לראשונה מזה 5 שנים, תגיע לישראל בראשית השבוע הבא משלחת עסקית משבדיה, בראשותו של סגן השר השבדי לתשתיות, תעשיה ותקשורת, מר לארס אולופ לינדגרן. כך מסר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר מכון היצוא.

ברוש ציין, כי המשלחת השבדית כוללת נציגי חברות ענק כמו וולוו (מכוניות), אריקסון (תקשורת), דלוול (מחלבות), נקסייט (משקאות אנרגטיים), דיינפס (ציוד לסלילת כבישים), סקניה (אוטובוסים ומשאיות), אנ.בי.סי אקדמי (בטיחות), קומפסופט אינטרנשיונל (השקעות בנדל"ן), אופרקס (תוכנה).

מכון היצוא מארגן ב-24 בינואר פגישות עסקיות עם כ-100 חברות ישראליות כמו טמפו, נס טכנוללוגיות, שלאון כימיקלים, סופרגוס, דגם מערכות, שטראוס, תנובה, טרה, וולוו, דן, אגד, איגוד חברות הון הסיכון בישראל ועוד.

ברוש הוסיף, כי בתחילת ביקורם תיפגש המשלחת השבדית עם פורום ההנהלה של מכון היצוא. בערב, יערוך מכון היצוא קבלת פנים למשלחת במלון דן בתל אביב בהזמנת ברוש ויו"ר מכון היצוא ויחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.

עוד מציין ברוש בדבריו כי לאחר 3 שנים רצופות של ירידות, חלה בשנת 2004 עלייה של כ-22% ביצוא התעשייתי של ישראל לשבדיה, (לא כולל יהלומים) לעומת שנת 2003 והסתכם בכ-110 מיליון דולרים. להערכתו, השנה צפוי גידול נוסף של כ- 15% ביצוא לשבדיה. (ש)