מבעיר בי בעירה חזקה וקיצונית של דבקות וגעגוע ל-ה', כדי שאני לא ישרף אני מרגיש שהרבה פעמים אני חייב ללכת לצד הקיצוני ההפוך בדברי חולין ואז זה מרגיע אותי.
כשאני חי את עולם החולין אני מנסה לקחת משם ניצוצות של קדושה ולהעלות אותם.
י"ב בחשוון תשפ"א 01:32

אבל אוקי זה המזל שברגע שנכנסים לעניינים של קדושה הלב מתחיל לבעור. יופי הכל טוב.

ואז באמת מזדהה עם הקטע שלפעמים צריך קצת לאזן עם חול...

אבל דיי, מה יהיה עם האיזונים האלה? עד מתי... מרגישה שאין מרגוע... 

וחוץ מזה, זה עדיין שונה, כי אצלך אתה כן עוסק בתורה. אני חושבת שזה שונה.

אצלי אין את זה. 

לעלות ניצוצות של קדושה, טוב אולי בעוד כמה שנים טובות נזכה... 

 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ב בחשוון תשפ"א 01:35
(מה יהיה איתי היום עם הדוגמאות של האוכל🥴)
את מעלה ניצוצות

דווקא אז זה הכי חזק, החיבור של הרוח עם החומר(לאו דווקא עם תפוח כן?)

הכלי הזה, שבור אני משתמש בו

 

 

י"ב בחשוון תשפ"א 01:37

סבבה עם אוכל דווקא זורם לי...

אני יותר מתכוונת על דברים עם השפעות על העולם הרגשי/מחשבתי/חוויתי/נפשי שלי... 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ב בחשוון תשפ"א 01:45
לא אכלתי מלא שעות.
וכתבתי לך על זה למטה, אולי יענה לך

הכלי הזה, שבור אני משתמש בו

 

 

י"ג בחשוון תשפ"א 23:16


בקסם הבא אני הולך לחתוך

הביתה מוקדם

י"ב בחשוון תשפ"א 01:30
וגלידה ופיצה וכו'. אין בזה שום דבר בריא וברור שיש לזה השפעה על הגוף
אז למה לא לאכול אך ורק אוכל טבעי ונקי מתוספים לא טבעיים?
יש כאלה שמסוגלים, אשריהם. באמת
עשיתי את זה פעם לאיזה תקופה וזה עושה לגוף תחושה מהממת, אבל זה היה קשה ובסוף גם בלתי אפשרי עבורי.

שמעתי פעם את הרב עופר ארז אומר שזאת גלות אדום. שהתפקיד שלנו הוא לגלות את יעקב מתוך ידי עשיו
אני לא באה חס ושלום לתת לגיטימציה לדבר כזה או אחר, וכן זה ידוע שכל דבר בקליפת נגה שלא מושך לכיוון הקדושה מושך לצד השני, אבל לכל אחד נפש מסויימת שדרכה יתגלה אור ה' בעולם ולכל נפש נטיות אחרות. זה אפילו לא חייב להיות סדרות/סרטים. זה יכול להיות מדע, טכנולוגיה ואומנות וכו וכו.
גם שם אפשר להגיד שזה לא מוסיף לרוחניות, בטח לא כמו לימוד תורה.
אני ממש יכולה להבין מאיפה עולה בך התהיה הזאת. היתה תקופה שהייתי מתהלכת עם קול בתוכי של ''עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים'' אבל ה' הראה לי שלא שם הוא רוצה שאעבוד. הוא רוצה דירה בתחתונים

שוב, אני לא באה להכשיר כלום, רק לתת נקודת מבט מכיוון שונה

הכלי הזה, שבור אני משתמש בו

 

 

י"ב בחשוון תשפ"א 01:35

כלומר, עד איפה הגבול

ואיך בדיוק אני מוצאת את האזור והאיזון של קדושה ורוחניות באופן *קבוע*(!) למען השם, ולא רק לעיתים....

ולמה לפעמים זה מרגיש או הכל או בלבול... 

 

ואני אגיד לך משהו, לגבי ההשוואה מעולם התזונה לדוג', ההבדל הוא שאם נגיד "חטאנו" בפיצה וג'אנק פוד אז הגוף קצת סובל יש מצב (וגם, לא תמיד מרגישים...)

אבל ברוחניות זה אחרת, הרגשה של ניתוק מרוחניות, לא יודעת לפחות בשבילי, זה כמו הרגשה של מוות... לכן זה כל כך קשה לי. אבל מצד שני, אני כן אוהבת להיות מעורה בעולם וגם מרגישה שצריכה את זה במקום כלשהו...

 

לכן השאלה/תהייה... 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ב בחשוון תשפ"א 01:43
על מנת להראות עוד דוגמה כל איך שכביכול מצד ההיגיון יש לפעול בצורה מסויימת אבל לא נוהגים כך. ברגע שמדובר בנפש אז לא ההיגיון הוא השפה

קודם כל זה מדהים שכל כך קשה לך הניתוק. זה לא מובן מאליו
אני שואלת-למה להתנתק? לית אתר פנוי מיניה. תחפשי את ה' בתוך הדברים שהנפש שלך רוצה להתערות בתוכם.

לגבי השאלה של האיזון זה מאד מאד אינדיבידואלי. זה מסע אישי של חקירה ותעיה
אני חושבת שכל עוד את משתדלת לשמר את החיבור לה' בתורה ותפילה(במסגרת של מה שאת יכולה כמובן וטוב לך עם זה) אז זה יוביל אותך למקום שנכון לך.
וזה בסדר להתבלבל. מותר

הכלי הזה, שבור אני משתמש בו

 

 

י"ב בחשוון תשפ"א 01:48

מה שחסדי אמר זה שהוא מגיע לחול אחרי שחווה נגיד דביקות בקודש כדי לאזן.

אבל זה שונה שאתה סופג השפעה חיצונית ממקום ריק ממילא. 

 

אני לא כל כך מתחברת לאמירה של לחפש את ה' בתוך הדברים. כי זה יותר עניין של אווירה. אתה בתוך אווירה, אתה מושפע ממנה... 

לגבי הסוף- אכן... רק שאני מחפשת קצת מעבר... 

(ותרגישי בנוח לא להמשיך להגיב אם כבד לך הדיון) 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ב בחשוון תשפ"א 02:02
מתחבר לך. זאת גם דרך
אני הבאתי צד אחר לדוגמה(רק לדייק, לא דיברתי על ללכת להתנסות וכד'. אלא תנועה עם הנפש) את תדעי מה הדרך שלך
מסכימה איתך שהאווירה יכולה להשפיע, אבל כן חושבת שבמקרים מסוימים (צריך לזה המון אמת, יניקה מהתורה ותפילה) אפשר לבחור מה אתה לוקח ומה אתה זורק.
אבל כמו שכתבתי, זה הסתכלויות שונות(:


הכלי הזה, שבור אני משתמש בו

 

 

י"ד בחשוון תשפ"א 00:03

וואו.

 

בשתי מילים:

אבל ממש.

 

וזה 'השוכן איתם בתוך טומאתם'

וזה 'הרוכב בערבות'

וזה 'חברים מקשיבים לקולך' <שכל פמליא של מעלה ביחד

עם כל הצדיקים מקשיבים לאחד שעושה דירה לה' למטה>

 

כל אחד מאלו ^ מדבר בול על מה שאמרת. 

יפה ממש. 

(:

 

 

 

 

 

 

בקסם הבא אני הולך לחתוך

הביתה מוקדם

י"ד בחשוון תשפ"א 00:32

הכלי הזה, שבור אני משתמש בו

 

 

י"ב בחשוון תשפ"א 09:42

היה לי פעם מדריך בכיתה ה' כששלחתי לי שירים 'לא מתאימים' באייסיקיו (כן, היה קיים פעם חח) ומתוך התגובה שלו קיבלתי סוג של זעזוע שעד היום אני לא מסוגל לשמוע שירים עם תוכן שלא תואם לי.(בצורה שאני לא אפתח מעצמי שיר כזה).

