י"ט בתשרי תשע"ח 18:46
שתי שאלות:
1. אם יוצא לכן לשמוע שהבת שלכן מבקשת לשחק עם שתי חברות והן אומרות לה משהו כמו :"אנחנו נעשה דיונים ונגיד לך.. אמרנו לך כבר 100 פעם שאת לא מבינה את החוקים ובגלל זה אין לך חברות בבצפר" וכו'...
ואני בדיוק הזדמנתי לאיזור. הבת שלי אמרה להם "רק רציתי לדעת מה החוקים של המשחק.."
איך הייתם מגיבים? אם בכלל.. אשמח להחכים.

2. איך להעשיר מיומנויות חברתיות? אתן קצת רקע..
בת בכורה, עלתה לכיתה א', מספרת לי שאין לה חברות ושאין לה מה לעשות בהפסקות..
ממש בבכי

אשמח לכל עצה..
המלצה לספרים/ טיפולים וכו.. מה שנראה לכם שיעזור. תודה רבה!
שתי שאלות:
1. אם יוצא לכן לשמוע שהבת שלכן מבקשת לשחק עם שתי חברות והן אומרות לה משהו כמו :"אנחנו נעשה דיונים ונגיד לך.. אמרנו לך כבר 100 פעם שאת לא מבינה את החוקים ובגלל זה אין לך חברות בבצפר" וכו'...
ואני בדיוק הזדמנתי לאיזור. הבת שלי אמרה להם "רק רציתי לדעת מה החוקים של המשחק.."
איך הייתם מגיבים? אם בכלל.. אשמח להחכים.

2. איך להעשיר מיומנויות חברתיות? אתן קצת רקע..
בת בכורה, עלתה לכיתה א', מספרת לי שאין לה חברות ושאין לה מה לעשות בהפסקות..
ממש בבכי

אשמח לכל עצה..
המלצה לספרים/ טיפולים וכו.. מה שנראה לכם שיעזור. תודה רבה!
י"ט בתשרי תשע"ח 23:43
מוכשרת וחכמה וכו' ולהעלות לה הדימוי העצמי.

דבר שני לנסות לחבר בינה לבין חברה אפילו אחת כדי שתלמד לרכוש מיומנויות חברתיות בדרכ' לילדים בכורים קיימת הבעיה.

מרב דאגה של הורה ישנה התערבות בהתמודדות של הילד דבר שמונע ממנו להתמודד ולפתח מיומנויות חברתיות.
אז במקום לפעול במקומה לתת לה חיזוקים שהיא מסוגלת, בע'ה "העצמאות" תחשל אותה ותסיר ממנה את "הפחד" להתמודד.

טיפול אצל מומחה מאוד יעזור לילדה לפתח כלים ולחזק את הבטחון העצמי.
כ' בתשרי תשע"ח 01:45
אשמח לשמוע על המלצה למטפל..
אני ממש משתדלת להעצים אותה!!!
תודה רבה
ולשאלתי..
איך בייתן מגיבות לסיטואציה שתיארתי? שבנות מעליבות אותה... לא להתערב?
כ' בתשרי תשע"ח 08:18

אני רואה גם בעצמי

איך הנושאים החברתיים גורמים לי לתגובות רגשיות

פי כמה מכל נושא מסובך אחר עם הילדים...

 

א. הרבה פעמים הילדים הדחויים מבחינה חברתית

הם באמת הילדים שחסר להם מיומנויות חברתיות.

 

לפעמים זה בא עם קושי אחר,

כמו לקות למידה או הפרעת קשב.

כי זה בעצם משהו שצריך ללמוד,

אז ילד שקשה לו ללמוד - יהיה לו קשה ללמוד גם את הנושא הזה.

אז אם יש עוד בעייה נלווית - לטפל גם בה.

(ואם זה הפרעת קשב, ממליצה ממש על הספר של ד"ר גימפל.

אני לא זוכרת איך קוראים לספר, אבל הוא ספר מעולה.

ד"ר גימפל עצמו עם הפרעת קשב - נוירולוג

והוא נוגע בנושא מכל מיני זוויות כולל הזווית החברתית.

והבת שלו היא מאמנת להפרעות קשב מגוש עציון.)

