ו' בשבט תשע"ח 21:08

טכני ואולי פה ושם זה מגיע כזה לצחוקים אבל ממש ממש ממש בקטנה

ו' בשבט תשע"ח 21:32

כל עוד זה ענייני זה בסדר

ו' בשבט תשע"ח 21:33

ואם לדעתך זה גורם לו לחשוב עלייך אפילו בטיפה או אפילו לכמה רגעים אז זה אסור.. וחוץ מיזה אני לא ממליצה כי מיניסיון כמה מילים מתפתחות לשיחה ארוכהה...

 

ו' בשבט תשע"ח 23:59
ותשימי לב איפה זה עובר את הגבול מבחינתך..
בהצלחה
ז' בשבט תשע"ח 01:04
כן.. זה יחסית בסדר.
פשוט כדאי מאד להבין ולדעת שהרבה פעמים זה לא נשאר רק בטכני. אנחנו בני אדם. וכן אני אומרת את זה מניסיון. הייתי מדברת עם בנים רק טכני ולא דיברתי עם בנים בווצאפ האישי, אלא רק בקבוצות וכו'.. אבל לאט לאט זה נפרץ, ועוד קצת שם, ונפש קצת מתחספסת ומתרגלת לדברים, ומתרגשת פחות ומפה לשם מצאתי את עצמי מדברת עם בנים הרבה יותר ממה שחשבתי שאני אדבר. אז כן צריך להבין ולדעת שהרבה פעמים זה לא נשאר רק בטכני וכמו שכתבתי כבר, אנחנו בני אדם, זה חלק מהטבע שלנו.
אם זה טוב או לא? זה כבר דיון אחר.. ואת צריכה לחשוב עם עצמך, ולעשות את השיקולים שלך לגבי זה. רק חשוב לדעת שאפחד לא חסין. ולהגיד "לי זה לא יקרה" זה לשקר לעצמנו ולטבע שלנו
אם יש את האפשרות לא לעשות גם את זה כנראה שזה עדיף.
ז' בשבט תשע"ח 13:51

תשאלי את עצמך.את יודעת מספיק,יש לך יכולת שיפוט והבנה עצומות-תסמכי על עצמך.ומה רע בלדבר עם בנים מהסניף?זה בכלל בכלל לא אסור ולא בעיה.הם לא שדים או מפלצות.וגם את לא.הסניף ניבנה כמקום של חברה מעורבת ובריאה נפשית,בלי תסבוכות ואמירות קיצוניות.יאלה,לכי על זה.

ז' בשבט תשע"ח 14:13
ען ברוריה ורבי יוסף הגלילי, היא סטרה לו כי הוא אמר
באיזו דרך אלך ללוד
וחא
באיזו ללוד...
אני חושבת שגם הטכני צריל להיות ממש בקיצור ובחוסר ברירה...

|פותח שרשורי ההכרות הרשמי של נסיופ|

 

התפצלשתי, חפשו אותי בצד. 

ז' בשבט תשע"ח 17:53

זה הסיפור בעירובין נג עם הלאן ללוד

אבל היא קראה לו "גלילי שוטה".

 

את מערבבת עם סיפור אחר על זה שלמד בלי להזיז את השפתיים..

ז' בשבט תשע"ח 17:53

רבי יוסי הגלילי הוה קא אזיל באורחא אשכחה לברוריה אמר לה באיזו דרך נלך ללוד אמרה ליה גלילי שוטה לא כך אמרו חכמים אל תרבה שיחה עם האשה היה לך לומר באיזה ללוד

ז' בשבט תשע"ח 20:29
סליחה....
ותודה על שהארת את עיני!
באמת לא הסתדר לי עם שמירת נגיעה וזה...

|פותח שרשורי ההכרות הרשמי של נסיופ|

 

התפצלשתי, חפשו אותי בצד. 

ז' בשבט תשע"ח 22:27

יש סיפור אחר שהיא ראתה מישהו לומד.. והוא סגר את הפה.. לא אמר את המילים..

