י"ט באדר תשפ"א 18:25
אל תשלחו אותי לגננת
אני בכוונה שואלת כאן

י"ט באדר תשפ"א 20:55
י"ט באדר תשפ"א 23:49
תנו לי כיווני חשיבה
כ' באדר תשפ"א 09:00
מה אתם רואים?
אם שכלית בשל אבל רגשית עדיין ' קטן'- בגדול עדיף להשאיר
כ"ז באדר תשפ"א 11:53
חוסר יכולת לשבת זמן ממושך ולהתרכז במשחק או להקשיב.
דחיית סיפוקים.
הבנת מצבים חברתיים בהתאם לגיל.
התאמת היכולת הקוגנטיבית לגיל.
כ' באדר תשפ"א 10:09

יש ילדים שמתפתחים גופנית מוקדם, ואז כשמגיעים לגיל 10, החברים שלהם עדיין נראים ילדים והם נראים גברים,זה לא נעים. אצל בנות זה יותר גרוע.

צריך לשקול ברצינות.

קודם כל לראות שאין לו בעיות לימודיות

בעיות חברתיות

ואם בכללי הוא רגשית מפותח פחות מבני גילו

 

והכי טוב להתייעץ עם מישהו שמכיר אותו,ועם הורים שהשאירו ילד שנה

בהצלחה

כ"ו באדר תשפ"א 04:05

לא פעם, משולב עם גיל גבולי.

 

עיקר החשבון הוא, כמה לא יהיה לילד קשה להשתלב בביה"ס עם החברה שסביבו. חברתית, התפתחותית, לימודית.

חינוך תורני בדרך חיובית – תכנים תורניים לילדים, מאמרים, ניגונים ועוד

 

 

 

כ"ז באדר תשפ"א 08:48
זה הבסיס להכל. איך הוא נפרד ממך. כמה הוא תלותי. כמה בוכה. נסי לדמיין שיצטרך להתמודד עם שעורי בית, האם מסוגל הוא שיהיו מאבקים או חוסר שיתוף פעולה מולך. איך הוא מתפקד בגן האם עצמאי, מול החברים.
מבחינה לימודים צריך לראות שהוא בסדר. הבדיקה הזאת תעשה בתנאי שהוא קטן בשנתון. אחרת לא רלונטית. אם הוא גדול עם קשיים השיקול יהיה חנ"מ/להעלות עם שילוב וכיוב..
כ"ז באדר תשפ"א 11:51
אני חושבת שאם הילד גבולי בגיל ויש ספק אם הוא יתאים מבחינה רגשית לכיתה א' - עדיף להשאיר בבירור. יש ילדים חכמים מאוד אבל מבחינה רגשית עדיף להשאיר אותם.
בעיניי החרטה על השארת ילד בשל עדיפה על פני חרטה על העלאת ילד לא בשל.
כ"ח באדר תשפ"א 15:45
כשאנחנו התלבטו הגננת המקסימה של הבן שלי חשבה איתנו הרבה קדימה, עד רמת בר מצווה אם הגיל שלו יהיה תואם אץ בני גילו, שלא יצור קושי בהמשך..
כדאי לקחת בחשבון גם את הגובה שלו (לא שעל זה יפול דבר אבל גם חשוב)
מבחינת התהליך הפסיכולוגית של הגן מגיעה לצפות בו ועל סמך זה יכולה לתת לכם נקודות מה דעתה, ולנסות לתת כלים לצורך השנה הנוכחית (לדוג הנחיית הורים) יש הרבה התחשבות בהחלטת ההורים בסופו של דבר.
זה יכול לנבוע מקשיים לימודיים, חברתיים, רגשיים, גבולות וכ'ו.
אני מאמינה שאם משאירים צריך לעשות תכנית עבודה מאוד מפורטת מה המטרות שנרצה להשיג בשנה הזו שהוא נשאר ולעבוד בכל הכוח כדי שבכיתה א' יהיה קל יותר להתאקלם. בייחוד עכשיו בתקופת קורונה שגם ככה קשה לכלל תלמידים כיתה א יותר מהרגיל..
אם יש ספק כדאי להשאיר, לפעמים גם הזמן עושה את שלו ופתאום הילד מתבגר גם..
בהצלחה!
י"ח בניסן תשפ"א 17:46
הגדולה שלי גבוהה בצורה חריגה מגיל אפס.
ממש ראש מעל כל הגן השארתי אותה כי גם לדברי הפסיכולוגית שצפתה בה זה יתן יתרון.
היא מסיימת י"ב עכשיו..מטר שמונים ואחת!!
מקסימה חברתית (אולי עם יותר מידי מעגלים חברתיים (
ועם תעודת בגרות מושלמת ב"ה 🖐🖐
הגובה שלה בלט תמיד אבך ממש לא הפריע בשום שלב.
כ"ט באדר תשפ"א 19:17
הגננת סוברת כך
אז החלטנו לעלות ועכשיו אנחנו צריכים להחליט לאיזה בית ספר
אולי גם על זה אתייעץ אתכם בהמשך
י"א בניסן תשפ"א 17:47
כי היום על כל דבר קטן אומרים להשאיר...
י"ח בניסן תשפ"א 22:43
הגננת והפסיכולוגית.
נתנו לנו להחליט ואני חושבת שזו היתה טעות להעלות.
י"ט בניסן תשפ"א 16:06
ויש פיספוסים...נכון
אבל גם ילד משועמם בכיתה א' שישגע את המורה ויקבל תווית של ילד בעייתי גם לא מומלץ
י"ט בניסן תשפ"א 16:40
בגן טרום חובה הוא כבר קרא ספרים.
הבעיה היא שלא כל מורה יודע להתמודד עם ילדים שהם קצת מחוץ למסגרת.
המורים צריכים לדעת לתת פעילויות לילד שכבר יודע את החומר.
בדרך כלל מה שאת מתארת היא בעיה של מחוננים. לכן צריך גם לרשום את הילד לתכנית מחוננים במקרה כזה. אם יחד מחונן יקפוץ כיתה זה לא יעזור לו כי זה משהו במבנה הנפש שצריך מענה.
לכן אני כן חושבת שברוב המקרים כשיש ספק עדיף להשאיר ולא להעלות. כשיש פער רגשי זה עוזר שנשארים בגן עוד שנה.
ג' בניסן תשפ"א 01:08
מהקורונה.

גם אנחנו החלטנו להשאיר את הקטן השנה.

בראשית נברא היקום. הדבר עצבן המון מאוד אנשים. ונחשב בעיני רבים כדבר חסר טעם לחלוטין.

 

יש תיאוריה הגורסת כי ברגע שבני האדם יבינו את משמעות החיים, היקום וכל השאר, יעלם העולם כהרף עין ויוחלף במשהו עוד יותר לא ברור ולא מובן.

 

יש תיאוריה הגורסת כי כל זה כבר קרה.


י"ח בניסן תשפ"א 20:47
בא לך קצת להרחיב ולפרט על ההחלטה?
הוא קטן בשנתון?
מה אתם חושבים שהוא הפסיד השנה בתכל'ס? (מהבחינה שאין ממש סיליבוס בגן...)

אולי יעניין אותך