ל' בכסלו תשע"ח 00:50
בננו הבכור התחיל את החמישית..
אוהב את הישיבה ונהנה בה מאוד..
אבל!!
לא לומד בכלללל.... לא למבחנים ולא בכיתה..
מה עושים???
איך מדרבנים??
תודה למשיבים..
ל' בכסלו תשע"ח 08:18
זה החיים שלו. הוא ילד גדול ויכול להחליט אם הוא לומד או לא. זה שאת תקחי את האחריות לא יעזור לו ללמוד.
להגיד לו בפירוש שאת מסירה את האחריות ושאם הוא רוצה את יכולה לסייע לו להשלים חומר וללמוד. יותר מזה אין באפשרותך כי זה תלוי בו.
ואין לך מה לדאוג. כשהוא יצטרך את הבגרות הוא יעשה אותה. אם לא בתיכון - אחרי התיכון.
ל' בכסלו תשע"ח 11:00
בכל המישורים הוא מתפקד..
חוץ מתפקודים לימודיים...
אשמח לשמוע מהורים שחוו חויה דומה...
ל' בכסלו תשע"ח 11:02
החוכמה היא להעביר את האחריות אליו גם כשהוא לא באמת מתפקד.
כשהם לוקחים את האחריות זה הכי קל. אבל יש מצבים שבהם הילד לא עושה מה שמוטל עליו ובכל זאת אנחנו צריכים לשחרר.
ל' בכסלו תשע"ח 11:06
ל' בכסלו תשע"ח 11:09
אבל תתנחמי בזה שהרבה חבר'ה לא לומדים ואחר כך משלימים הכל. פשוט זה קצת יותר קשה.
אני מתמקדת במידות הטובות שעליהן אני לא מוותרת. דרך ארץ חשובה לנו מאוד. הלימודים שוליים כרגע לצערי.
ל' בכסלו תשע"ח 15:34
משקיעים בזה את הכל
ג' בטבת תשע"ח 20:51
לפותחת:
יש סיכוי טוב שקיים פער לימודי שהוא לא מאמין שיצליח להשלים. מורה פרטי במקצועות הקריטיים עכשיו יעשה לו חשק גם למקצועות האחרים. תחליטו אלו מקצועות קריטיים לכם..
ג' בטבת תשע"ח 21:59
י"ג בטבת תשע"ח 01:04
אני חושבת שזה באמת שולי. אי אפשר להכריח נער ללמוד. אכן הוא יצטרך לעבוד קשה אחר כך כדי לממן את השלמת הבגרות או את המכינה כדי להתקבל לאקדמיה. הוא צריך לדעת את זה מראש.
א' בטבת תשע"ח 12:34
אם אצלו זה מגיע בלימודים ולא בתחום אחר אז מצבכם טוב. עדיף שימרוד בלימודים מאשר במשהו אחר. .....
בגרות אפשר להשלים, זה לא נדיר בכלל....
מכירה כמה שיצאו בלי בגרות בסוף י"ב והשלימו. זה לא מנע מהם לימודים בטכניון או לימודים למקצועות שמצריכים ציונים הגבוהים (האמת, בעיקר בפסיכומטרי).
גם זה שעכשיו הוא לא רוצה ללמוד לא אומר משהו על י"ב.
אני הייתי מרפה, מעבירה את האחריות ומסתכלת בצורה אופטימית על העניין.

גילוי נאות: אין לי ילדים בגיל הנ"ל.
א' בטבת תשע"ח 14:00
עדיף התמודדות כזאת ולא מקומות חשוכים ולא פשוטים...
א' בטבת תשע"ח 20:53
החינוכי וההנהלה שדורשים הישגים והצלחות??
בהנחה שאנחנו מטפחים את הבניין הרוחני שלו..
א' בטבת תשע"ח 22:55

המסגרות היום לוחצות מאוד.
במקום להתמקד בעיקר הם מתעסקים בטפל.
אז כנראה שהבעיה היא פחות הבן ויותר המסגרת...
ילדים שהם עם קשיים לימודיים ועם מידות מצויינות ייחשבו פחות ולא יתקבלו למוסדות ה״טובים״.
זה עקום ועצוב מאוד.
ההישגים חשובים אך הישיבות חייבות להכיל גם כאלו שפחות מצטיינים.

א' בטבת תשע"ח 21:56
התייעצתם עם הצוות?? כמה אחוזים מהחבר'ה במקום הזה?? האם זה סימן למשהו ספציפי? או עצלנות-ריחוף-מרד.
באופן כללי לדעתי טוב להמנע מאש ישירה
ב' בטבת תשע"ח 00:07


ב' בטבת תשע"ח 15:53
בלימודי חול יש ריחוף רציני
ב' בטבת תשע"ח 18:52

הוא מראה שהוא רוצה?

 

לפעמים, לחלק ניכר בתלמידים, כשמדובר שהם רוצים ללמוד ופשוט לא מצליחים להוציא לפועל יעזור קאוצ'ינג.

אבל זה תלוי בכמה דברים. ממה שאני הדל מכיר.

 

השאלות הנ"ל חשובות.

הוא מראה שהוא רוצה?

כלומר- אתם באמת רואים שהוא רוצה באופן כללי?

 

ג' בטבת תשע"ח 12:27
רבה לתחום הלימודי..
הוא זקוק לתמיכה ודחיפה כל הזמן...
ג' בטבת תשע"ח 12:43

קודם כל זהע תלוי באישיות של הילד.