התשובה העיקרית לשאלתך - השאלה מה שידרו לנו מגיל 0 ומה אנחנו משדרים לעצמנו ולסובבים אותנו.

עד כמה צריך לחיות חיים של חול? מה המטרה - החול או הקודש? מה המינון ביניהם? האם לעשות סתם כיף זה סבבה? האם לעשות סתם כיף זאת מטרת על? 

כל אחד צריך לראות מה שידרו לו בעבר ומאיזה נקודת פתיחה הוא מתחיל ביחס הנפשי שלו לכל הנושא.

אם אדם גדל בבית שיש שלוש טלויזיות כולל בסלון, זאת נקודה שצריך לשים לב אליה.

מצד שני - יש עניין מאוד חשוב לתת מקום לצרכים האנושיים הפשוטים שקיים בכל אחד ואחד.

בתים שבהם לא ניתן מענה הולם לצורך הבסיסי - יש לזה מחירים לא פשוטים..

 

אני לא חושב שמי שכל היום בקודש בלי הפסקה הוא 'יותר צדיק'.

השאלה מה המניע, מה הרצון.

העיקר זה האיכות ולא הכמות.

אם אדם עושה דברים של קודש מתוך מניע פסול - זה הדבר הכי חמור שיכול להיות!

הוא משתמש בשרביט של המלך לתועלת אישית, זה לאנתפס!

הרבה פעמים אנשים עושים דברים מתוך אגו ואין עניי להתכחש לזה אלא להתמודד עם זה.

 

אני חושב שלהיפך - בישיבה הרבה יותר קשה לתפוס איזון. מי ששומע שירים לא רואים (לצורך העניין) בישיבה הוא יכול להרגיש הרבה יותר דיסוננס פנימי עמוק ממי שלא

י"ג בחשוון תשפ"א 21:41

אבל לא בטוחה שענית על מה ששאלתי...

כאילו איך זה משפיע על זה... 

 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ג בחשוון תשפ"א 23:40

זה באופן כללי בלי קשר לדת

עם ערכים לא הולכים למכולת.

רוחניות כשעצלמה היא באוויר.

המשימה בחיים היא להנכיח את הרוחניות בגשמיות.

עשיית חסד זה דוגמא פשוטה.

כל דבר שמוסיף ליישוב המדינה הוא עוזר.

מידות כשיוצאים לפועל... דהיינו יחסים בין בני אדם הם דבר קדוש.

הרוחניות שבין אדם למקום היא מה שאת מדברת עליו ש"מנותק" מהעולם.

אמנם הרוחניות באה לידי ביטוי גם בבין אדם לעצמו ובין אדם לחברו/סביבתו.

שהרוחניות הזאת באה לידי ביטוי יותר ממשי בחיים.

זה גם משפיע על רוחניותשל בין אדם למקום. היא אולי הופכת להיות יותר ממשית

י"ג בחשוון תשפ"א 23:42

של השפעות חיצוניות!!!! ואיך זה משפיע על עבודת ה'....

(סרטים/סרטונים/שירים/סדרות/ספרים וכו' וכ'ו וכו') 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ד בחשוון תשפ"א 00:04

סרטים סדרות ושירים.

אבל אפשר למצוא חלופות או כשרות או נטרליות.

בטח שמפמשפיע!

אבל למי יש זמן לזה?

וזה גם שמעמם.

עצם זה ממקיעים המון זמן בדברים שהם אוויר זה כבר אומר סימן כלשהו למשהו יותק עמוק.

 

עבודת ה' זה עומק.

כל משהו שהוא שיטחי גם אם זה לא נוגד את עבודת ה' לא צריך לתפוס מקום גדול אלא מספיק מקום קטן שיביע את היצר בעניין. להיפך. לפעמים זה משתיק יצר שצריך להוציא אותו בדרכים טובות

י"ד בחשוון תשפ"א 12:04
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך י"ד בחשון תשפ"א 12:17

 

מדקה 4 יותר רלוונטי

מסביר את הצורך הנפשי במסכים ואת היחס של זה לעבודת ה'

פחות בקטע של תרבות המערב שברור שמשפיע אלא איך להתייחס לזה מבחינת הנפש.

מדבר על כך שהמסך ממלא צורך בנפש ואפשר להתמודד עם זה בדרכים שונות.

ממליץ ממש.

י"ד בחשוון תשפ"א 12:23

הכלי הזה, שבור אני משתמש בו

 

 

י"ב בחשוון תשפ"א 10:06
ותלוי במצב הנתון של כל אדם.
את מרגישה שכל השפעה שהיא לא תורנית תערער אותך,
ואני מרגישה שאם אגביל את עצמי רק להשפעה תורנית, אני אחנק. אין פה נכון או לא נכון.
אצלי העיסוק בתרבות ואומנות (לדוגמה, ספרים) הוא ממש נצרך כמו אוכל. מעטים הסופרים הדתיים שכותבים ברמה גבוהה מבחינה ספרותית. אם אגביל את עצמי ואקרא רק ספרים של דתיים, אני אשתגע. אני משתדלת לסנן דברים שאני קוראת, אבל אין לי בעיה לקרוא גם דברים שהם לא בדיוק מסתדרים עם השקפת העולם התורנית.
וחוץ מזה שהעובדה שסופר הוא דתי לא מבטיחה כלום על רמת התורניות/דתיות של הספר. קראתי ספר של אשה דתיה שזעזע אותי מאד בכל הקשור לענייני צניעות. בעיני זה ממש חילול ה'.
י"ג בחשוון תשפ"א 21:33

אממ לא חיפשתי נכון או לא נכון...

יותר בכיוון של חוויות של אחרים מתוך שני העולמות האלו.. איך זה משתלב אצלם

ואני מבינה אותך לגבי ספרים... 

השאלה רק אם זה מגיע אחרי שאת מלאה מהמקום הרוחני, או שזה גם לא כזה נצרך... 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ד בחשוון תשפ"א 00:04
אנחנו אנשים דינמיים.
וזה מושפע מהמון גורמים.
י"ב בחשוון תשפ"א 10:07
זאת המסגרת היציבה היחידה שלי ואני מאוד טכנית בנוגע למצוות וזה אז זה פשוט לא משנה לי

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

י"ג בחשוון תשפ"א 21:35

שהמקום הזה של מצוות בצורה טכנית

לא מעורר בד"כ איזשהו קונפליקט בין העולמות...

 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ג בחשוון תשפ"א 21:35

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

י"ג בחשוון תשפ"א 21:36


פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ג בחשוון תשפ"א 22:10
לכל אחד יש חשיפה אחרת שמתאימה לו... כמו שיש אנשים שיותר בעולם המעשי ויש אנשים שכמוך צורכים רוחניות בכמויות גבוהות. צריכים את שני סוגי האנשים, אבל נראה לי שה'רוחניים' שמרגישים בדקויות יותר נדירים. אני מאמינה שזה כמו בדיבור... יש כמה חלקים; יש מצוה, יש אסור ויש מותר. (יש גם חלוקה ל5 אבל הלכתי על הכי בסיסי)
אז יש אסור ויש מצוה שזה לכל האנשים, אבל בחלק שהוא מותר, לענ"ד החכמים ימעיטו. (וישימו את הקודש עיקר...)
אז גם בצריכת תכנים, איך אנשים שמאוד מחוברים לעולם הפנימי שלהם צריכים להתייחס לדברים המותרים, הניטרלים? רוב העם בוודאי צורך אותם, אבל את מרגישה שזה מנתק אותך מהקודש ובאמת יש בזה משהו, זו לא שטות. ולכן אני חושבת שאם יש לך תועלת לדוגמא שמיעת חדשות, הרצאת טד, סרטון דעה וכזה אין בעיה לראות רק בצורה עניינית- אם יש לך צורך בזה... שדעתך תהיה מעורבת בבריות אבל תמעיטי באלו, כי באמת בסופו של דבר אין להם תועלת גדולה.

