י"א בניסן תשס"ט 22:49

התשובה למרזל: צעדת שמאל באום אל-פאחם

מאות יהודים צעדו ברחבי העיר הערבית, כשהתושבים מקבלים אותם בפרחים. "זו קונטרה לצעדת הימין, עם ישראל מגלה סולידריות"

אחיקם משה-דוד | 5/4/2009 18:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לפני שבועיים בערה אום אל-פאחם בעקבות הצעדה הראוותנית של פעילי הימין הקיצוני עם דגלי ישראל בתחומי העיר. היום (א') קיבלו התושבים בברכה ובזרי פרחים מאות פעילי שמאל יהודים שביקשו להביע את רצונם לדו-קיום ולשכנות טובה וכן את התנגדותם לגזענות ולקיצוניות.

צעדת פעילי שמאל באום אל-פאחם
צעדת פעילי שמאל באום אל-פאחם הצילום באדיבות עיתון אל-מסאר
"כולם כאן אורחים שלנו", אמר סגן ראש העיר, מחמיד מוסטפא. "דתיים, חילונים, יהודים וערבים מביעים הזדהות עם העיר, שהיא עיר ככל הערים. אנחנו מקבלים אותם באהבה. זה כבוד גדול בשבילנו שהם באו ואנו מעריכים את זה מאד. זה צעד מיוחד וחשוב לקראת פיוס".

התושבים חילקו פרחים לצועדים, שסיימו את הצעדה בקבלת פנים בבניין העירייה. "קבוצה גדולה צועדת לאות הזדהות עם תושבי אום אל-פאחם וערביי ישראל וכמחאה על כך שמנסים לסמן אותם כסוג ב' ועל זה שהם צריכים להוכיח את נאמנותם כל הזמן", אמר אחד הצועדים, אריה רוזוגשאל מהקיבוץ העירוני של מחנות העולים במגדל העמק. "הם אזרחים בדיוק כמונו, ויש לתת להם תחושה כזאת".

רוזוגשאל הוסיף: "זו קונטרה לצעדת הימין. עם ישראל לא צבוע בצבעים של ליברמן, הוא מגלה אכפתיות וסולידריות".

לדבריו, "יש לתושבים תחושה הקלה כשהם ראו אתנו. המפגש האחרון השאיר להם טעם רע פה. אנחנו לא צועדים עם דגלי ישראל כי מה שחשוב כאן זה לא הדגלים אלא החיבור האמיתי בין התושבים".
י"א בניסן תשס"ט 22:52
להם פרחים על הקברים...
י"א בניסן תשס"ט 22:59
היא השמאלנים,ולא הערבים!
י"א בניסן תשס"ט 23:03
י"א בניסן תשס"ט 23:19

אשמח אם משהו יוכל להסביר לי את פשר המוסג, ובעיקר ומה הוא אומר לגבינו.

1. ערב רב דהיינו אין אפשרות לתקן אותו? אם זה כך איך אפשר להסביר את העובדה שישנם שמאלנים [שכיניתם אותם ערב רב] קיצוניים ביותר שחזרו בתשובה ונהיו אפילו ימניים קיצוניים!!

2. איך יכול להיות שמאלני [ערב רב] שאחיו הוא שומר תומ"צ?

  

י"א בניסן תשס"ט 23:06
אין שמאלנים=אין ערבים=אין פגועים.
י"א בניסן תשס"ט 23:12
י"ב בניסן תשס"ט 18:20

אין ממלכתים=אין שמאלנים=אין ערבים=אין פיגועים

ורואים שאתה לא יודע מה זה הערב רב. בכתה א' לומדים שהערב רב היו מצרים שעלו עם ישראל ממצרים בגלל שרצו להצטרף לעם שיש לו את כל הניסים האלו, ובמדבר כשהיה קשה חטאו והחטיאו את ישראל!

י"א בניסן תשס"ט 23:23
י"א בניסן תשס"ט 23:26
י"א בניסן תשס"ט 23:31
י"א בניסן תשס"ט 23:40

אינני בא להתריס אלא לשאול, כי אני רואה הרבה חברה שמשתמשים במוסג ואף פעם לא הבנתי את כוונתם.

