בישיבת הכותל יתקיים מחר יום עשרה בטבת יום עיון בנושא המקדש. מארגניו אומרים כי הפעם יוקדש יום העיון לנושא: "מחורבן לבנין - המקדש על סדר היום".

"התחושה של החורבן שחווינו בשנה האחרונה צריכה לקשר אותנו אל הר הבית והמקדש, כי כל חורבן של בית יהודי, וודאי חורבן אזורים שלמים בארץ ישראל, נעוץ בחורבן ירושלים והמקדש", הם מציינים.

ראש מכון המקדש הרב ישראל אריאל, יציג את בגדי הכהן הגדול שהכנתם הושלמה לאחרונה. על המקדש "מחמד עינינו" ירצה הרב יצחק לוי מאלון שבות, הרב מיכי יוספי (מקים הבית היהודי בהודו) ירצה על הקשר בין קירוב רחוקים לתודעת המקדש. רונן בן משה יציג מצגת מיוחדת הנוגעת לחורבן גוש קטיף.

הרב זלמן מלמד ראש ישיבת בית אל ירצה על על הנושא המרכזי "מחורבן לבניין", כמו כן, רבה של קרית מוצקין הרב דוד דרוקמן, והרב דוד דודקביץ, רב הישוב יצהר.

יום העיון יתקיים בע"ה באולם הכנסים של ישיבת הכותל (רחוב משגב לדך), החל מהשעה 13:30 ועד לסיום הצום.

בתום הצום יתקיים סיבוב שערים מיוחד לעשרה בטבת. את הסיבוב ילווה הזמר ירמיהו והכלייזמר חיליק פרנק.

מארגניי סיבובי השערים, אנשי 'אל הר המור', אומרים כי בתקופת המאבק כנגד הגירוש, היתה ירידה מסויימת במספר המשתתפים בסיבובי השערים, כיון שהציבור היה טרוד במאבק, אך מתחילת השנה הנוכחית חזרה המגמה של הגידול המתמיד בארועים אלו. הם צופים כי מחר תהיה השתתפות גדולה. לדבריהם מזה כמה שנים הופך סיבוב השערים בעשרה בטבת לאירוע הבולט בהיקפו ומשתתפים בו אלפים רבים.

יצויין כי עקב חג הקורבן המוסלמי שמועדו הוא ביום עשרה בטבת לא תותר עליית יהודים להר הבית בימים שלישי רביעי וחמישי. אנשי אל הר המור אומרים כי "דוקא ביום עשרה בטבת, שבו התחיל המצור על ירושלים, השלטונות לא מאפשרים לעם היהודי לבטא את זיקתו אל המקום הקדוש ביותר לעם היהודי"

טלמסר של סיבובי השערים לפרטים - 1-700-70-70-21 לתיאום קבוצות 0524-295164 (בעז)