הייתי אמורה לטבול היום, הוא לא היה בבית, היה עדי בדיקה שהיה צריך לבדוק ועוד לא נבדקו ויש לי ילדה קטנה שלא היה לי איפה לשים אותה...
אז פשוט ויתרתי ודחיתי למחר...
עכשיו קראתי קצת וגיליתי שלא דוחים. עשיתי משהו כלכך חמור?
1. זה שאתם לא מדברים, כדאי מאד לפתור את זה לפני הטבילה..
2. לא עברת על איסור בזה שלא טבלת, אמנם לא ראוי לדחות טבילה אבל זה לא עבירה. וזה מתקשר ל-1. כי אם המצב ביניכם היה טוב, כנראה זה לא היה קורה.
3. למיטב ידיעתי, אי בדיקת העד, לא מעכבת.
אגב, יותר מפעם אחת ראיתי נשים מביאות ילדות קטנות למקווה , היה נראה לי מוזר מאד, אבל התופעה קיימת.
ופעם אחת ביום האחרון והיא יכולה לטבול.
אני עושה בדיקות רק בבוקר. מי בכלל זוכר בשקיעה
אז אני נזהרת.
למיטב ידיעתי, ולפי פסיקתו של בעלי, אמנם יש לבדוק את עדי הבדיקה,
אמנם,זה לא מעכב, כי אם העד יצא נקי אז בכל מקרה אין בעיה, ואם לא,אז במקרה הכי גרוע זה נקרא עד שאינו בדוק.
בנוסף, העדים של היום הם מגיעים כמוכנים לבדיקה, (אמת שיש עליהם סיבים וכד' שיכולים לקלקל את הבדיקה במקרה של ספיקות) וזה מאד שונה מהעדים בזמן חז"ל שבדקו עם בדים שהיו צריכים לכבס כל פעם. והייתה יותר משמעות להגדרת עד בדוק ושאינו בדוק.
בכ"א, לא בגלל זה דוחים טבילה.
ובינינו, לבדוק עד , לוקח 5 שניות..
אין הכוונה בלהסתכל בעד אחרי בדיקה. אם לא מסתכלים, אז למה לבדוק?....
אני מסתכלת בעד שניה לפני שאני בודקת רק לוודא שאין לכלוך.. אבל למה היא כתבה כאילו שאין עדים בדוקים וזה עכשיו לוקח שעה לבדוק?
לא צריך קודם תשובה מהרב לפני שממשיכים?
אני באמת שואלת. אף פעם לא שאלנו רב.
We should just love, not fall in love
...Cause everything that falls gets broken
Just keep it real...