ל' בסיוון תשע"ח 15:01

היי לכולם,

 

ב"ה אני בהריון ראשון ויש לי ולבעלי בעיה קטנה. לבעלי מלבדו יש אח אחד (הם רק שני בנים) שלפני כמה שנים נולדה נכדה ראשונה, אבא של בעלי קנה לאחיו את כל הציוד. עגלה, סלקל, לול, שידת החתלה,בקבוקים.. בכללי כל מה שמתלווה לציוד לתינוק (בסביבות 6 אלף) ואבא שלו אמר שבעז"ה כשיגיע תורו של בעלי גם לו ייתן כמו שנתן לאחיו. ועכשיו אוטוטו מגיע הזמן.. אני מפחדת שמעצם העובדה שההורים שלו רוצים לקנות הכל זה יכניס את ההורים שלי למצב לא נעים (שההורים שלו נותנים בסכום כזה וההורים שלי מסוגלים לקחת הלוואה כדי לתת באותה מידה כי כשהתחתנו לפני שנה וחצי אבא שלו אמר שהוא נותן מתנה של 10 אלף שקל ובטעות אמרתי להורים שלי אז הם החליטו גם לתת 10 אלף שקל. ההורים שלו חיים יותר ברווחה כלכלית אבא שלו מנהל בחברה ציבורית אז מרוויח די טוב וההורים שלי עובדים במשק בית ונהג משאית).. מה גם שאני ממש רוצה שאמא שלי תהיה נוכחת בזמן קניות (נכד ראשון שלהם) בטח שיש מצב גדול מאוד ששני ההורים שלו יהיו נוכחים. מה עושים? מצד אחד לא באלי שההורים שלו כי לא יהיה לי נעים לסרב להם כשמשהו לא מוצא חן בעיניי ובכללי הם די חסרי סבלנות בכל מה שקשור לקניות ובאלי לעשות את זה בנחת וברוגע.. (לאמא יותר נוח להגיד לא מעצם זה שהיא אמא שלי) ומצד שני אם בעלי יסרב לאבא שלו הוא יפגע כי הוא אחד שתמיד רוצה לעזור ונעלב מאוד כשמסרבים לעזרה שלו מעבר לעובדה שזו עזרה כלכלית. אני מוכנה לקחת הלוואה בעצמי ובלבד שההורים שלי לא ייעלבו..

ל' בסיוון תשע"ח 16:48
היתה לי סיטואציה מעט דומה
עשיתי להורים שלי הכנה ודיברתי איתם שאין לנו שום ציפייה שייקנו דברים
ונתתי להם תחושה (עד היום נותנת) שאנחנו לא עושים השוואות מה כל צד נותן אלא שכל אחד עוזר במה שיכול גם אם זה לא בנושא הכלכלי
ל' בסיוון תשע"ח 20:30
אנחנו משתדלים שההורים שלי לא ידעו כמה ההורים שלו נתנו. וכשיצא שידעו הבהרתי להורי שממש אין לנו ציפייה שגם הם יתנו.
לגבי הקניות, האם אפשר שתעשו את הקניות לבד? לא יחד עם ההורים? או שחשוב להן להיות נוכחים הקניות? זה יכול למנע אי נעימות וגם ככה אולי הורייך לא ידעו בדיוק כמה קיבלתם מהצד שלו.
אולי כדאי לעשות שיחת הבהרה כללית בעניין עם הורייץא. כי הסיטואציה הזו תחזור כנראה עוד פעמים.
חשוב שידעו שגם בעיני בעלך ממש אין ציפייה לשויון.
ל' בסיוון תשע"ח 20:50
ל' בסיוון תשע"ח 21:22
כדי לא להעמיד אותם במצב לא נעים.
ואם יגלו ויציעו גם תגידו שב"ה הם עזרו לכם בזה ואם הם רוצים לעזור תשמחו לעזרה נניח בקניית בגדים שזה יותר רגוע ולא חייבים להוציא הון..
או נניח בברית, באירוח שלכם אחרי הלידה, שמיכות, מצעים...


ובכללית נשמע שהפער הזה ילווה אתכם לאורך שנים אז לדעתי חשוב לשדר להורים
שאתם מעריכים אותם גם בלי הוצאות כאלה, לחסוך מהם מה שלא חובה שידעו ולהגיד שכל אחד עוזר במשהו אחר וכו..
שיהיה בשעה טובה בע"ה.
ב' בתמוז תשע"ח 00:27
דבר ראשון שיהיה בשעה טובה ובקלות בידיים מלאות מקסימה!
איזה רגישות יש לך להורים מדהים !!!
מניסיון אישי תשבי עם אבא ואמא ותגידי להם שזה הכי לא משנה בעולם מה הם יביאו וכמה.. זה לא תחרות , מה שהכי חשוב זה להסביר בעדינות בלי לפגוע.
נראה שאת מספיק מכירה את אמא ואבא ותדעי איך להסביר להם !
בהצלחה
ה' בתמוז תשע"ח 20:50
ואת הקניות תעשו בעצמכם בנחת מה שאתם רוצים..

אולי יעניין אותך