י"ב באדר ב תשע"א 12:16

 

לא אמנע "תג מחיר"

הרב שמואל אליהו הגיע לאיתמר כדי למסור שיעור בעקבות הפיגוע וחשף כי סירב לבקשת מערכת הביטחון לפעול נגד פעולות "תג מחיר": "אם השלטון לא יפעל - הציבור ירגיש צורך לפעול"

י"א אדר ב´ תשע"א - אורי פולק

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, הגיע אמש (ד') כדי למסור שיעור באיתמר, זאת בעקבות הפיגוע הרצחני שאירע בישוב בליל שבת האחרון וגבה את חייהם של חמשת בני משפחת פוגל ז"ל.

 

במסגרת השיעור, שהתקיים לקראת ימי הפורים, התייחס הרב אליהו גם לענייני דיומא ומתח ביקורת על התנהלות הפלסטינים ועל מדיניות ההבלגה הישראלית. "אנחנו צריכים להישאר רחמנים, ביישנים, גומלי חסדים, ולהביא אור וברכה לעולם - אך לא לרחם על הגידולים הסרטניים", הבהיר הרב אליהו.

 

"מי שמרחם על גידול סרטני, מתאכזר לגוף כולו. בשביל לרחם על הגוף כולו, צריך להשמיד את אחמדיניג'אד. כשהיטלר נפל, העולם כולו נשם לרווחה. אנחנו צריכים להביא את האור, זה פורים. ליהודים הייתה אורה - ולאחר מכן לעולם כולו", אמר הרב אליהו. "די עם הכיפוף המתמיד של השתחוויה, עם המקום הזה של תתכופפו ותשתחוו. יש לנו מה לומר לעולם מתוך אחריות ואכפתיות לעולם כולו. לערבים שהניפו את החרב - יש לנו עץ גבוה חמישים אמה", הוסיף.

 

 

 
בתגובה לשאלת אחד מבאי השיעור, אשר נשאלה בעקבות הפיגוע ועסקה במידת הנקמה ובתגובה הישראלית הראויה לפיגוע, אמר הרב אליהו כי "נקמה זו לא מילה גסה, זה דבר חיובי. נקמה אמיתית ומשמעותית - טוב שתיעשה על ידי המדינה מאשר על ידי אדם פרטי, ואני מקווה שהמדינה תעשה זאת".

 

 

בעקבות הדברים חשף הרב אליהו כי באחרונה התבקש על ידי גורם במערכת הביטחון, כי יפעל כדי לסייע בעצירת פעולות "תג מחיר" במסגרתן פועלים מתיישבים נגד פלסטינים. הרב אליהו סיפר כי בחר לסרב לבקשה ואמר לאותו בכיר כי "אם השלטון לא יפעל, הציבור ירגיש צורך לפעול".

 

לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיהפרח

י"ב באדר ב תשע"א 13:04

אולי יעניין אותך