זה מה שאני חושבת, אשמח אם למישהו יש במה לתקן אותי.
י"ג בחשוון תשפ"א 22:32

כי מרגיש לי שהבנת אותי... 

ואת לא מתחברת לשאלה או כן מתחברת? 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ג בחשוון תשפ"א 22:53
וגם כמו השרשור הזה
מה זה בשבילכם בן תורה? - צעירים מעל עשרים

ובאמת, ניסיתי עכשיו לענות לעצמי אבל בפועל עוד לא שלמה עם ההבנות האלה לגמרי.
י"ג בחשוון תשפ"א 22:37

השאלה - האם אפשר לשלב בין חומר לרוח?

מי שקרא את הספר "איסתרק" - התובנה שעולה משם (על פי הבנתי הדלה) זה שאי אפשר גם להנות מהחיים וגם לשמור על רמה רוחנית גבוהה, ומשהו תמיד יבוא על חשבון הצד השני.

במבט ראשון זה היה נשמע לי ממש לא נכון כי כעיקרון כל הקטע של היהדות זה לקחת דברים גשמיים כמו אכילה למשל ולהעלות אותם (במקרה הזה ע"י ברכות וכשרות), ולא להימנע מהם.

אבל חלק מהחברות שלי דווקא חשבו שזה נכון, וגם אני בעצמי לא לגמרי בטוחה, כי ברור שהתורה לא הולכת עם נהנתנות או בזבוז זמן...

מה אומרים?

 

לא כל האנשים חיים: רובם פשוט קיימים.

משתדלת לא לדבר עם בנים בפרטי

י"ג בחשוון תשפ"א 22:42

ספר מושלם...

לדעתי אין עניין להנות בעולם הזה, וזה גם בא על חשבון הרוחניות שלך.

גם הרב יורם אברג'יל זצ"ל היה אומר את זה שבמקום שאתה ממעט בהנאה אתה קונה קניניים רוחניים (משהו כזה...)

וגם רואים את זה בסיפורי צדיקים....

השאלה שוב, כמה אתה בעניין של להתעלות רוחנית.. 

 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ד בחשוון תשפ"א 00:19
לענד הנקודה באיסתרק קצת אחרת, כי (אזהרת קלקלן) כשהוא אצל הקאוורים אז מבחינה *טכנית* הוא מקיים מצוות, אבל זה בתור מסגרת, תבנית, הרגל, לא כי הוא רוצה... מבחינה מהותית הוא שואף להיות קאוורי. אבל אחרי שקנז מגיע ומטלטל אותו קצת, הוא מבין פתאום שהעיקר הוא מה המרכז ומה פחות, ומצוות זה לא רק כדי לסמן וי.

אז משפט כמו "אחרי שאתה שומר את כל התורה כלה תעשה מה שבא לך" לא מתקבל במציאות של עבודת ד', וזה מעיד שאולי גופו שייך לכוזר אבל נשמתו וליבו במישורי הפלאט.

דיותר יש לאדם ליזהר עצמו שלא יזיק משלא יוזק
וד"ל

בֵּית מִקְדָּשׁ אֵל חָרֵב | אֻסַּף חֶסֶד מִכֹּל אֱנוֹשׁ.

י"ג בחשוון תשפ"א 22:47

 

נזכרתי מיד במאמר הזה של הרב יוני לביא על גבול שני עולמות

שמרגיע שזה לא בעיה רק שלי.. זה בעיה רחבה שקיימת בציבור הדתי.

 

נראה לי שדווקא בזכותה אנחנו משפיעים בכל העולמות,

ו(בגללה) כל אחד צריך להיות שלם לגמרי עם הרמה הרוחנית והתורנית שלו.

מצד אחד זה מבלבל אותנו אך מכריח כל אחד לבדוק עם עצמו איפה הגבול שלו בין שני העולמות האלה, מתי זה מאזן ומתי מגביל.

 

בהצלחה לנוחיוך

 

 

🦜

-לא פשוט להיות פשוט-

פורום אנשים רגישים מאוד | ערוץ 7

י"ג בחשוון תשפ"א 23:39

זה הקונפליקט הנצחי נראה לי בין הקודש לחול..

אין ספק שזה משפיע, כל דבר שאדם נחשף אליו הוא מושפע לטוב ולרע.
 פעם רבינו יש'  אמר שלנפש יש תכונה שהיא כל כמה זמן מתרוקנת ואדם מרגיש צורך למלא אותה ובמה שתמלא אותה זה מה שיהיה שם, השאלה במה אדם ממלא, אתה יכול למלא אותה בתורה או בדברים אחרים.

עכשיו, לנשים זה אפילו יותר חזק העניין הזה גם בהרגשת ריקנות וגם בגלל הרצון להתחדשות, זה יכול להיות באוכל, שוקולדים, קניות (!!) וכו' או להבדיל בתפילה, תורה, גמ"ח..

ולפעמים יש צורך לנפש, אני לא חושבת שצריך להתעלם ממנה. יש ימים שגם הנפש צריכה את המקום שלה, כן זה לא נורא מדי פעם לעשות קניות (ולבזבז קצת), לצאת לטייל, לאכול משהו  מיוחד ולהתפנק, אבל פשוט נראה לי צריך לדעת לשים לב, לכל אדם יש מנגנון פנימי שהוא יכול לקלוט מתי זה כבר עובר את המקום הבריא של זה ופה כן כדאי לאזן למקומות הנכונים ולראות שלא עברנו את הגבול של עצמנו..
 

ולענ"ד בכלל  אפשר לעשות הכל בקדושה למי שבאמת רוצה, גם אם הרחוב והמציאות היום יומית הם לא באוירה של תורה אז כן לנסות לפתח חיות מהקדושה גם בדברים הכי גשמיים  ואם קשה לבד אז לדבר עם חברה על זה ולחשוב על פתרון משותף (אההמ) או לקבוע עיתים ולמסור נפש על זה כדי שהבסיס והחיבור להכל יהיה מהמקומות הנכונים.. מגניב
 

י"ג בחשוון תשפ"א 23:44

ומה אם הנפש מתרוקנת יותר מדיי במהירות?....

כאילו נגיד יום אחד התמלאת (נגיד בשבת)

ויום אחרי שוב כבר מרגישים ריקנות....

 

ואהבתי את הקטע של ההתחדשות.

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ג בחשוון תשפ"א 23:58

לכולנו יש ימים כאלה וכאלה, התדירויות שלהם משתנות בהתאם למצב הנפשי\רוחני אני חושבת יש ימים שזה יותר קיצוני ויש שפחות.
לפעמים הריקנות זאת עצבות ומוחין דקטנות ולפעמים באמת הנפש צריכה להתמלא (לפעמים זאת תחושה די דומה או חופפת).

יש שימים שפשוט צריך לתת להם לעבור ולא להתרגש מהם, כי זה גם חלק מהבניה שלנו גם אם זה לא תמיד כל כך נעים ויש ימים שבאמת מרגישים ריקנות. אז הריקנות לעיתים יכולה להגיע מרצון חזק או צורך אמיתי שלא ממומש ולעיתים צריך לדעת להתמלא, את יודעת מה טוב לך ופשוט לא להשאב למוד הזה יותר מדי כי זה מוריד.

תמצאי לך דברים שמחיים אותך וממלאים אותך, כן אפשר למצוא את הפרווילגיות בקדושה, אפילו תעשי לך רשימה של דברים כאלה שמשמחים ומחזקים או ממלאים אותך וברגעי הקושי תשלפי ותיישמי אחד מהם.
לפעמים תראי שמתאים לך להוציא את זה בתפילה, לפעמים באיזה שיעור, לפעמים גם באיזה טיול עם חברה או תחביב שיש לך...

ט"ו בחשוון תשפ"א 01:59

הקטע שהנפש מתרוקנת, כאילו זה גרם לי להבין כמה דברים...

