טכני ואולי פה ושם זה מגיע כזה לצחוקים אבל ממש ממש ממש בקטנה
ואם לדעתך זה גורם לו לחשוב עלייך אפילו בטיפה או אפילו לכמה רגעים אז זה אסור.. וחוץ מיזה אני לא ממליצה כי מיניסיון כמה מילים מתפתחות לשיחה ארוכהה...
פשוט כדאי מאד להבין ולדעת שהרבה פעמים זה לא נשאר רק בטכני. אנחנו בני אדם. וכן אני אומרת את זה מניסיון. הייתי מדברת עם בנים רק טכני ולא דיברתי עם בנים בווצאפ האישי, אלא רק בקבוצות וכו'.. אבל לאט לאט זה נפרץ, ועוד קצת שם, ונפש קצת מתחספסת ומתרגלת לדברים, ומתרגשת פחות ומפה לשם מצאתי את עצמי מדברת עם בנים הרבה יותר ממה שחשבתי שאני אדבר. אז כן צריך להבין ולדעת שהרבה פעמים זה לא נשאר רק בטכני וכמו שכתבתי כבר, אנחנו בני אדם, זה חלק מהטבע שלנו.
אם זה טוב או לא? זה כבר דיון אחר.. ואת צריכה לחשוב עם עצמך, ולעשות את השיקולים שלך לגבי זה. רק חשוב לדעת שאפחד לא חסין. ולהגיד "לי זה לא יקרה" זה לשקר לעצמנו ולטבע שלנו
אם יש את האפשרות לא לעשות גם את זה כנראה שזה עדיף.
תשאלי את עצמך.את יודעת מספיק,יש לך יכולת שיפוט והבנה עצומות-תסמכי על עצמך.ומה רע בלדבר עם בנים מהסניף?זה בכלל בכלל לא אסור ולא בעיה.הם לא שדים או מפלצות.וגם את לא.הסניף ניבנה כמקום של חברה מעורבת ובריאה נפשית,בלי תסבוכות ואמירות קיצוניות.יאלה,לכי על זה.
באיזו דרך אלך ללוד
וחא
באיזו ללוד...
אני חושבת שגם הטכני צריל להיות ממש בקיצור ובחוסר ברירה...
|פותח שרשורי ההכרות הרשמי של נסיופ|
התפצלשתי, חפשו אותי בצד.
זה הסיפור בעירובין נג עם הלאן ללוד
אבל היא קראה לו "גלילי שוטה".
את מערבבת עם סיפור אחר על זה שלמד בלי להזיז את השפתיים..
ותודה על שהארת את עיני!
באמת לא הסתדר לי עם שמירת נגיעה וזה...
|פותח שרשורי ההכרות הרשמי של נסיופ|
התפצלשתי, חפשו אותי בצד.
אני צריכה לחזור שוב על הסוגיה הזאת....
|פותח שרשורי ההכרות הרשמי של נסיופ|
התפצלשתי, חפשו אותי בצד.
ב. אני בטוח שיש פה אנשים שיודעים הלכה אבל גם בטוח שיש פה אנשים שחושבים שהם יודעים ושמעו פעם איזה שיעור וקראו איזה חוברת ועכשיו עונים תשובה נחרצת.
ג. זה נושא מורכב ועדין וגם פוסק לא יכול לפסוק בו בלי להבין בדיוק את המקרה ואת ההשפעות של כל דבר. בטח שאנשים פה שעם כל הכבוד לא מכירים את כל הסוגיות שיש בנושא הזה לא יכולים לענות.
ד. אישית, אני חושב שזה לא אחראי ולא רציני לשאול שאלות הלכתיות בפורום של נוער.
היום צריך שתהיה אינטראקציה בריאה וצנועה בין בנים לבנות, דיבור, שיחה וכו'- ככה גם הבנים וגם הבנות נפגשים עם המין השני ומכירים אותו בצורה טבעית מה שתורם מאוד לחיבור בזמן של זוגיות
לפעמים ריחוק מוגזם יכול לגרור בעיות ביחס בין בנים ובנות...
''שמי שמסתכל על אישה להנאה אפילו יש בידו תורה ומעשים טובים אינו ניצול מין הגהינום'' לא אמרתי ללכת כמו ערביות ולהסתיר את הפנים אבל אסור לגרום שתהיה הסתכלות להנאה או הרהור מי שבן יודע כמה זה מושך אז לא סתם אמרתי וכולנו יודעים שבמציאות דברים מתדרדרים
אם יש, אשמח שתאיר את עיני.
ת"ר המרצה מעות לאשה מידו לידה או מידה לידו בשביל שיסתכל בה אפילו דומה למשה רבינו שקיבל תורה מהר סיני לא ינקה מדינה של גיהנם ועליו הכתוב אומר "יד ליד לא ינקה רע" לא ינקה מדינה של גיהנם
מה שהגמרא לא אומרת זה:
א. דברים שהאשה צריכה לעשות כדי למנוע מצב כזה.
ב. ש לכל הסתכלות להנאה יש תוצאות כאלה.
ג. שאסור בכלל "לרצות מעות" לאשה.
חוץ מזה, כשנפגשים במימרות כאלה לא אמורים להבין אותן כפשוטן. הרב קוק מסביר בעין איה שהכוונה בגהנום היא הדרדרות גדולה יותר ולכן אם אדם מרגיש שהוא מדבר עם אשה על דברים טכניים אבל בעצם זה מגיע ממקום יצרי, הוא לא יכול לסמוך על הצדיקות שלו בתורה ומעשים טובים.
בכל מקרה, הגמרא הזו לא ממש קשורה לנושא.
(וגם ממתי פוסקים הלכה ממדרשים ואגדות? בברכות סא, מיד לפני המימרא הזו כתוב שמי שהולך מאחורי אשה ואפילו אשתו הולך לגהנום או משהו בסגנון. אני לא חושב שמישהו פה חושב שצריך להקפיד על זה)
גם בשבת ועוד
שעדיף ללכת אחרי אריה מאשר מאחורי אישה.
כמובן שאנחנו לא מבינים את זה כפשוטו.. זה בא לומר לנו על החומרה בזה ועוד ועוד..
בקיצור, אני מסכים עם הזקן בן המאה.
לא לקבוע גזר דין עפ מקורות כאלה. אולי תקבע 'אסור' 'מותר'. אבל להגיד מה העונש? אתה לא יכול לומר.
"וְאָסוּר לְאָדָם לִקְרֹץ בְּיָדָיו וּבְרַגְלָיו אוֹ לִרְמֹז בְּעֵינָיו לְאַחַת מִן הָעֲרָיוֹת, וְכֵן לְשַׂחֵק עִמָּהּ אוֹ לְהָקֵל רֹאשׁ...".
עיין שם להמשך הדברים.
כיום אף רווקות נכללות באחת מן העריות.