 

אפשר ללמוד מיומנויות חברתיות.

ממש ממליצה על הספר: קשה כל כך להתיידד איתך, של ריצ'ארד לאבוי.

הוא מפרק מיומנות מיומנות ואיך ללמד אותה.

וגם על הספר: לגדל ילד חברותי של עדה בקר.

.

ב. מעבר לזה, נראה לי כדאי לערב את המורה

לנסות לשמוע מה קורה איתה באמת בכיתה,

מה הקשיים שנראים לה,

האם בבית הספר יש כלים לעזור

ומה היא מייעצת...

 

טיפול זה נושא נורא רחב

וצריך לראות מה הקושי שעומד מאחורי הבעייה.

זה יכול להיות קושי של לקויות למידה או הפרעת קשב,

כמו שכתבתי קודם,

יכול להיות קושי רגשי

ויכול להיות קושי פיזי.

בדרך כלל קושי חברתי הוא בעייה נלווית לבעיות אחרות ולא באה לבד

(אומרת מנסיון כגננת.)

 

ג. בסיטואציה עצמה אני נורא אוהבת לדבר אמת,

עם הילדים שלי ועם ילדים של אחרים.

דבר ראשון על הסיטואציה הספציפית:

אני רואה שהיא רוצה שתסבירו לה איך משחקים.

אתן מסכימות? כן, לא, למה?

התשובות שלהן יכולות להעשיר אותך מאוד,

כדי להבין את הקושי של הבת שלך באמת.

(לא שומעת לחוקים יכול להיות קושי בהבנה,

יכול להיות קושי רגשי - שקשה לה להפסיד או לחכות,

יכול להיות קושי אחר לשא עולה לי כרגע לראש.)

ואומרת להן: זה מאוד לא נעים הצורה שבה אתן מדברות.

גם אם מישהי לא שומעת לחוקים, אפשר לדבר איתה בעדינות.

מסבירה גם להן מה פוגע במה שהן אומרות,

מאוד יכול להיות שהן לא יודעות.

אם רואה שהן בכוונה פוגעות - הייתי אומרת גם את זה.

מסיימת את הסיטואציה בצורה שלא תשפיל את הבת שלך,

ושהן יבינו אותה - שהיא רוצה להיות חברה שלהן.

ואז לוקחת אותה הצידה ומסבירה לה למה הן לא נתנו לה לשחק איתן,

נגיד שזה הפריע להן לשחק כשהן הסבירו כל רגע את הכללים 

ואומרת לה שאת תסבירי לה את הכללים.

מרגיעה אותה ומשמחת אותה, כדי שלא תהיה תלויה בהן ברגע זה.

 

נושא חשוב מאוד הוא הנושא של הדימנוי העצמי.

יכולה להיות ילדה שכבר יש לה מיומנויות חברתיות,

אבל היא זוכרת עדיין בפחד את כל הנושא החברתי,

ומרגישה שהיא גרועה בזה ושאין לה סיכוי...

וגם על זה אפשר לעבוד בעדינות ולאט לאט -

לתת לה הזדמנויות שהיא מצליחה חברתית.

אולי עם ילדות קטנות יותר,

אולי עם תיווך שלך,

אולי בבית שלכם (עם הפתעה שהיא מחלקת והכנה שלך מראש...)

זאת הרצאה של ריצארד לאבוי על זה:

 

המון בהצלחה!!

רק טוב!

כ' בתשרי תשע"ח 08:18
אם תופעה של דחייה מצד החברה חוזרת על עצמה הרבה זה לא יועיל כי "השורש" לא טופל.