תודה לך ♥

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


ט"ו בחשוון תשפ"א 17:38

אשרייך נשומה!
שנזכה להתמלא מהדברים הנכונים

י"ד בחשוון תשפ"א 00:44

כל בנאדם נורמלי בלי קשר לעבודת ה' מנסה להשאיר מזמנו יותר זמן לדברים חשובים או דברים שהוא יקבל סיפוק כלשהו מהם.

סדרות וסרטים זה נטו ריקנות. אין מעבר לזה

אלא אם כן זה בתדירות מאוד נמוכה.

י"ד בחשוון תשפ"א 01:26

מה לגבי כל שאר הדברים שמרכיבים את החיים? תחביבים, חברה, מקצוע, טיולים, ספורט - לכל זה אין מקום? 

לא כל האנשים חיים: רובם פשוט קיימים.

משתדלת לא לדבר עם בנים בפרטי

י"ד בחשוון תשפ"א 01:35

אבל איך זה מפריע?

למה צריך לדון על זה כל כך?

תחביבים זה אחלה

י"ד בחשוון תשפ"א 01:37

הפסקות לפעמים. וזה שונה לגמרי מלחיות את החיים תוך כדי עבודת ה'!

לא כל האנשים חיים: רובם פשוט קיימים.

משתדלת לא לדבר עם בנים בפרטי

י"ד בחשוון תשפ"א 01:43

זאת שאלה שצריך לברר מול רב, תלמיד חכם וכו' לגבי ה"מה".

אבל ה"איך" זה כבר עבודה של כל החיים.

בד"כ תחביבים (כשרים כמובן), דבר שאדם שוקע בהם, זה חלק מהתפקיד שלו בעולם.

י"ד בחשוון תשפ"א 10:51

תחביבים זה משהו מהצד בדרך כלל למיטב ידעתי.

 

אנסה טיפה לדייק את דבריך - אדם צריך לראות את עצמו עובד ה' בכל עת.

אך עבודת ה' עצמה זה לא כל דבר שאדם עושה. אולי ברמות ממש ממש גבוהות.

רוב האנשים כדאי שלא יכנסו לדמיונות שווא ויהיו מודעים לכך שהם ממלאים צורך בשביל עצמם והם לא עובדים בזה את ה' בכוונה העילאית. זה בסדר גמור. כל אחד לפי מדרגתו שלו.

ט"ו בחשוון תשפ"א 09:15
זה כמו שכאמא אני יודעת שכשאני הולכת לישון זה קדוש. כי זה ייתן לי כח לתפקד טוב יותר, ויעזור לי להיות סבלנית יותר וכ'ו.
וזה נכון לכל דבר. אם אנחנו משקיעים את מיטב כוחותינו בעבודת ה', אז כשאנחנו משקיעים בלמלא את הנפש שלנו ולדאוג לחיות שלנו, זה לא פחות קדוש.
כלומר, מה שאני משקיעה בו כוחות, הוא שיעיד על הפנאי שלי האם הוא מתחבר לקדושה או לא.


למה דמיונות שווא? למה זה או אני או ה'? אם ה' בוחר לפעול דרכי, ואני מאפשרת את זה, אז כל דבר שאני עושה לעצמי כולל את עבודת ה'.
זאת בחירה שלי אם לנתק את הפנאי מעבודת ה', או לרתום אותו. ואם אני לא טועה יש גם עדות בגמרא על הלל הזקן שהיה מתרחץ ואומר שבזה הוא עובד את ה'.
י"ז בחשוון תשפ"א 12:55

וזה גם סימן טוב בד"כ, כך שמעתי מרב חשוב. בהנחה שזה לא על חשבון תורה ומצוות וכמובן לא איסור.

אדם שממלא צורך לעצמו ומגיע מזה לשמחה, הוא מקיים מצווה (עשה דאורייתא לפי חלק מהפוסקים).

אדם שממלא צורך לעצמו ומרגיש טוב יותר וזה עוזר לו לבריאות, גם כן מקיים מצוות שמירת הגוף.

 

זאת לא עבודת השם? הבעיה היא ברמיה עצמית, בעיקר אצל אנשים שעושים מה שכולם עושים או שעושים מה שיביא להם כבוד (או כסף, שזה כבר פגם משמעותי באמונה וביטחון).

אותם האנשים בד"כ לא שוקעים במה שהם עושים, ובטח לא מגיעים לשמחה. 

זאת הסיבה שלא הבנת על מה אני מדבר. אם זה תחביב, זה צריך למלא אותך. אם לא, זה סתם משהו מיותר שאתה עושה.

 

בפועל, הבעיה היא בהכוונה. אדם מכוון את עצמו לא נכון. או לתחביב הלא נכון, או למניע הלא נכון.

וגם אדם שעושה משהו שהוא צריך ואמור, גם שם לפעמים אדם חושב על עצמו, דווקא כי הוא לא מבין שיש בזה עבודת השם.

י"ד בחשוון תשפ"א 10:46

לאדם יש צרכים.

אדם מורכב לא רק מנשמה אלא גם מגוף.

צרכים זה לא מצווה אלא צורך הכרחי.

אם כל החיים עצמם מכוונים לעבודת ה' אז גם מתי שאדם עוסק במילוי צרכיו הבסיסיים יש לזה משמעות מעבר לסתם מילוי תאווה.

אין הפסקות בעבודת ה'. זה רע להגיד דבר כזה.

מה שכן - לא תמיד מתקרבים לאש הקדושה - תורה תפילה עשיית חסד וכולי.

בודדים משקיעים כל יומם בקודש.

ואין פסול לעסוק גם הרבה בחול אם זה צורך של האדם. להיפך.

י"ד בחשוון תשפ"א 13:42
לק"י

כל עוד זה צנוע וכו' לא רואה בזה בעיה.

מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:

יש לי 2 מתכונים - בישול ומתכונים

י"ד בחשוון תשפ"א 21:29

שטוחנים סדרות סרטים וזה...

אם זה פעם פה פעם שם יכול להיות סבבה.

 

עדיף לעשות דברים יותר מועילים בחיים. לא?

י"ד בחשוון תשפ"א 21:33
לק"י

לא רואה רע בלהנות גם מדברים בלי תועלת ממשית. מותר גם "סתם" להנות.

מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:

יש לי 2 מתכונים - בישול ומתכונים

י"ד בחשוון תשפ"א 06:57
שנראה לי קצת נותן כיוון.
הבעש''ט וחסידיו היו צריכים לחצות איזה נהר קפוא אי שם באוקראינה, וכאשר חצו אותו, היו שם הרבה גויים שעבדו בלחצוב מתוך הקרח צורות של צלמים וצלבים, כנראה משהו שהיה נהוג ומקובל שם.
החבורה של הבעש''ט ניסתה לחצות כמה שיותר מהר ולהתרחק מהם אבל הבעש''ט בעצמו נעצר והתבונן בהם מהורהר למשך כמה זמן.
כששאלו אותו למה, הוא הסביר שהוא תמיד אומר להם שמכל דבר אפשר ללמוד משהו על עבודת ה', ועכשיו הוא למד משהו חשוב, על כמה קרירות של הלב וקפאון שלו יכולים להזיק.
הוא אמר להם- אפילו מים, שהם מטהרים, ברגע שהם קופאים כבר אפשר לחצוב מהם דברים לע''ז...

עכשיו, יש הרבה זוויות לסיפור הזה. בטוח אפשר ללמוד ממנו כמה דברים לי הוא עלה עכשיו בהקשר של השאלה שלך, ונראה לי שהתשובה היא בעיקר- הכל תלוי במדרגתו של האדם.
הבעש''ט היה כ''כ מחובר בכל שניה ושניה לרוחניות ולה'- שדבר כזה לא רק שלא ניתק אותו, אלא להפך- נתן לו תובנה עבור עצמו בעבודת ה'.
אבל החסידים שלו לא היו במדרגה הזאת ולכן הם התרחקו מהר, כדי להימנע מהשפעה.
ואם אני ואת היינו שם- וואלה, אולי בכלל היינו עושות אחורה פנה ומחפשות מקום אחר לחצות את הנהר.
אולי.

