א' בכסלו תשפ"א 09:42

כזכור הסיבה היחידה (לטענת סמוטריץ) לסכסוך שלו עם פרץ היתה אי עריכת פריימריז דחוף (וזה היה חודש וחצי לפני הבחירות).

עכשיו סמוטריץ יושב שנה וחצי במפלגת בנט ולא דורש פריימריז, משום מה. אפילו לא מזכיר את זה.

 

למי יש הסבר, מה בעצם קורה פה?

א' בכסלו תשפ"א 11:04

סמוטריץ' לא יכול בלי בנט, ובנט לא יכול בלי סמוטריץ'. הדרישה לפריימריס בציונות הדתית היתה כסות עיינים כדי להעיף את הרב פרץ שהובא מבחוץ, וכדי לשריין את הבכורה לבנט.

אחרי שמחקו את הבית היהודי, והרב פרץ מסתמן כלא יוצלח פוליטי הושגה המטרה המשותפת לשני הנוכלים הפוליטיים.

 

א' בכסלו תשפ"א 13:29

זה לא ייתכן. אני חושב שסמוטריץ מוכן לשבת עם בנט (למרות שקרא לבנט רפורמי רק לפני שנתיים) ולשבת במפלגה שנותנת זכות הצבעה חופשית בנושאים שקרובים ללבו של סמוטריץ כמו פונדקאות להומואים כי הוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים. הוא איש ישר מאוד.

 

א' בכסלו תשפ"א 13:34

זה קשור לביטחון המדינה?

הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו?

א' בכסלו תשפ"א 15:46
האיחוד הלאומי והימין החדש הן 2 סיעות נפרדות, שרצות יחד בשם ימינה.
סמוטריץ לא רוצה לעשות בחירות באיחוד הלאומי לבד, אלא בכל הציונות הדתית (כלומר, איחוד לאומי ובית יהודי. הימין החדש לא מגדירים את עצמם מפלגה של הציונות הדתית).
ויש בזה הגיון, כי זה לא יועיל שהוא ייבחר לראש האיחוד הלאומי ואז ייאלץ לעשות הסכם עם הבית היהודי שהראש שלהם הוא ראש המפלגה המאוחדת. זה לא יביא עוד קולות ואמון של הציבור.
א' בכסלו תשפ"א 17:02

(וקצת יותר הגיוני מאשר לדרוש אותן חודש וחצי לפני הבחירות).

סמוטריץ לא דורש פריימריז בציונות הדתית אלא מרוצה להיות גלגל חמישי במפלגה החילונית-רפורמית (לפי דברי סמוטריץ עצמו) של בנט. איפה אמון הציבור?

א' בכסלו תשפ"א 19:26

בנט הרבה הרבה יותר פופולארי ממנו בציבור והוא לא רוצה שיגלו את זה

ב' בכסלו תשפ"א 22:52

הסיבה שסמוטריץ' רצה פריימריז (והוא חזר על זה מלא פעמים) היא שלמפלגות הציונות הדתית אז לא היה את אמון הציבור והוא חשב שהם לא יעברו את אחוז החסימה, ולכן היה הכרחי (בעיניו) לעשות פריימריז - כדי להחזיר את אמון העם. אם תסתכל על הסקרים תראה שבעיה זו לא קיימת עכשיו.

ח' בכסלו תשפ"א 14:41
גם כשסמוטריץ׳ רצה פריימריז זה היה בגלל שלא הייתה אופציה אחרת לעבור את אחוז החסימה, הרב פרץ לא הסכים אז סמוטריץ׳הלך בלית ברירה עם בנט ולא דרש פריימריז כי לא היה חשש שלא יעברו, עכשיו סמוטריץ׳ רואה שהחיבור הזה עובד ויעיל אז (ככל הנראה) הוא מעוניין להמשיך אותו. לא צריך להמציא קונספירציות כל פעם שרוצים להבין מהלך של פוליטיקאי.
ח' בכסלו תשפ"א 15:43
סמוטריץ' דרש פריימריס בתחבולה כדי להרויח זמן עד לסגירת הקצוות מול בנט ושקד, ואחרי שנסגרו הקצוות נלחץ הרב פרץ להצטרף אליהם במחיר עלבון, ותוך הצגתו כחסר יושרה פוליטית שהפר הסכם חתום עם בן גביר. מתוך ששה מנדטים קיבל סמוטריץ' שניים, והרב פרץ- אחד. כך וכך, חסד עושים הסוקרים עם סמוטריץ' שלא סוקרים אותו השוואתית לרב פרץ. חזקה על סמוטריץ' שבחן את שוויו האלקטורלי בריצה עצמאית של הציונות הדתית ואם הוא מוותר עכשו על פריימריס, זה לא בכדי.
ח' בכסלו תשפ"א 19:34

אתה ממציא קונספירציות כדי להצדיק את הדעות שלך

ט' בכסלו תשפ"א 09:18


אולי יעניין אותך