מעבר לזה לשים לב כיצד אתם מגיבים לבכי שלה
מה אתם משדרים, חשוב להראות לילדה שהכל בשליטה בלי ביקורת למה היא אמרה או עשתה וכ'ו... ורק משפטים מחזקים אני סומכת עלייך את תצליחי...
כי כל "הבטחון" והתנהלות חברתית של הילד תלויה "מקטנות" במעגל הקרוב של אבא אמא ילד.
נראה לי לפי התיאור שנתת שמדובר בבעיה הרבה יותר מורכבת שמצריכה טיפול רגשי אצל פסיכולוג.
אימי באה מהתחום מנסיון זה מאוד עוזר לקדם את הילד!
התחום הזה מאוד רחב כי כל ילד בא עם מטען ורקע שונה ולכן הטיפול מילד לילד יכול ליהיות מעט שונה,
לטובת הבטחון והדימוי העצמי של הילדה ממליצה לך לטפל בהקדם!
כי ככל שעובר הזמן ולא מטפלים זה עלול ח"ו להחריף .
מומלץ לחפש באיזור מגורייך פסיכולוג רגשי הם משלבים טיפול רחב עם הדרכת הורים.
בהצלחה רבה!
כ' בתשרי תשע"ח 08:28

שאם אין מבוגר בשטח הילדים בדרך כלל יודעים בעצמם לא להציק או לפגוע יותר מדי,

אבל אם יש מבוגר בשטח והוא מתעלם -

הילדים מנסים לראות מה סף התוקפנות שהוא יכיל.

ולכן הם יציקו יותר או ירביצו יותר והאלימות תגבר עד שהמבוגר יתייחס.

 

ובכלל, אם ילד מבקש עזרה בסיטואציה - הוא כנראה ניסה כמה טכניקות חברתיות משלו,

והוא מרגיש שחסרות לו טכניקות כאלו.

וזה בדיוק הזמן להתערב ולתווך.

(עד כאן מהמחקרים.)

 

ובכלל, יש ילדים שאם יתנו להם לשחות לבד בים החברתי - הם ילמדו לשחות,

ויש כאלו שלא ילמדו לבד, אלא יטבעו.

אלו זקוקים לתיווך איטי וללמידה משותפת עם ההורה איך מתנהגים בסיטואציות השונות.

ויש גם את אלו באמצע,

שיטבעו כמה פעמים ובסוף ילמדו לשחות. אני מעדיפה לתת יד וללוות בהתחלה.

 

(זה ככה בכל נושא. כמו שיש לי ילד שלמד לבד לקרוא,

אבל את לא תבני על זה שילד ילמד לבד לקרוא.

כך אל תבני על כל ילד שילמד לבד מיומנויות חברתיות, זה מיומנויות לכל דבר.)

כ' בתשרי תשע"ח 19:08
לדעתי זה עניין של ביטחון עצמי -
אם הילדה מדברת בביטחון ובאומץ בבית ורק מול חברות היא מאבדת את הלשון אז צריך רק לתת לה כלים לענות בביטחון מה שיש לה להגיד.

לגבי חוקי המשחק אפשר לברר אותם ולתרגל בבית ולמנוע את הסיבה שבגללה הם לא רוצות לשתף אותה.

אם זה עדיין לא עוזר ואת סומכת על המורה עדיף לערב אותה.

לדעתי הורים צריכים להתערב רק כשאין אף ברירה אחרת ובמקרה של השפעת ילד או התעלמות מוסד הלימודים מהתלונה כי ההשלכות של התערבות זו עלולות להיות חמורות.

הערה: אני עוד לא הורה אבל מלמדת בביה"ס וזה מה שעיני רואות...

שיהיה בהצלחה
כ' בתשרי תשע"ח 09:23
שכחתי את השם כרגע. משהו כמו משלבים..
שמעתי שיחה של מישהי ממובילות המכון וגם חברה שלי לומדת שם השנה. אלופים בסיוע בתיווך חברתי ורגשי והקניית מיומנויות חברתיות.
אני לא בטוחה אבל נראה לי שיש להם מטפלים ברחבי הארץ..שווה לבדוק

בהצלחה והרבה כוחות,זה לא קל לראות את הילדה האהובה שלך ככה.. אבל צריך לדעת שיש מה לעשות ובעיקר אהבה ופרגון לילדה..
כ' בתשרי תשע"ח 11:55
יש להם שיטה שעוזרת מאוד, אם אתם באזור, שווה לבדוק, גם אם לא אולי יוכלו להפנות אתכם למטפלים שעובדים בשיטה שלהם באזור שלכם, מכירה את השיטה באופן אישי, מאוד עוזרת לפתח מיומנויות חברתיות, תכתבי בגוגל : תעצומות יד בנימין
כ' בתשרי תשע"ח 11:47
מחפשין מי ממעגל החברות בכל זאת יש לה יחס נעים אל הבת שלך, מזמינים הבייתה, מפנקים ומשקיעים גם באוכל גם במשחקים. מספיק חברה אחת טובה כדי ללמוד ממנה את הכישורים החברתיים הנדרשים.