כלומר- נראה לי שהדבר הכי חשוב זה חיבור לה'.
ואם את, אישית, מרגישה שמשהו מנתק אותך משם- וזה לא משנה מה זה, אז כנראה שזה לא טוב לך.
יכול להיות מישהו אחר שאותו דבר לא מנתק אותו.
ולכן זה כ''כ אישי. וכ''כ תלוי במבנה של הנפש ובאיך שאדם תופס או מושפע מדברים.
יכול להיות שאת ואני נשמע אותו שיר, לצורך הענין, אני אהיה אדישה כלפיו ואת תושפעי ממנו, ועוד מישהי בכלל הוא יעורר בה משהו טוב בפנים.

בגדול, אני מניחה שיש השפעה. כל דבר משפיע.
השאלה עד כמה משפיע ומה המינון שמשפיע וגם- מה היכולת להתגבר על ההשפעה ולהתאזן מחדש.

יכול להיות שבאמת שיעור קבוע מרב או רבנית יכול לתת לך את היכולת הזאת להתאזן כל פעם.
במיוחד שזה קצת קשה היום להיות נטו באווירה תורנית. וגם אווירה תורנית לפעמים יכולה להשפיע לא טוב על הנפש (תחושה של חנק, יצירת התנגדות בנפש, יצירת חוסר שקט בנפש).
ט"ו בחשוון תשפ"א 02:08

(סמיילי מתרגש)

אני חושבת שבאמת השרשור הזה מחזק אותי ללכת על זה, להקשיב למקומות ששפיעים עליי לא טוב ולהתרחק מזה... 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ד בחשוון תשפ"א 15:07
את לא מבינה. אני מרגיש ממש ממש בדיוק ככה אבל חושב שהרבה יותר קיצוני ממך. זה שורט לי את הנשמה עד כדי כך אני לא מגזים. אני בחור בישיבה חרדית של צדיקים אמיתיים ישיבה ענקית וטובה מאוד עם יראת שמים וכו', תנאים גשמיים בריצפה ממש גועל נפש אבל מוכן להתמסר לתורה, כמובן שבישיבה אין לי שום דרך לשמוע כלום אז כולי בתורה מה שנקרא, ואז אני חוזר לבית, שבועי נאמר לרוב האנשים פה היה נראה שאני פרוש גם בבית אבל יחסית לישיבה מה שאני רגיל זה שונה לגמרי, ויש לי פתאום אינטרנט (מסונן כמובן) חדשות, (סדרות סרטים כשרים,) שפע של איזה צריכה כשרה שבא לי כעיקרון, שלא נדבר על עצם החיים שפתאום יש לי מה לאכול ואיפה לישון אז אני מרגיש כמו חו"ל מבחינת התנאים, ושוב חוזר לישיבה לתנאים שאם היו מגיעים לרשויות הישיבה הייתה נסגרת וכמובן שזה מרצון ההורים שלי לא חרדים בכלל, אבל עדיין מרגיש נורא, וחושב שהמצב שלי הרבה יותר קשה משלך כי כשאני בצד של "התורה" אז זה הרבה יותר קיצוני לדעתי ממה שאת חווה מכל הבחינות
י"ד בחשוון תשפ"א 15:10
וודאי שזה לא לאורך זמן ואני ממש ממש חושב שאנחנו צריכים להיות כול כולנו אך ורק בתורה וזה כיף גדול הנאה גדולה והאמת של החיים
בעניין שלך אפילו יותר...
ככל שתתנתקי את באמת לא תרצי גם לשמוע לראות מה שעכשיו כי תתמלאי בדברים אחרים זה העולם שאנו חיים בו ואלו הניסיונות שעלינו מוטל לעמוד בהם בגבורה...
אשריך...
ט"ו בחשוון תשפ"א 02:11

מה אתה בעצם עושה שאתה מרגיש את הניגודיות הזאת?...

כאילו אוקי, קשה וזה...

ואז מה?

 

וכיף לך כי אתה מתמלא בתורה... אז ההרגשה היא אחרת אני מניחה. מה שאתה חווה זה מתוך זה שספגת אווירה של תורה ואז זורקים אותך לעולם ולחוות אווירה אחרת.. לא קל בכלל... 

 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


ט"ו בחשוון תשפ"א 14:58
אז אני בינתיים העדפתי להמשיך ככה כי העדפתי להנות מהדברים למרות שידעתי מה זה יעשה לי... אבל כל זה נעשה אצלי בהנחה שזה תקופה זמנית בלבד ואני יודע שבעה אחרי שאתחתן לדוג' (אני בשידוכים) אז לא אתן לזה לקרות בעה ואהיה רק בצד של התורה...
אני חושב הקושי עכשיו להתנתק קטן משמעותית מהקושי לחיות בב' עולמות, ויותר מכך זו לא האמת... אם זכית שהנשמה שלך כבר לא מתחברת גם לדברים כשרים מחמת חילוניותם זה עוול שאין כדוגמתו להמשיך בכח ולצרוך את זה...
אדם שכל חייו רוצה לרזות, זה מה שמעניין אותו, וזו מטרתו פתאום מרגיש הרגשה רעה ונוראה אחרי שאוכל המבורגר צ'יפס ועוד כהנה אבל ממשיך לאכול כי נהנה מהטעם בשעה שאוכל וודאי לשוטה ייחשב תפוס את עצמך יש לך הזדמנות ותפסיק עם זה! למרות שהוא יכול לרזות גם אם יאכל את זה, כי יעשה ספורט וכדו' אבל עדיין יש פה הזמנות, גם פה בוודאי שאין איסור ושזה בסדר ואפשר גם כך אבל אם יש כזו תחושה אינני מבין ממש מדוע להמשיך...
ה' ינחה אותך בעצה נכונה!!
ט"ו בחשוון תשפ"א 16:06

שאחרי החתונה הם יעזבו את כל ההרגלים הלא טובים

ויהפכו לקדושים...

 ו...מזה לא מתחברת? אני מאוד נהנית מזה, רק שיש קצת תופעות לוואי... (וגם, לא תמיד. תלוי מתי זה תופס אותי...)

בכל אופן, כן, צריך איזה תקופת ניתוק כנראה 

תודה רבה!! 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


ט"ו בחשוון תשפ"א 16:48
שאחרי שתתחתן בע''ה, אתה תופתע כנראה.
ט"ו בחשוון תשפ"א 21:30
צדיקות מסכים איתכן לחלוטין אבל יש פה טעות בהבנה במחילה.
אצלי מבחינה מעשית גשמית בפועל אחרי החתונה לא יהיה לי מה שיש עכשיו בלי מאמץ להתגברות פשוט לא שייך. אשריכן.
י"ד בחשוון תשפ"א 15:13
למה באמת לעשות כל פעם את הדברים האלה ולטעום מפה ומפה וודאי שהכל בדרך טובה אבל אם את מרגישה שאת בדרגה כה גבוהה למה להסתפק בכלל למה לא לחתוך על כל העניינים האלו וזהו וודאי שזה קשה אבל יעבור
ט"ו בחשוון תשפ"א 02:14

כי זה בדיוק הקטע

שכל פעם אתה לא משער בכלל שזה ככה ישפיע,

אתה בטוח שזה יעבור בטוב

כי מה בסה"כ ראיתי

בקטנה ממש

וגם בקטע טוב 

ועדיין, יוצאים בתחושה לא טובה

אז לכן

חישוב מסלול מחדש

 

וזה קשה להתנתק. זה מלא ניסוי וטעייה

 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


ט"ו בחשוון תשפ"א 14:59
וודאי שקשה להתנתק...
אני איתך חח...
אבל אני חושב שצריך
י"ד בחשוון תשפ"א 21:28

כל פעם שאני מתעלה מבחינה רוחנית קשה לי כי אני כן רוצה קצת לזרום עם החיים וזה מוריד אותי למטה. מישהו מכיר את התופעה? אשמח לדעת איך אתם מתמודדים.

