מסיכום ביניים שנערך במשרדי ארגון זכויות האדם ביש"ע עולה כי רפ"ק רון יהודה, אשר שימש כמפקד תחנת המשטרה בגוש קטיף יוכתר בתואר השוטר האלים ביותר בהתנתקות.

בהודעת הארגון נכתב כי "רפ"ק רון יהודה נהג לכלוא עצורים בתוך אחד מחדרי הקרוון המשטרתי במחסום ארז, ולהכות אותם באכזריות, יחד עם שוטרים נוספים שהיו תחת פיקודו. בנוסף, הפליא מכותיו הן בתושבי הגוש והן באוהדים שהגיעו על מנת לחזקם.

עשרות תלונות כאלה הגיעו לתחקירני הארגון, מתוכן הוגשו עד עכשיו 5 תלונות למח"ש (המחלקה לחקירת שוטרים), אך מספר התלונות יהיה כנראה גדול בהרבה. עורכי הדין של הארגון נערכים גם להגשת תביעות נזיקין נגד רפ"ק יהודה ושוטרים אלימים אחרים".

עוד נמסר מארגון זכויות האדם ביש"ע כי על המקום השני ברשימת השוטרים האלימים מתחרים:

יחיאל אמסלם ממשטרת ירושלים
ערן נעים ממשטרת רמת גן
ואלירן אברהם ממשטרת רמת גן

אורית סטרוק, יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, אומרת לכתבנו עוזי ברוך כי עד עתה התקבלו במשרדם כ-250 תלונות נגד כוחות הבטחון בתקופת ההנתקות "כל תלונה שאנחנו מגישים למח"ש מלווה בראיות ברורות עם מסמכים ותמונות,תלונות שאי אפשר לסגור את התיק ללא פתיחה בחקירה פלילית, אנחנו יודעים שמח"ש תעשה הכל כדי לסגור את התיק מחוסר ראיות מסמכים תמונות ולכן אנחנו מגישים תלונות המלוות בראיות". סטרוק מוסיפה כי יש מעקב של עורך דין על כל תלונה המוגשת, העו"ד מגיש, במקרה הצורך, עתירות לבג"צ ועירעורים עד למצב של תיק פלילי נגד השוטר החשוד".

בנוסף מתכוונים במשרד להגיש גם תביעות נזיקין.