"הנאשמות פעלו מתוך אידאולוגיה חיובית והומניטרית, מתוך שאיפה למנוע פגיעה בתושבי האזור (הפלסטינים) וללא כוונה לפגוע בביטחון" קבעה לפני ימים אחדים, השופטת ניצה מימון-שעשוע בבית משפט השלום בכפר סבא, אשר בהליך נדיר ביטלה את ההרשעה של שתי פעילות השמאל נטע גולן ושלי נתיב.

השתיים הועמדו למשפט על כך שבחודש ניסן תשס"א, הן הגיעו לכפר דיר איסתיה הסמוך לרבבה שבשומרון, בין קבוצת פעילי השמאל הקיצוני שהתפרעו וניסו למנוע עקירת מטע עצי זיתים בידי הצבא.

מתוך אותו מטע זיתים הושלכו במשך ימים רבים, אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כלי רכב יהודיים.

פעילת השמאל נטע גולן נקשרה בשרשראות לעצים ובכך עיכבה את עקירתם במשך כמה שעות עד אשר הובאו למקום כלי חיתוך לניתוק השרשראות ואילו הנאשמת השניה, שלי נתיב השתטחה בפני הדחפורים שעקרו את העצים. הן נעצרו בידי הצבא ונשארו כשבוע במעצר, הועמדו לדין, והמשפט נמשך לאורך מספר שנים.

בישיבה קודמת הורשעו השתיים ובישיבת בית המשפט השבוע, אמור היה להינתן גזר דינן, אך פרקליטת השתיים, גבי לסקי, ביקשה מן השופטת לבקש תחילה חוות דעת של שירות המבחן. חוות הדעת שנתינה היתה חיובית ביותר, תוך התרשמות "מהמוטיבציה החיובית של השתיים", וכללה המלצה לבטל את הרשעתן, וכאמור השופטת קיבלה את ההמלצה.

"אני שמחה על החלטה זו. זהו ניצחון לכל האנשים, בין אם ישראלים, פלסטינים או פעילי שלום מחו"ל, אשר מנהלים מאבק בלתי אלים קשה ומפרך נגד עוולות משטר הכיבוש" אמרה בתגובה נטע גולן.

נטע גולן התפרסמה בתקופת "מבצע חומת מגן" בניסן תשס"ב, כאשר שהתה יותר מחודש ימים במטהו הנצור של רב-המחבלים יאסר ערפאת במוקטעה ברמאללה, כדי למנוע את פריצת כוחות הצבא למקום.