לא יודעת איך לכל בעיה שהסבתות פתרו בבית, צצו היום מכונים כפטריות אחרי הגשם.
חושבת שיש קשר בין הקושי של ההורים להשקעה ארוכת טווח, ( כי ללוות קשר כמתואר צריך פניות נפש והשקעה), לבין הנכונות לשלם לטיפולים הפסיכולוגים השונים.
כ' בתשרי תשע"ח 13:19
שהקב'ה טבע בנו לכן בעיות נפתרו באופן קל יחסית.
ההורים של היום הם לא ההורים של פעם!
צריך להיכנס לווצאפ של הגן או ביה"ס כדי להבין כיצד הנפשות פועלות...
כיום "החרדה" היא שמנהלת הורים במקום שהורים ינהלו את החרדה.
אז מה אפשר לצפות מהילד?!?!

באחד ההרצאות של הרב יעקובסון הוא אמר להורים:
שיש שתי דרכים לטפל בבעיות של ילד "ולהצליח"!! .
דרך אחת לשבת מול פסיכולוג ולשלם.
הדרך השנייה שהורה שישקיע זמן ויגיד את אותם דברים של הפסיכולוג.
בשתי הדרכים מבחן התוצאה יהיה זהה רק שבדרך השניה הוא יחסוך הרבה מאוד כסף.

רק שכיום כדי שהורים יצליחו לנהל בית מתוך "ישוב הדעת" צריך אנשים מקצועיים ומיומנים שיעזרו להם.
כ' בתשרי תשע"ח 14:35
אני מאד רוצה להתייחס לכל תגובה ואגיע לזה בעז"ה בערב.
בינתיים רק אומר שעזרתן...
בקשר לתעצומות, המרכז ההוא, הם מתחילים לעבוד עם הילדים רק מכיתה ג', עד אז בעיניהם ההורים הם אלו שצריכים להוות לילד מודל לחיקוי. הלוואי שהייתי יודעת איך...
נשתמע.
כ' בתשרי תשע"ח 16:11
לדעתי יש להם גם הדרכת הורים, איך לעזור לילדה שלך.
כ' בתשרי תשע"ח 16:23
למילים של ההורים, כוח הרבה יותר גדול מלמילים של הפסיכולוג, וגם הרבה יותר מחזקות את הילד.

מסכימה בצער עם מה שכתבת על הוואצאפ בגן ובבית הספר... לא משתתפת באף קבוצת וואצאפ כזו. (מספיק צרה שהילדים משתתפים בקבוצות משלהם, אבל ... לא רוצה שישלמו את המחיר החברתי) .
מרגישה שקל לי יותר להגיע להחלטות ולהתנהל נכון , בלי ששלושים זוגות הורים נושפים לי בעורף.
את צודקת בכל מילה שכתבת על ההתנהלות החברתית.
כ' בתשרי תשע"ח 19:10
למה התכוונת שכתבת שהחרדים מנהלת את ההורים?
איזו חרדה???
כ' בתשרי תשע"ח 21:43
ויודעים 'להקפיץ' הורה על שטויות כי הוא הרבה יותר מתוחכם ממה שחושבים הוריו.
הילד קלט שיש לו עסק עם "הורים חרדתיים" אז אם דברים לא בדיוק מסתדרים ישנה דרך קלה....
ובמקום שהילד ילמד לפתח דרך להתמודד אז הוא מפתח מיומנות כיצד "להפעיל" את הוריו...

לא לחינם הדור שלנו מלא בילדים עם מפחי-נפש על כל כישלון קטן כגדול, דיכאונות וחרדות...
ואותם ילדים יגדלו ליהיות בעתיד הורים שחרדים לשלומם ולשלמותם של ילדיהם.