נ.ב. דעתי כמובן שלא צריך להשתמש במוסג זה והוא אינו שייך לדורנו (עיין באיגרת תקנה לרב קוק שהובאה כאן) וכן סוברים עוד הרבה רבנים, אבל אינני מעוניין עכשיו להתווכח בצדקת ושייכות המוסג לדורנו, אלא בהבנתו. 

י"א בניסן תשס"ט 23:46

הערב רב היו יהודים שבזמן יציאת מצרים קיררו את ישראל ונשארו כמו גוים בגלל זה כתוב "וחמושים יצאו בנ"י ממצרים" רש"י אם איני טועה מסביר חמישית היינו רק חמישית מבנ"י רצו או יחלו לצאת ואלא שנשארו קוראים להם ערב רב באותה מידה השמאלנים כאילו נשארו במצרים בגלות אם כל ההשכלה הם לא בדיוק יהודים ורק אם יחזרו (וזה סיכוי אפסי) בתשובה עמ"י יקבל אותם אבל אפילו הקב"ה ויתר עליהם והשאיר אותם במצרים אז מי אנחנו שנדבר לטובתם...

 

י"א בניסן תשס"ט 23:48
י"א בניסן תשס"ט 23:50
הרי זה אפשר, ולא כ"כ אפסי כמו שאתה כותב!!
י"א בניסן תשס"ט 23:52

מה הגבול שאותו צריך לעבור כדי להקרא ערב רב, איך אתה מחליט מי כן ומי לא, מי בפנים ומי בחוץ?

י"א בניסן תשס"ט 23:57

א. לשאלה 2 הם היו יהודים כך שיכול להיות אחד שיצא ואחיו שהחליט להשאר

ב.יש לעשות השתדלות אך לא השתדלות כמו כל חילוני אלא ישתדלות שלא תעקב את העיקר (כאן זה א"י) ולומדים אתזה ממשה שלא התעקב עליהם אלא זז אם מי שרצה אפילו שהיו חמישית.

ג.הקביעה היא לא לפי כל מי שלא נראה לך אלא לפי מי שמנסה לעקב תגאולה כמו בדורם ונשאר מאחור למרות שיודע ת'אמת

י"ב בניסן תשס"ט 00:03

ערב רב זה לא משהו עצמי, אלא כמין 'קליפה' שמתלבשת על מי שרוצה, אשמח אם תתן לי מקור להסבר הזה.

לפי זה למה לא לעשות את ההשתדלות על כל אחד ('לבלתי ידח ממנו נידח'), ידוע שאחד מההבדלים בין דאולתנו לגאולתם, זה שאז זה היה בחיפזון והגאולה האחרונה "לא בחיפזון תצאו" (ישעיה נב, יב אאל"ט) אז יש זמן לכוווולם....  

י"ב בניסן תשס"ט 00:17

בעירה אחת הגיעה סוחר אם סחורה כל כך נוצצת שכולם קנו ממנו התכנסו כל הסוחרים ותבעו אותו לדין תורה שהוא לוקח להם ת'פרנסה והוא לא שייך שעירה ובדין תורה הוחלט שבשביל למכור יש לו 4 תנאים

א.הוא צריך להסתובב בין בתים ולא בשוק עצמו

ב.מותר לו להכנס בדלת רק אם פתוח

ג. רק הקונה פותח במסע ומתן ולא הוא

ד.אם הקונה לא מעונין הוא יכול לזרוק אותו מאיפה שבא לו ולא משנה מאיזה קומה ומאיזה חור אפילו מהחלון.

והנמשל הוא היצה"ר שהקב"ה נתן לו את 4 תנאים אלו ורק מי שרוצה /פותח לו דלת ומתחיל איתו במסע ומתן ולא זורק אותו ברגע שמבין שהוא מזיק אז הוא מצליח למכור לו ת'סחורה אבל אם לא ייתן לזה הוא לא יצליח למכור.