"החכמים הגדולים כואבים הרבה בנפשותם פנימה, מפני שהם צמאים לשלמות כזאת שהיא למעלה מיכולת האדם. וסוף מכאובים כאלה להתהפך למקור עונג וחיי נצח." (פנקס הדפים ג'. 36)
 

י"ד בחשוון תשפ"א 21:42

שהתשובה בחתימה שלי. תודה רבה לכולם

"החכמים הגדולים כואבים הרבה בנפשותם פנימה, מפני שהם צמאים לשלמות כזאת שהיא למעלה מיכולת האדם. וסוף מכאובים כאלה להתהפך למקור עונג וחיי נצח." (פנקס הדפים ג'. 36)
 

ט"ו בחשוון תשפ"א 02:20

אבל מבאס שזה מוריד למטה,

למה שזה פשוט לא ישאיר באותה מדרגה...

כאילו למה מתוך התסכול יורדים?

 

 

 

ואי ואי החתימה הזאת כל כך מדויקת. 

 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ד בחשוון תשפ"א 21:33
להשפעה חילונית
זה גם אבל זה מעבר
זה פשוט כל מקום שמרגיש לא נכון עבור הנפש היהודית שלך.

וגם לחילונים יש את זה
יכולה להגיד לך שהייתי ילדה הייתי בשיעור ריקוד היפ פופ והיה שירים/ תנועות שאני ועוד בנות (חלק לא דתיות) לא הסכימו לעשות ושיננו לגמרי את כל הסגנון לסגנון בריא וטוב.

אני רואה את זה יותר בתור נשמה יהודית שאומרת היי יהודי יקר אני פה..
ולא משנה לאן תברח ואיפה תהיה דתי חילוני חרדי מסורתי
היא קיימת נקודה!!!!!!
וחייב לתת לה מקום , בכל חור שתהיייי

זה נכון שבחברה החילונית זה הרבה יותר מאתגר , ברור , אבל גם בחברה שלנו
אסור לנו להיות נבל ברשות התורה , אל תחפשו פירצות במקום שאפשר לחגוג עליהם גם אם מותר
ולנפש שלך זה מרגיש , לא .
אז לא!!



כלומר גם באתר דתי את יכולה לפתוח ולמצוא משהו שמרגיש לך לא נכון לא שייך ומבזה אותך.
תלמדי להקשיב לעצמך אם יש מקומות שזה חוזר על עצמם אל תהיי שם .
בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
ט"ו בחשוון תשפ"א 03:22

למרות שזה לא ברמה שזה מרגיש לא שייך ומבזה...

זה בדיוק העניין, שזה דברים שהם סבבה מבחינת התוכן 

וגם ההרגשה היא אחרי, לא באותו רגע...

הרגשה לא נעימה של ריחוק 

 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


ט"ו בחשוון תשפ"א 16:48
ולא לפני
בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
ט"ו בחשוון תשפ"א 17:07

למה ההרגשה היא לא תוך כדי..

לא יודעת אצלי האסימונים נופלים וכל התחושות יורדות רק אחרי החווייה 

 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


ט"ו בחשוון תשפ"א 17:31
טוב כנראה אצל כל אחד שונה
בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
י"ז בחשוון תשפ"א 11:52

כל עוד את לא צורכת תכנים שליליים - עקרונית הכל בסדר. ובכל זאת תחושת הניתוק תמיד תצוף. לא משנה מה.

והפיתרון לזה זה לימוד תורה, ואיך לא - בעיקר בשבת.

לקבוע לעצמך לימוד שאת אוהבת ומעשיר אותך. 

אם אפשר כל יום - מצוין. אבל הרבה פעמים זה לא מסתדר ובשביל זה יש שבת, שבה צריך לקחת את כל הזמן הפנוי ולהקדיש לתורה עד כמה שאפשר. 

העוגן בקדושה ילך ויתרחב, ותחושת הניתוק תקטן.

 

בהצלחה

י"ז בחשוון תשפ"א 12:49

הי אהובה.

כמוך. נראה לי יש רבים העוסקים בסוגיה הזאת.

בין קודש לחול.

עצם ההתעסקות והמחשבות סביב זה מראה עד כמה בן אדם עמוק וחושב את.

 

אני חושבת שהשאלה שלך היא מהותית, ואין לה תשובה אחת.

זה תלוי ברמה הרוחנית של האדם.

לשלב בין קודש לחול ולמצוא את האיזון זה אינבדואלי מאדם לאדם.

זה תלוי בכמה דברים, מהי נקודת הפתיחה של האדם, מאיפה הגיע, ומה עבר בחייו.

נכון, שהמטרה העיקירת, והברורה שלנו היא לעשות רצון ה', לדבוק בו. להיות מחוברים אליו.

אבל גם כשנעלה למעלה אחרי 120, ידונו אותנו על פי מעשינו בלבד, ואין דין אחד דומה לחברו,

כי על ניסיון שאת נלחמת בשיניים בשביל להצליח את תקבלי שכר כפול ומכופל מאלו שהלך להם אותו ניסיון בקלות.

מה שאני באה לומר פה. שיש כאלו שלא יבינו את הרצון והכמיהה להשתוקקות, את, שיש לך את הרצון הזה את במדרגה גבוהה.

את הכי קרובה לה', תנצלי את זה.

תנסי לחשוב מה את יכולה לעשות בשביל להתחבר אליו, בלי מסגרת של מדרשה או משהו.

למשל קבעי לך חברותא של איזה ספר עם חברה. זה תורם, ומחבר ממש. (מניסיון של כמה שנים, וסיימתי כמה ספרים בחברותא טלפונית בהתרגשות רבה)

זה מחבר, זה נותן כח, זה מקרב אותך לאבא שבשמים.

לגבי סרטונים/סדרות וכו אין אפס שזה מקרר!!!

ומי שיגיד שלא, אז הוא בהכחשה.

זה דור קשה, קשה להגיד לא על הכל, אבל אם יש לך דרך להמנע מזה אז כמה שפחות.

ותמצאי בתוך התחום המותר דברים שיכולים לרומם אותך, לחבר אותך,

למשל דרך אומנות אפשר ממש להתחבר, דרך שירה, מוזיקה, אפשר להגיע לעולמות עליונים ולהרגיש קרבת אלוקים אדירה.

ספורט- למה לא? נפש בריאה בגוף בריא. 

טיולים בטבע? למה לא? מה רבו מעשיך השם!!! 

הרעיון הוא לרחת את כל הדברים ה"חוליים" כביכול ולהפוך אותם להתקרבות, להשתוקקות, לקרבת אלוקים.

מה יותר קרבת אלוקים מלצאת לטבע ולראות את יופי הבריאה??.

מקווה שדברי יהיו לך לעזר...

בהצלחה רבה רבה

ואל תשכחי להתפלל על כך, במילים שלך, הפשוטות, הן כ"כ יקרות לאבא שבשמים.

תבקשי ממנו שיכוון אותך בדרך הנכונה, שיעזור לך להבחין בין העיקר לטפל, שיעזור לך להתחבר אליו.

באהבה גדולה.

 

 

 

"אבא אני רוצה להיות בטוח בכל ליבי שלמסע הזה יהיה סוף טוב,

שכל מה שאני עובר בדרך יהפוך חולשה לעוצמה גדולה..."

י"ט בחשוון תשפ"א 03:19

ושבת זה לא מספיק בכלל בכלל... 

אבל צודק ברור שתורה ותפילה זה מה שמחבר... 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ז בחשוון תשפ"א 12:55

הי אהובה.

כמוך. נראה לי יש רבים העוסקים בסוגיה הזאת.

בין קודש לחול.

עצם ההתעסקות והמחשבות סביב זה מראה עד כמה בן אדם עמוק וחושב את.

 

אני חושבת שהשאלה שלך היא מהותית, ואין לה תשובה אחת.