היא ראתה את זה, ובעטה בו..

 

זה מיד אחרי הסיפור הזה של לוד

ז' בשבט תשע"ח 22:39
אז לא יודעת..
אני צריכה לחזור שוב על הסוגיה הזאת....

|פותח שרשורי ההכרות הרשמי של נסיופ|

 

התפצלשתי, חפשו אותי בצד. 

ז' בשבט תשע"ח 20:59
רק תשימי לב שאת לא נסחפת...
ז' בשבט תשע"ח 23:59
זו שאלה הלכתית נטו! זה לא מעניין ולא חשוב מה אנשים פה חושבים על זה. תשאלי את הרב שלך/של אבא שלך
ח' בשבט תשע"ח 23:18
א. יש הרבה דעות וכל אחד הולך לפי רבותיו
ב. אני בטוח שיש פה אנשים שיודעים הלכה אבל גם בטוח שיש פה אנשים שחושבים שהם יודעים ושמעו פעם איזה שיעור וקראו איזה חוברת ועכשיו עונים תשובה נחרצת.
ג. זה נושא מורכב ועדין וגם פוסק לא יכול לפסוק בו בלי להבין בדיוק את המקרה ואת ההשפעות של כל דבר. בטח שאנשים פה שעם כל הכבוד לא מכירים את כל הסוגיות שיש בנושא הזה לא יכולים לענות.
ד. אישית, אני חושב שזה לא אחראי ולא רציני לשאול שאלות הלכתיות בפורום של נוער.
ח' בשבט תשע"ח 23:19
ח' בשבט תשע"ח 00:45
הכרחי במובן מסוים

היום צריך שתהיה אינטראקציה בריאה וצנועה בין בנים לבנות, דיבור, שיחה וכו'- ככה גם הבנים וגם הבנות נפגשים עם המין השני ומכירים אותו בצורה טבעית מה שתורם מאוד לחיבור בזמן של זוגיות

לפעמים ריחוק מוגזם יכול לגרור בעיות ביחס בין בנים ובנות...
י"ג בשבט תשע"ח 19:19


י"ג בשבט תשע"ח 19:34
ט"ז בשבט תשע"ח 19:59

@מתן תורה לא מסכימה איתך..

 

 

ט"ז בשבט תשע"ח 20:54
י"ז בשבט תשע"ח 01:26


י"ח בשבט תשע"ח 21:31

סליחה על האמירה הנחרצת אבל אתה אומר שטויות שיכולים להוביל לדברים רעים מאוד

י"ח בשבט תשע"ח 21:32


י"ח בשבט תשע"ח 22:02
תדבר בצורה מכובדת... התגובה לא מכבדת את בעליה כלל..
חוץ מזה שהרבה ת''ח הולכים בגישה הזאת, אז אתה מוזמן להתווכח איתם

עוד דבר, צריך סה''כ מבט בריא וישר כדי לראות שהפרדה מוגזמת גורמת לעיוותים
כ"א בשבט תשע"ח 15:07

''שמי שמסתכל על אישה להנאה אפילו יש בידו תורה ומעשים טובים אינו ניצול מין הגהינום'' לא אמרתי ללכת כמו ערביות ולהסתיר את הפנים אבל אסור לגרום שתהיה הסתכלות להנאה או הרהור מי שבן יודע כמה זה מושך אז לא סתם אמרתי וכולנו יודעים שבמציאות דברים מתדרדרים

כ"ב בשבט תשע"ח 00:47
כ"ב בשבט תשע"ח 00:48


כ"ב בשבט תשע"ח 11:12
הדבר הכי דומה נמצא בברכות סא ע"א ואם לשם הייתה הכוונה אז הציטוט לא מדויק ומטעה.
אם יש, אשמח שתאיר את עיני.
כ"ב בשבט תשע"ח 12:07