כהורה יש לך את הרצון להיענות לכל "גחמה" של ילד זה יושב על מקום של חרדה שיהיה לו טוב וקל בחיים.... ולא תמיד מתוך שיקולים וצרכים נכונים שהילד באמת צריך אותם.
כ"א בתשרי תשע"ח 00:07
זה כל כך נכון!!
היום ההורים עושים במקום הילדים ולא עוזרים להם לעשות...
כ' בתשרי תשע"ח 17:03
חיזוקים טובים מעצמה: תבקשי מהילדה לנהל פנקס יומי שבו את והיא כותבים עליה לפחות שתי דברים טובים שהיא היום עשתה טוב (לדוג': עשתה עם חברה שיחה טובה, או למדה טוב למבחן) זה עצה שטובה לבוגרים קל וחמר לילדים. זה יאיר לה את הנשמה!וכדי שתדע להתסתכל על העולם באופן יותר חיובי אני הייתי אומר גם שתרשום בעזרתך משפט טוב על מישהו אחר
כ' בתשרי תשע"ח 17:06
כדאי ללוות את הפנקס הזה בצ'ופרים כדי להעלות לה את המטיבציה, נגיד על כל שבוע שתכתוב היא תקבל משחק שווה (כזה שלא עולה הרבה) או משהו בסגנון
כ' בתשרי תשע"ח 17:15
אני בעצמי כותב פנקס כזה, הוא מחולל פלאות בחיי ואני קורא לו כשירו של עדי רן "נקודות של כיסופים"
כ"א בתשרי תשע"ח 01:16

אולי קצת בצורה יותר מעודנת. אבל נשמע שהן "מכפכפות" אותה. הייתי מתרחקת.

 

סורי, אבל לא משנה מה ואיך הבת שלך - הבנות האלה צריכות חינוך.. ולא הייתי מנסה שהן יהיו חברות שלה. כדאי למצוא את הבנות העדינות והטובות שבחיים לא היו אומרות דברים כאלה ולהתרחק מ"מלכות הכיתה"

 

ובהחלט - לא צריך להיות מלכת הכיתה. מספיק שתי חברות טובות (עדיף לא אחת כי אז תלויים בה, ואם היא לא נמצאת זה יותר בעיה) כדי להרגיש מספיק מקובלת.

 

ומכירה את כאב הלב הזה - הבת שלי היתה אומרת לי תקופה מסויימת "אמא, אני מרגישה בודדה" ומספרת לי שהיא משוטטת לבד בהפסקות והלב שלי התכווצ'ץ.. היום, המצב ממש השתפר לטובה, אבל זה מצריך עבודה וגם מעקב, כי יש תקופות ויש תקופות.

 

מה עושים מבחינה פרקטית:

1. אומרים לה כמה היא חכמה טובה ויפה ושמי שלא רוצה לשחק איתה - מפסידה..

2. מביאים לה משחקים לכיתה - מה שהולך - גומי, חבל, כדור, אולי אפילו קלפים, מה שהיא אוהבת לשחק. אם יש משחקים שהבנות משחקות והיא לא יודעת (כמו חבל, גומי) מאמנים בבית כדי שיהיה לה יותר ביטחון. שהיא תחליט את מי היא משתפת במשחקים שהיא הביאה ולא הפוך.

3. כמו שאמרו קודם - לשאול אותה האם יש בת או שתיים שנראות לה בנות נחמדות והיא היתה רוצה להזמין או ללכת אליהן וליזום מפגשים אחר הצהריים או בשבתות (אפשר גם לישון אחת אצל השניה, זה ממש מקרב, אנחנו התחלנו מאמצע כיתה א וזה מאוד עזר), וכמו שאמרו, אם הן לא מוצאות במה לשחק או אם מתחילות מריבות אפשר לכוון אותן קצת, אך להשתדל לא להתערב אם אין צורך ולפנק בדברים טעימים כדי שירצו להגיע שוב.

4. אנחנו עשינו גם מפגש עם כמה בנות אחר-הצהריים - כמו בריכה לכמה בנות או פעילות אחרת, זה נותן לה הרגשה שהיא מרכז העניינים בחבורה של בנות ולא רק בנפרד (לא הרבה פעמים, אבל כשעשינו, מסיבה כזו או יומולדת, זה היה ממש כיף ומאוד תרם לה)

 5. תפילות - כמו על כל דבר, גם בתחום הזה..