זה תלוי ברמה הרוחנית של האדם.

לשלב בין קודש לחול ולמצוא את האיזון זה אינבדואלי מאדם לאדם.

זה תלוי בכמה דברים, מהי נקודת הפתיחה של האדם, מאיפה הגיע, ומה עבר בחייו.

נכון, שהמטרה העיקירת, והברורה שלנו היא לעשות רצון ה', לדבוק בו. להיות מחוברים אליו.

אבל גם כשנעלה למעלה אחרי 120, ידונו אותנו על פי מעשינו בלבד, ואין דין אחד דומה לחברו,

כי על ניסיון שאת נלחמת בשיניים בשביל להצליח את תקבלי שכר כפול ומכופל מאלו שהלך להם אותו ניסיון בקלות.

מה שאני באה לומר פה. שיש כאלו שלא יבינו את הרצון והכמיהה להשתוקקות, את, שיש לך את הרצון הזה את במדרגה גבוהה.

את הכי קרובה לה', תנצלי את זה.

תנסי לחשוב מה את יכולה לעשות בשביל להתחבר אליו, בלי מסגרת של מדרשה או משהו.

למשל קבעי לך חברותא של איזה ספר עם חברה. זה תורם, ומחבר ממש. (מניסיון של כמה שנים, וסיימתי כמה ספרים בחברותא טלפונית בהתרגשות רבה)

זה מחבר, זה נותן כח, זה מקרב אותך לאבא שבשמים.

לגבי סרטונים/סדרות וכו אין אפס שזה מקרר!!!

ומי שיגיד שלא, אז הוא בהכחשה.

זה דור קשה, קשה להגיד לא על הכל, אבל אם יש לך דרך להמנע מזה אז כמה שפחות.

ותמצאי בתוך התחום המותר דברים שיכולים לרומם אותך, לחבר אותך,

למשל דרך אומנות אפשר ממש להתחבר, דרך שירה, מוזיקה, אפשר להגיע לעולמות עליונים ולהרגיש קרבת אלוקים אדירה.

ספורט- למה לא? נפש בריאה בגוף בריא. 

טיולים בטבע? למה לא? מה רבו מעשיך השם!!! 

הרעיון הוא לרחת את כל הדברים ה"חוליים" כביכול ולהפוך אותם להתקרבות, להשתוקקות, לקרבת אלוקים.

מה יותר קרבת אלוקים מלצאת לטבע ולראות את יופי הבריאה??.

מקווה שדברי יהיו לך לעזר...

בהצלחה רבה רבה

ואל תשכחי להתפלל על כך, במילים שלך, הפשוטות, הן כ"כ יקרות לאבא שבשמים.

תבקשי ממנו שיכוון אותך בדרך הנכונה, שיעזור לך להבחין בין העיקר לטפל, שיעזור לך להתחבר אליו.

באהבה

 

 

 

"אבא אני רוצה להיות בטוח בכל ליבי שלמסע הזה יהיה סוף טוב,

שכל מה שאני עובר בדרך יהפוך חולשה לעוצמה גדולה..."

י"ט בחשוון תשפ"א 03:34

גם על ההשקעה בתגובה וגם בכללי כתבת דברים ממש נכונים ומחזקים!

אני לא יודעת איך זה אצל אחרים אבל יכולה להעיד על עצמי שעיקר הקושי זה המניעות

כלומר גם שיש רצון חזק וגם אם מתעוררת ריקנות בגלל שלא מספיק ספגנו תורה/תפילה 

אז עדיין עדיין יש מלא מניעות

כי בשכל ברור שמה שיעזור זה תפילה ותורה. אז כאילו מה הבעיה? חח תתפללי, תלמדי תורה, תתבודדי..

נשמע פשוט חח אבל כאילו יש על זה כבידות מטורפת...

אבל קיצר, תודה רבה לך!

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ט בחשוון תשפ"א 03:41
על הדברים הכי קריטיים בחיים יש הכי הרבה מניעות.
הדבר הכי קשה בעולם זה לצאת להתבודדות.
הדבר הכי קל זה לגמור חפיסת שוקולד לבן...

ככה יודעים מה הכי חשוב!
ככל שמשהו יותר קשה ככה הוא יותר חשוב וצריך מיליון כוחות נפש כדי לעשות אותו. וגם אז זה רק בקטנה, ולא כמו שרצינו וכו'.
אבל, אמר רבינו ר' נחמן- מעט זה גם טוב.
וכל התחזקות או עשיה קטנה של טוב יש לה משמעות גדולה מאוד.
הוא ממשיל את זה לקו ישר, שממשיכים אותו עד אינסוף. ואם מזיזים את הקו רק בטיפונת, אפילו בזוית כמעט לא מורגשת- הרי שבעוד מאות קילומטרים, ההבדל יורגש בבירור.
גם מעט יכול לשנות הרבה, בטווח הרחוק.
עוד מעט ועוד מעט ועוד מעט.
והתבוננת על עצמך ואת כבר מישהו אחר
י"ט בחשוון תשפ"א 03:45

תודה !! ♥

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ט בחשוון תשפ"א 03:52
בסיפור בן המלך ובן השפחה שנתחלפו (בכלל, כדאי לך ללמוד אותו טוב, אולי יש לרב עופר גיסין שיעורים ביוטיוב)
בסוף הם מגיעים למדינה עם מלך חכם ומדינה טפשית וכו'.
ובן המלך נכנס לגן והתיקון הראשון שהוא עושה זה להזיז את דיוקן המלך שבימיו היה שלום מהצד של הגן למרכז שלו.
אפשר כמובן לפרש בהרבה צורות.
אני למדתי שבעצם הענין הוא לשים את הקודש במרכז של הגן, של החיים.זה לא אומר שאין גן, זה אומר שכל הגן מקבל את החיות ואת הסדר שלו מתוך הקודש.
בכלל, כל הסיפור הזה בעצם גם בהרבה זוויות של נושא הסדר.
זה לא שבן השפחה (שמייצג את המשמעות, את הגוף ואת צרכיו , את החול) הוא מיותר. הוא הכרחי לחלוטין, אבל חייב לדעת את מקומו האמיתי.
וכנ''ל בן המלך, חייב לדעת ולהשלים ולקבל את מקומו האמיתי.
כל הבלגן בסיפור ובחיים שלנו נוצר לא מעצם קיומו של בן השפחה, אלא מהעובדה שהמיילדת החליפה אותם. כל העולם שלנו מבולבל בגלל זה.
בן השפחה תובע את שלו עוד ועוד ועוד, ואין בן מלך שישים אותו במקומו ויאפשר לו למלא את תפקידו בצורה נכונה.
כל החיים התפקיד שלנו יהיה להמליך את בן המלך על בן השפחה.
זה לא ייגמר בפעם אחת, זה יחזור אלינו כל החיים בוואריאציות שונות, כל פעם בתחום אחר,
זה התיקון של החיים, כנראה!!
אז את לא צריכה ולא יכולה להרים ידיים.
את רק צריכה לדעת ולזכור
א. שום דבר לא שחור לבן, לא הכל או כלום. כל דבר אמיתי שאנחנו רוצים שישאר איתנו צריך להיעשות צעד אחרי צעד. אם את מרגישה ניתוק, תעשי צעד קטן לחיבור. דבר אחד. אח''כ עוד אחד. לא לעשות ''מהפכה'' בחיים כי לרוב זה לא מחזיק.
ב. כל עוד את ממוקדת על המטרה שלך- שהקודש יהיה במרכז והחול יהיה סביבו- אז הכל בסדר...
ביום שבו נשכח את המטרה אז יתחיל הבלגן...
כ"א בחשוון תשפ"א 23:39

באהבה יקרה,

 

כתבת שיש מניעות, ושהכי קל לומר תתפללי, תתבודדי..

את צודקת זה באמת קל לומר.

אבל שתדעי שככל שיש יותר מניעות זה אומר שהדבר יותר אמיתי ונכון.

