פרס גלובוס הזהב הוענק השבוע לסרט "גן עדן עכשיו", סיפור יממה בחייהם של מחבלים מתאבדים. כשהוקרן הסרט בסינמטק בירושלים הלכו מאיר אינדור ומשפחות נוספות נפגעות טרור מארגון 'אלמגור' לסינמטק, קנו כרטיסים צפו בסרט וגם מחו במהלכו.

מאיר אינדור מספר לכתבנו יגאל שוק כי בסרט מופיעים שני שחקנים 'יפי תואר שהולבשו בחליפות מחוייטות' והם נראים בסרט ביממה האחרונה לפני שיצאו לבצע פיגוע התאבדות בישראל. הסרט לדבריו רצוף אמפתיה ואהדה לשחקנים. "הם מצהירים במפורש שהתכוונו בסרט לייצר הבנה ואהדה למניעי המחבלים".

לדבריו, המחאה שלו ושל חבריו היא על העידוד שניתן בסרט לטרור. "כאשר יוצרים גלוריפיקציה למחבלים מעודדים ללכת בעקבותיהם. הסרט מוצג גם במדינות ערביות הוא דובר ערבית, הוא יוקרן בלווינים והוא גם קיבל 'הכרה' על 'מימד אמנותי' שבו. למעשה סרט כזה נותן קריאת עידוד ומי יודע כמה טרור זה יגרום".

אינדור סיפר על הנסיונות למנוע את הכנת הסרט 'ניסינו לעצור תקציב ממשלתי של קרן הקולנוע שניתן לסרט, ניסינו לעצור את הסרט ע"י פניה לרשויות החוק, פנינו לצבא ולמשטרה באזור שכם היכן שהסרט צולם, אבל לא הגיבו".

לפיכך, הם החליטו למחות במהלך הקרנת הסרט. כאמור, הם קנו כרטיסים נכנסו להקרנה וכאשר בסרט אומרים המחבלים על משתפי הפעולה כי הם 'הביאו בושה לעמם', "צעקנו שאולי הם הביאו בושה לעמם אבל לנו הביאו הצלה מפיגועים אחרים", אומר אינדור.

מחאה נוספת ביטאו נפגעי הטרור כאשר היו בסרט התבטאויות מבזות כלפי חיילי צה"ל "צעקנו שהם יקירינו", הוא אומר.

לדבריו, הם ניסו להגן על הצד הישראלי בסרט שנעשה במימון משלם המיסים הישראלי ושהוצג באכסניה המקבלת תקציב תרבות ותקציב עירית ירושלים. "באולם שררה אוירה אנטי ישראלית מובהקת והיה חסר על הבמה רק דגל אש"ף".

להאזנה לראיון