כך שתקרא לזה קליפה או יצה"ר זה מהו שמתלבש עליך ולא שייך לך

 

י"ב בניסן תשס"ט 00:20
י"ב בניסן תשס"ט 00:18
אולי על חשבון הגלישה באינטרנט...
י"ב בניסן תשס"ט 15:53

"ערב רב" הוא אדם שהוציא עצמו מכלל ישראל, שעושה מעשים כנגד עמ"י - אחרי שהוא יודע מהי האמת (התורה) ושהדבר אסור עפ"י ה'.

לכל יהודי יש "סגולת ישראל" שאיתה הוא נולד, והוא לא יכול לאבד אותה - אלא אם כן הוא מוציא עצמו מהכלל בצורה חמורה, ונהיה "ערב רב".

אלא שבימינו אי אפשר להיות ערב רב, או לאבד את סגולת ישראל. זאת משום שכולם בגדר "תינוקות שנשבו" - שמאלנינו אינם יודעים את האמת, והם לא עושים בעזות פנים כנגד ה' - שכן מעולם הם לא האמינו בדברו לעמ"י לחלוטין. הם אנשים מסכנים שמעולם לא שמעו על האמת.

"מידה זו [איבוד הסגולה הרוחנית] נוהגת ברוב הדורות. אבל דור של עקבתא דמשיחא הם יוצאים מכלל זה... ולהם [לנשמות הטועות בדור זה] יש תרופה אע"פ שיש בהם סירחון גדול וחושך רב וכבד מאוד" (הרב קוק)

לפעמים נראה לי, שאנחנו ממהרים לומר על אנשים שהם "ערב רב" ולא מנסים למנוע את התופעה הזאת ששמה שמאלניות וחילוניות. מעבר לכך, שבכל אחד יש "חילוניות", בכל אחד יש ערב רב קטן שמסתתר... אבל יש תשובה!

י"ב בניסן תשס"ט 17:37
ותמצא את המקור לרוב הדברים שכותבת אוסנת בת פוטי פרע כהן און
י"ב בניסן תשס"ט 18:30

תחליף כינוי, אתה מבזה את התנא שלפי שמו בחרת את הכינוי שלך. גועל נפש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

י"ב בניסן תשס"ט 19:17
י"ב בניסן תשס"ט 19:27
י"ב בניסן תשס"ט 17:51
בע"ה


"ידוע, ששני דברים עיקריים ישנם שהם יחד בונים קדושת-ישראל וההתקשרות האלהית עמהם.

הא' הוא סגולה, כלומר טבע הקדושה שבנשמת ישראל מירושת אבות... והסגולה הוא כוח קדוש פנימי מונח בטבע-הנפש ברצון ד', כמו טבע כל דבר מהמציאות, שאי-אפשר לו להשתנות כלל...

והב' הוא ענין-בחירה, זה תלוי במעשה הטוב ובתלמוד-תורה.

החלק של הסגולה הוא הרבה, באין ערוך כלל, יותר גדול וקדוש מהחלק התלוי בבחירה, אלא שברית כרותה היא, שהסגולה הפנימית לא תתגלה בזמן הזה כי אם לפי אותה המדה שהבחירה מסייעה את גילויה, על כן הכל תלוי לפי רוב המעשה וקדושה האמונה ותלמוד-תורה.


...
ובעקבא-דמשיחא מתגבר ביותר כוח-הסגולה...


ותכל'ס:

"ובדורנו נתרבו נשמות אף על שהן שפלות מאד בעניין הבחירה, ועל כן הם נגועים במעשים רעים רבים ובדעות רעות מאוד ה' ישמרנו, מכל מקום אור הסגולה הטבעית מאיר בהם ועל כן הם מחבבים מאוד את כללות ישראל וחושקים בארץ ישראל"

אדם שלא מחבב את כללות ישראל, וחושק בארץ ישראל, בפשטות- הביא גם את סגולתו לכהות.


וואו, יש עוד כ"כ כ"כ הרבה שצריך להבין ע"מ לעסוק בנושא הזה.

בציפיית הישועה.



י"ב בניסן תשס"ט 18:23
סגולת ישראל שלהם. בכך שחיו וידעו את האמת. אבל יצאו ופעלו נגדה במודע, ולא שנולדו ככה
י"א בניסן תשס"ט 23:53
אני לא רוצה להוציא כזה מהר יהודים מהיהדות לכן לא כתבתי אתזה
י"ב בניסן תשס"ט 16:00

בישוב שלנו היה איזה משהו אחד שהעסיק ערבים ולאחד הערבים היתה חולצה שעליה היה כתוב-אין ערבים אין פיגועים.....