זה קשה, אני יודעת, חווה את זה על בשרי.

אבל תתחילי מקצת, אפילו 5 דק' של תפילה על זה ביום, של בקשה.

מניסיון זה עובד!!!

תדברי עם השם על מה שקשה לך, על המניעות, על זה שאת לא יודעת מה נכון ומה לא, על הבלבול.

ואם קשה לך לדבר אז תכתבי. (יש לך את זה בכתיבה)

תבקשי ממנו שיעזור לך בברור הזה.

ואת, יש לך נשמה גבוהה, זה מורגש, לפי המילים שלך, לפי הרצון שלך.

 

בהצלחה יקירה.

 

 

"אבא אני רוצה להיות בטוח בכל ליבי שלמסע הזה יהיה סוף טוב,

שכל מה שאני עובר בדרך יהפוך חולשה לעוצמה גדולה..."

י"ז בחשוון תשפ"א 23:45
הקודש לא מתפרס על הכל, ויש פה צמצום גדול.
הרב שרקי מביא בשם הרמבם (או מסיק בעקבותיו.. לא זוכר) שכדי לדעת את ה׳ יש הכרח לפגוש את כל תחומי החיים, הרי אלוהינו ברא גם את האומנות והשירה והספרות, וגם את הטכנולוגיה ואת הפיזיקה והכימיה, וגם את הדיג והציד והשחייה. המכלול כולו מלמד אותנו עליו. הקודש הוא המצפן של כל מה שמסביבנו.
ובמילין אחרות, הקודש הוא הנשמה והחול הוא הגוף. איך אפשר בלעדיו בכלל..?
עוד אפשר להביא מדברי הרמבם שכל החוכמות הן כרוקחות וטבחיות לתורה, כלומר הן מוסיפות המון לעצם הקודש וללימוד התורה. בלי להכיר את עולם המסחר והכלכלה, איך אדם יכול להבין כראוי דיני תורה של הנושאים הללו? במיוחד כאשר חז"ל פנו לתורה לברר את דעתה מתוך שפגשו שאלות בחיי היומיום. זה חיבור הדדי, כל אחד צריך את השני.

עוד אומר מה שלמדתי מר"מ אצלנו, והוא שהנאות החיים הן הכרח גמור. וכאן דווקא לא מצד ידיעת ה׳ (שוודאי שגם זה חלק בה, והמעיין במסל"ש יראה את הדחייה של שיטת הסיגופים, ועל כך שאדם יתן את הדין על מה שיכל להנות ממנו ולא נהנה), אלא אמר הר"מ הקדוש מהישיבה שהנאה זה כמו שמן מנועים. אדם חייב לתת מקום להנאות כדי לשמן את המערכת הנפשית שלו. כמובן לא מדובר על הדוניזם ועל הפית ההנאה למרכז או לדבר תדיר. לא להתמכר להנאות, אבל בהחלט טוב שהאדם יהנה מגלידה, מטיול, ממוסיקה, מחוף ים, משכיבה על ערסל בשמש חמה, על התכרבלות עם שוקו בחורף וכו׳. גם הרמבם מזכיר בשמונה פרקים את מעלת הטיול, וכמובן שהפסיכולוגיה בימינו עוד המשיכה לגלות לנו מדעית את ההשלכות הטובות הנפשיות של זה.

כמובן שהכל טמון בפרופורציה, אבל יש מקום להכל, ואפשר לומר אפילו שאי אפשר בלי הכל. חיים מצומצמים הם חסרים ביותר. האדם לא מופיע את עצמו בשלמות, והרי הוא פה בשביל זה וע"י כך הוא ימלא את תפקידו, והאדם לא יכיר כראוי את בוראו שרצה בכל מה שסביבנו. זה הפסד כפול, ומהותי.
י"ח בחשוון תשפ"א 11:48

זה רמב"ם מפורש וגם רס"ג, אבל לא העיסוק בחול, אלא העיסוק במדעי הטבע שמביא לידי הכרת הבורא (זואולוגיה, הנדסה, אסטרונומיהו כו'). הרעיון מובא בעוד מגדולי ישראל (הרמב"ן אמר שאסטרונומיה מביאה יראת שמים, הרמח"ל אמר שחכם שלם צריך לדעת מעט חכמות). בכל מקרה גם בלשון הרמב"ם כתוב במפורש את המילה "קצת" בהלכות סנהדרין.

יש מאמר מפורסם של הרב יוסף קאפח שמצטט את הרס"ג והרמב"ם וכו'.

י"ח בחשוון תשפ"א 12:17
שהרב שרקי עושה את ההרחבה הזו בעקבות מורה נבוכים. מה שהרמבם כותב במדעי הטבע זה בצד של מעשה בראשית. שה דבר נוסף. אולי אחפש לך.

זו הרחבה שמאוד מסתברת בעיני, כי היא מתאימה למבנה האוניברסלי של האדם. הסברא התורנית עצמה כבר פירטתי, ולא רק עפ הרמבם. זה צד של המכנה המשותף שנמצא גם אצל הרמבם, וכמובן שדעתו שוקלת יותר.
י"ט בחשוון תשפ"א 00:17
ועיין במאמר של הרב קאפח, הוא מבאר שם את הדברים. אם כי הגישה המוחלטת שלו, לא לגמרי מה שגדלתי עליו. אלו ואלו דברי אלו' חיים יותר דומה למה שגדלתי עליו.

בכל אופן, מה שהרמב"ם כותב הוא לא לעניין מעשה בראשית אלא לחכמי הסנהדרין שצריכים להיות שלמים בכל. וגם שם כתב קצת. מה שיש בו צורך לעניין הסנהדרין. ולגבי המעשה בראשית, שכמובן כידוע שיטתו נדחתה על ידי עצמו מעיקרא, ברור שהרמב"ם יסכים שמי שיכול בלעדי זה הוא בסדר גמור.
י"ט בחשוון תשפ"א 03:44

העניין של להכיר את הקב"ה דרך החול. אבל זה לא פשוט בכלל. אם לכתחילה אתה ריק מתורה (נשים לא כזה לומדות תורה...) ואתה ניגש באופן הזה לעולם החול, אז תחשוב לבד כמה שזה קשה להרגיש קרבה אלוקית דרך החול.

אולי יותר מדויק להגיד שאפשר לדעת את אלוקים יותר דרך עולם החול, אבל זה יבוא רק אם תתבונן בזה

וכדי להתבונן צריך זמן ופניות נפשית וכו'... 

כלומר ע"י התבוננות במעשי החול אתה יכול להתרגש ולהגיע לקרבת אלוקים... זה דרך הרבה יותר ארוכה וקשה.

ויש דרך יותר קצרה ופשוטה שזה פשוט ללמוד תורה ולהתפלל- שם החיבור קורה בד"כ באופן מיידי... 

 

והעניין של השרשור לא היה בדיוק על המקום של קודש וחול. אלא יותר על מציאות של חשיפה לעולמות שלא משוייכים לעולם התורה ומשפיעים *לרעה*... שגורמים להרגשת ריחוק אפילו שעצם החשיפה עצמה לא נחשבת לעבירה או משהו כזה....

 

הנקודה השניה היא העניין של ההנאות. גם לפי דבריך אין בהנאה לכשעצמה מטרה בפני עצמה, אלא היא אמצעי חשוב כדי להרגיש טוב, להיות ברווחה נפשית, לקבל כוחות לעבודת ה' וכו'...שעל זה בכלל לא דיברתי... כאילו גם מן הסתם שאני לא נגד אוכל טוב, שינה טובה וכו'... (למרות שאם תסתכל על עבודת הצדיקים....)  

 

פורום עבודת ה

באחדות ישראל נביא את הגאולה

כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי  הנשמה היהודית

 


י"ט בחשוון תשפ"א 15:08

אם כל שדיברת עליו זה עולם חול שלמעשה משפיע לרעה, אז די ברור מה לעשות, לא? מה רצית לשמוע מאיתנו אם כן?

אולי יעניין אותך