6. אצלנו היתה גם התערבות של היועצת בבית ספר- שלקחה קבוצה של מספר בנות ביישניות ועבדה איתן. הבת שלי אמרה שזה היה סתם והיא לא קבלה מזה הרבה - אבל מצד שני, ראינו באותו זמן קפיצה בהתנהגות החברתית ובמודעות העצמית, אז יכול להיות שזה כן עזר. שווה לך לשאול האם יש דבר כזה בבית ספר, אך מן הסתם זה לא יהיה על תחילת השנה. אני יודעת שיש קבוצות כאלה של "בנות ביישניות" בהתפתחות הילד, לפחות בכללית, אבל בשביל זה צריך למלא את כל הטפסים וכו וזה גם מצריך הרבה יותר השקעה של נסיעות. בתוך הבית ספר זה ממש נוח, אבל יכול להיות פחות מקצועי.

 

בהצלחה!

כ"א בתשרי תשע"ח 03:17
עבר עריכה על ידי אמא, ברוך ה' בתאריך כ"א בתשרי תשע"ח 03:57

לראות האם היא מסתדרת עם הילדה שהיא יושבת לידה. 

הרבה פעמים נוצרות חברויות עם הילדות שיושבים לידן ולפעמים שווה לבקש מהמחנכת שתדאג להושיב אותה ליד ילדה שהיא רוצה להתחבר אליה או שנראה לה שיש לה אופי מתאים. היא יכולה גם להמליץ לך על בנות שהיא חושבת שכדאי להתחבר אליהן.

אפשר גם להעזר במחנכת שתעזור לה לתווך בהפסקות או תוך כדי השיעור. וגם היא תוכל לכוון אותך איך נראה הקושי של הבת שלך מהצד שלה (יכול להיות שהיא מאוד "תנרמל" את הבעיה, ותגיד שדווקא היא שמה לב שכן יש לילדה שלך חברות, אבל מצד שני יש כמה בנות שמציקות, או שתספר משהו אחר ותוכל להצביע על הקשיים שנראה לה). שווה להתייעץ איתה, יש למחנכות מבט אחר, כי הן יכולות להשוות לשאר הכיתה ולמה שהן מצפות מהגיל הזה וגם לעזור לכוון במידת הצורך. (אצלנו - המחכנת שאלה האם אני מוכנה שהיועצת תוציא את הבת שלי לעזרה, זו היתה היוזמה שלה אחרי שדברנו)

 

ואם רלוונטי, ליצור קשר לא רק עם חברה מסויימת, אלא עם המשפחה שלה. לארח את המשפחה לשבת ושהבנות תוך כדי ישחקו, זה ממש מקרב. ובאופן כללי - חשוב שהבת שלכם תראה אנטראציות חברתיות ביניכם - זאת אומרת שמארחים, מזמינים חברים, הרי ההורים זו הדוגמא האישית הכי טובה. ואם מזמינים חברים שלכם עם ילדים בגיל מתאים - זו ממש הזדמנות טובה לפתח מיומנויות חברתיות. ואם זו גם מישהי מהכיתה - הכי טוב. עוד אפשרות אם קשה לארח - להפגש בגן שעשועים כששתי האמהות מדברות ושתי הבנות משחקות - זהו עושה לבנות ממש טוב (ולא שאני מגיעה לזה יותר מדי פעמים - אבל כשזה קרה זה היה טוב..)

כ"א בתשרי תשע"ח 11:44
כ"א בתשרי תשע"ח 11:45
כ"א בתשרי תשע"ח 16:32
בחלק מהכיתות יש "מלכת כיתה טובה"
מלכת הכיתה הטובה היא ילדה חכמה, לרוב גם יפה, עם הליכות נעימות.
ילדות כאלו מתוייגות אוטומטית כ"מלכות" בזכות היכולות הלימודיות שלהן, וההליכות הנעימות.

המשותף להן (בכיתות שיש) זו העובדה שהן לא צריכות להלחם על המקום החברתי שלהן.

ה"מלכה הרעה" שעסוקה כל הזמן בתככים, לא מעיזה להתעסק עם "המלכה הטובה".