 

י"ב בניסן תשס"ט 16:41
א. "גם ערב רב עלה אתם"-זה אומר שהם לא נשארו במצריים                                            ב. הגר"א כותב שב"עיקבתא דמשיחא" האויב העיקרי של עם ישראל זה ישמעאל והערב רב, ואיך נדע מי זה הערב רב? ככל שנתרחב בארץ ישראל מי שיפריע לנו זה הערב רב.
ג. ערב רב זה קליפה אז הוא יכול להיות יהודי אבל הוא בקליפת ערב רב.
ד. להגיד עליהם שהם ערב רב זה לימוד זכות על עם ישראל שהערב רב עשה את זה ולא עם ישראל. 
י"ב בניסן תשס"ט 18:17

ערב רב שמה של קבוצה של מצריים ובני עמים אחרים שהתלוותה לבני ישראל ביציאת מצרים. על פי הפסוק בספר שמות י"ב, ל"ח: "וְגַם עֵרֶב רַב עָלָה אִתָּם".

על פי חז"ל, משה רבנו הוא שהחליט על צירופם של הערב רב לבני ישראל, אך אלה חטאו והחטיאו את בני ישראל בחטא העגל ובחטאים אחרים במדבר.

על פי ספר הזוהר, נשמות ערב רב מעורבות בתוך בני ישראל עד היום וגורמות לחטאים. כחלק מתהליך הגאולה, יש להבדיל את בעלי נשמות אלו מתוך בני ישראל.

בזוה"ק בפרשת בראשית דף כה ע"א ישנו תיאור של חמש מדרגות בעניינם של הערב רב, שהוא ככל הנראה העיקר אליו צריך להתייחס כבתור סימנים של הערב רב, למרות שקיימים עוד ביטויים לערב רב, הם יהיו יותר ידועים בספרי הקודש כבתור ערב-זעיר להבדיל מהריבוי.

 

ובעיקר מהמאמר הנ"ל התפתחה הסוגיא הנ"ל ובין היתר כסימוכין לה השתמשו:
העין יעקב מס' סוטה מט.

ד"ה 'פני הדור כפני הכלב' ואיתא בזוהר שמנהיגי הדור יהיו מניצוצות ערב רב".


הרב חיים ויטאל בהקדמתו לשער ההקדמות.


הגר"א בספרו אבן שלמה פרק יא' ולעיון נוסף המראה ההג"ה על ספר זה.


אור החיים הקדוש, ברא' א' פסוק א'

"והנה ידוע הוא כי בעוונותינו הרבים הרבה ניצוצות של קדושה הוטבעו בתוך הקליפות, וגם הרבה ערב רב נשתקעו בתוך הקדושה כאומרם בספר תקוני הזוהר הקדוש (בתיקונא שתיתאה) ומעורבים רע בטוב וטוב ברע, לזה צריך כביכול להבדיל הטוב מהרע והאור מהחשך אשר נתערבו".


הרב קוק מאמרי הראי"ה מאמר הלכות ציבור, אגרות הראי"ה אגרת ריב, שמונה קבצים ק"ז פיס' טל'

י"ב בניסן תשס"ט 19:13

http://rotter.net/forum/scoops1/19989.shtml

(באחת התגובות בקישור הנ"ל יש גם תמונות של חובשי כיפות סרוגות...)

י"ב בניסן תשס"ט 19:58
י"ב בניסן תשס"ט 22:09
לכן כתבתי "חובשי כיפות סרוגות" ולא סתם "דתיים"...
י"ב בניסן תשס"ט 22:14
בזמן המלחמה שהיו ההפגנות של הסטודנטים אז הפגינו איתם גם דתיים..(עם הערבים ימ"ש)
ט"ז בניסן תשס"ט 01:22

או לפחות- שאי אפשר להגדירם "ימנים".

מכירה מקרוב... )=

 

אולי יעניין אותך