למעלה מ-100 מאנשי ההתיישבות העובדת התכנסו אמש בכפר יהושע, ודנו כיצד להמשיך ולפעול במישור הציבורי והמשפטי למען ההתיישבות בארץ ישראל. בהצהרה שהוציאו אמש נאמר: "נפעל להעמיד לדין את כל אלו שהשתתפו בעריכת פוגרום אלים בתושבי גוש קטיף והשומרון, החל מהמתכננים ועד לשוטרים שהרביצו ולחיילים שגררו אנשים מהבתים".

הכנס אמש נערך במתכונת מצומצת לדיון בהשלכות המאבק. בשבוע שעבר נערך כינוס יותר גדול במושב נהלל בהשתתפות מאות מאנשי ההתיישבות בגליל.
צפריר אמר לערוץ 7 כי "הנוכחים בכינוס קראו לשחרר את כל העצורים הפוליטיים שיושבים במאסר כמו במשטרי מזרח אירופה. כל המעצרים היו פוליטיים לחלוטין בגלל שהעיזו להגיד את דעותיהם".

בהחלטתם גם נאמר כי "מדינת ישראל היא הריבון על ארץ ישראל המערבית כולה, לא תקום שום ריבונות אחרת על כל שטח בארץ ישראל".
בהחלטה השלישית קראו אנשי הפורום לכל המפלגות לאמץ את מסמך נהלל "ומפלגה שלא תאמץ תוקע על ידינו ומבחינתנו זאת מפלגה אנטי ציונית שמשתפת פעולה עם האוייב".

הם הבטיחו כי יפעלו להעמיד לדין של כל אלו "שפעלו והביאו לפוגרום האלים באזרחי מדינת ישראל כולל אלה שישבו על שולחנות השרטוט ותכננו את הפוגרום ביהודים, לפרוץ לבתיהם, ולגרשם מבתיהם. כל האנשים האלה יועמדו לדין וכל זה יקרה כאשר לנו יהיה את הכוח הפוליטי לעשות זאת. להביא לשינוי משטר אוסלו ששלט על מדינת ישראל, כולל ביילין- לא יהיה אדם אחד חסין החל מרמטכ"ל צה"ל וכולם ישפטו וישלמו מחיר- לא נשכח ולא נסלח".

בתוך כך, מחר יתקיים בשדה אילן כנס פעילים של מטה צפון, שיוקדש הוא להעלאת הצעות להמשך המאבק על ההתיישבות. מרים בר יוסף, מראשי המטה, אומרת ל'בשבע': "המטרה מבחינתי היא לתפוס את מוקדי הכוח של השלטון. כיעד ראשון אני רואה את המאבק למען הקמתו מחדש של ערוץ 7 כדי שיהיה לנו מקום אחד לפחות שישמיע את קולנו ללא זיוף. בלב שלי בוערת אש הנקמה וז תתבצע על ידי הורדת כל אותם גורמים השותפים לגירוש - מכס השלטון".

מסמך נהלל שנחשף בערוץ 7