לילדות האלו אין הרבה מאד חברות, לרוב יש להן "ידידת נפש" ועוד כמה חברות.

אם תבקשי מהמורה להגיד לילדה הזו שתתחבר עם הבת שלך, יש סיכויים טובים שזה יקרה.

הן אולי לא תשארנה חברות זמן ממושך, אבל התיוג של הבת שלך ישתנה, היא תמצא ביטחון להתחבר עם מי שליבה חפץ.
ה"טובה" תשאר איתה בקשרי ידידות גם אחר כך, ואוטומטית היא לא תמצא במעגל הבנות שמקיפות את "המלכה הרעה".
כ"ג בתשרי תשע"ח 00:29
ומכיון שביסוד היא רעה היא לא תעשה חיים קלים לכל מי שמאיים על מקומה. אחרת מעמדה יתערער והיא תאבד את סמכותה.
לב של אמא.. הועלו פה נקודות למחשבה שכדאי לתת עליהם את הדעת .אבל לפני כן הייתי מציע לנסות לדבר עם הבנות, ובמידה וזה לא עוזר לפנות להורים.
ואם מדובר בחרם של שתי בנות ולא יותר זה יכול לעודד אותך וכנראה כל מה שהיא צריכה זה ללמוד ליצור קשרים כמו כל מיומנות אחרת שיש לנו בחיים.
כ"ג בתשרי תשע"ח 13:36
לא כל הילדות סובבות את הרעה, אלא הכיתה מחולקת, ואין מלכות נוגעת במלכות חברתה כמלוא נימה...
הייתי בכזאת כיתה.
כ"ג בתשרי תשע"ח 15:10

אצל הבת שלי בכיתה אין מלכה טובה ואין רעה - גם זה יכול להיות והכי מבורך.. יש בנות עם יותר חברות ויש עם פחות אבל אין כאלה אינטריגות. (ועדיין היו לה קשיים אובייקטיבים) 

כמובן שאין בעיה להתקרב למלכה טובה או למישהי מקובלת.

הכוונה היתה שכדאי להתרחק מהמלכות הרעות ולא להיות שפוטות שלהן (כמו שהיא תארה - "נעשה דיון ואז נחליט.. אמרנו לך 100 פעם.. אין לך חברות בביתספר..") זה לא שווה את זה..

כ"א בתשרי תשע"ח 15:25
הילדות שמנדות אותה מהמשחקים פשוט רעות!!!
את לא רוצה שיהיו לה כאלו חברות...
ואת לא רוצה שהיא תהיה כזאת - גם אם יהיו לה אלף חברות.
תחבקי אותה, ותגידי לה שהיא טובה ונעימה,
וכשיכירו אותה טוב, יהיו לה חברות טובות כמוה!
תלמדי אותה ליצור קשרים - תתחילי מהעצות הפשוטות.
ב' בחשוון תשע"ח 00:43
בנוגע לבנות שמזלזלות בה- לחזק אותה מאוד, להגיד לה עד כמה היא חכמה, טובה, יפה, מוכשרת וכו' להסביר שחברה זאת מישהי שנעים לך איתה, ששמחה להיות איתך ומכבדת אותך. ומי שלא כזאת- לא לחזר אחרי החברות שלה. עוד יהיו לך חברות אמיתיות. להגיד גם מול הבנות האלה שישמעו.

אפשר לנסות למצוא לבתך חברות באופן יזום: אם את מכירה מישהי מהכיתה שהיא 'ילדה טובה ' , פשוט תתקשרי להורים ותזמיני אליכם. אפשר אפילו לעשות 'מפגש היכרות לילדי הכיתה'. משהו הכי פשוט, משחק רצפה או בועות סבון בגינה.. ולהזמין את כל מי שרוצה להגיע דרך קבוצת ההורים, אם יש לכיתה ואטסאפ או פייסבוק. אימא אחת בכיתה של בתי עשתה וכל ההורים התלהבו.
ד' בחשוון תשע"ח 21:19
לתת מרחבים של חשיבה ועשייה כי חווית ההתנסות מועילה יותר מאלף הסברים.
כשיש סמכות הורית ילד גדל עם אומץ ובטחון ומשם הדרך פנויה להצלחות..

אולי יעניין אותך