ת"ר המרצה מעות לאשה מידו לידה או מידה לידו בשביל שיסתכל בה אפילו דומה למשה רבינו שקיבל תורה מהר סיני לא ינקה מדינה של גיהנם ועליו הכתוב אומר "יד ליד לא ינקה רע" לא ינקה מדינה של גיהנם

כ"ב בשבט תשע"ח 13:29
הגמרא הזו מדברת על מה שהגבר צריך לעשות. היא אומרת שאסור "לרצות מעות" לאשה כדי להנות מההסתכלות בה ומי שעושה את זה, למרות שיש בו תורה ומעשים טובים לא "ינקה מדינה של גהנום".
מה שהגמרא לא אומרת זה:
א. דברים שהאשה צריכה לעשות כדי למנוע מצב כזה.
ב. ש לכל הסתכלות להנאה יש תוצאות כאלה.
ג. שאסור בכלל "לרצות מעות" לאשה.

חוץ מזה, כשנפגשים במימרות כאלה לא אמורים להבין אותן כפשוטן. הרב קוק מסביר בעין איה שהכוונה בגהנום היא הדרדרות גדולה יותר ולכן אם אדם מרגיש שהוא מדבר עם אשה על דברים טכניים אבל בעצם זה מגיע ממקום יצרי, הוא לא יכול לסמוך על הצדיקות שלו בתורה ומעשים טובים.

בכל מקרה, הגמרא הזו לא ממש קשורה לנושא.
(וגם ממתי פוסקים הלכה ממדרשים ואגדות? בברכות סא, מיד לפני המימרא הזו כתוב שמי שהולך מאחורי אשה ואפילו אשתו הולך לגהנום או משהו בסגנון. אני לא חושב שמישהו פה חושב שצריך להקפיד על זה)
כ"ב בשבט תשע"ח 13:37

גם בשבת ועוד

שעדיף ללכת אחרי אריה מאשר מאחורי אישה.

 

כמובן שאנחנו לא מבינים את זה כפשוטו.. זה בא לומר לנו על החומרה בזה ועוד ועוד..

 

בקיצור, אני מסכים עם הזקן בן המאה.

 

לא לקבוע גזר דין עפ מקורות כאלה. אולי תקבע 'אסור' 'מותר'. אבל להגיד מה העונש? אתה לא יכול לומר.

י"ח בשבט תשע"ח 21:27

אני חושב שצריך להתרחק מהדברים האלה בצרה חד משמעית זה מתחיל ברק צחוקים ממשיך בנגיעה ומתדרדר בהתחלה זה לא נשמע אבל זה ממש ככה אז להתרחק  ממש בהצלחה

כ"א בשבט תשע"ח 14:23


י"ט בשבט תשע"ח 17:02
רמב"ם איסורי ביאה כ"א
"וְאָסוּר לְאָדָם לִקְרֹץ בְּיָדָיו וּבְרַגְלָיו אוֹ לִרְמֹז בְּעֵינָיו לְאַחַת מִן הָעֲרָיוֹת, וְכֵן לְשַׂחֵק עִמָּהּ אוֹ לְהָקֵל רֹאשׁ...".
עיין שם להמשך הדברים.
כיום אף רווקות נכללות באחת מן העריות.
י"ט בשבט תשע"ח 18:10
ומסיימים על זה בגהינום ממש.
י"ט בשבט תשע"ח 20:40
אני אשמח אם תוכל לתת לי רשימה של חטאים שהעונש עליהם זה "גיהנום ממש"
י"ט בשבט תשע"ח 21:12
י"ט בשבט תשע"ח 23:55
אבל לא כדאי להתיימר להבין חשבונות שמיים.
כ' בשבט תשע"ח 01:21


כ"א בשבט תשע"ח 03:36


כ"א בשבט תשע"ח 06:32
אם יש לך כזאת, תגיד. אולי אני אשתכנע
כ"א בשבט תשע"ח 15:07


כ"א בשבט תשע"ח 19:21

אולי יעניין אותך