זה גם תלוי, כמו שאמר "העני ממעש", בהווי הכללי במקום הלימוד שלו, בכיתה וכו'.

 

יכול להיות שמדובר בסתם איזה מרד, אבל יכול להיות שהאדישות שלו אמיתית (לאו דוקא בעיה פסיכית) או שזה מקושי.

 

מה שכן חשוב כשבודקים את הדברים האלו בעיניי- זה לא ללכת לשתי הקיצוניויות.

תקיפות גדולה- תפיסת האחריות על ההורים- הילדיעשה דברים באופן מאולץ. דבר שיכול לגרום לו לפרוק וכד' אבל יותר גרוע- זה יכול לגרום לו "ללמוד" ארבע שנים במקום "לחיות" אותם בשמחה.

 

הקיצוניות השניה-

מסירת אחריות מלאה לילד- ילד חסר מוטיבציה, הוא חסר מוטיבציה. ואם תביאו לו לעשות הכל- לא רק שהוא לא ידע איך לארגן את כל הדברים- הוא פשוט לא יעשה. ובטלה גוררת בטלה, והנה יש לו פערים בחומר הנלמד ובמקום 55 הוא יצא שלוש יחידות במקרה הטוב, וגם- יש לזכור (בעיקר אם מדובר בפנימיה) שהדבר שהחיים שלו הן מבחינה חברתית והן מבחינה עצמית, סובבים סביבו- זה הלימודים. ילד שחלש בלימודים (לא הכונה שכלית, אלא שהוא לא "בפנים") זה ילד שגם חי לעצמו.

 

צריך למצוא לפי האישיות והסיבות את האמצע הנכון.

\בין אם זה יהיה עם שיחות כנות לבירור וקידום המוטיבציה בלימוד.

בין אם זה יהיה  עם ליבוני דברים אחרים שמשפיעים עליו בלימודיו.

קאוצ'ינג

אבחונים

או כל דבר אחר- צריך למצוא את המקום הנכון.

 

 

כמובן שאיני אומר קבלו דעתי, זה ממה שאני מכיר חמשושים.

ג' בטבת תשע"ח 21:50
של העניין...
ניכר קושי רב באירגון הזמן ...
סדרי העדיפויות...
וכן במוטיבציה..
אנחנו בודקים מספר כיוונים בהיבטים שונים..
נקווה לטוב
ט' בטבת תשע"ח 18:35
האווירה הינה חיובית עם לחץ לימודי בריא..
י"ג בטבת תשע"ח 21:10
מההורים- מה הרושם שאתם משדרים לו- לגבי מטלות ומשימות שעליכם להתמודד?? ולאו דווקא במישור לימודי..
ג' בטבת תשע"ח 18:02
איך הוא רואה את זה?
האם מדבר איתו בנושא?
אני עם אודיה שהאחריות צריכה להיות שלו (כבר מלפני כמה שנים)

אתם שם כדי לתמוך, להוות כתובת ולהציע עזרה,
ולוודא שיש לו את הכלים שהוא זקוק להם.
(לדוגמא מסגרת שמתאימה לו, לדוגמא לודא שאין קושי אורגני כלשהו,
לדוגמא להיות שם בשביל לעזור אם ירצה במשהו כמו שיעור פרטי וכאלה)

מעבר לזה, מציעה לדבר איתו בכללית כבוגרים אל בוגר
איך הוא רואה את החשיבות של לימודים/ בגרות הצלחה
לספר על נסיונכם ולהביע את דעתכם וגם להבין יותר את הלך רוחו...

בהצלחה!
ג' בטבת תשע"ח 22:17
אבל אני חושבת שבישיבה תיכונית יש הרבה עומס לימודי. בבוקר לומדים לימודי קודש, בצהריים בערב, כשכבר עייפים לומדים לימודי חול.
אני זוכרת כשאחי ירד מ5 ל 4 יחידות מתמטיקה (אולי זה היה מ 4 ל3, זה רק מראה כמה זה לא חשוב שאני לא בדיוק זוכרת) אני ממש התחננתי אליו שלא יירד. שיש לו ראש טוב , ושהוא מסוגל לזה, ויכול קצת יותר להשקיע וכו. אבל למזלו ההורים שלי הבינו שעם כל הכבוד לראש הטוב שלו, יש לחץ ועומס לימודי, ואין זמן מיותר לתרגל, וממילא הוא בחר במשהו שהולך לו בקלות.
בקיצור, אולי פשוט יש לבחורצ׳יק עומס, וככה הוא מתמודד ?
י"ד בטבת תשע"ח 22:02
להרבה תלמידים יש קושי אובייקטבי עם העומס

לדוגמה אצלי, שהיה חשוב לי להרחיב במגמות "קשות"
וסדר היום היה נגמר ב9
הייתי מתרגל לבד עד השעות הקטנות של הלילה
באיזה שלב נשברתי לקום לתפילה ולשיעורי קודש שהיו בבוקר והייתי קם רק לשיעורי החול שהיו מהצהריים (כמה אפשר לסחוב על 3 שעות שינה)

לפעמים זה באמת נובע מקושי, לא כל אחד יכול לשבת 12 שעות ביום ולהתרכז (ואין לי בעיה של ריכוז, אבל חד משמעית זה קשה)

אולי יעניין אותך