הדרגה הזמנית תשמש את ברלינר כשתדון בערעור הפצ"ר בעניין שלילת דרגותיו של יצחק מרדכי
סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דבורה ברלינר, תקבל בקרוב דרגת אלוף ותהיה לאשה הראשונה בצה"ל בדרגה זו. כך מגלה הבוקר השבועון "במחנה".

את המינוי הזמני והדרגה התקדימית תקבל ברלינר בשבתה בהרכב השופטים שידון בערעורו של הפרקליט הצבאי הראשי כנגד ההחלטה שלא לשלול את דרגותיו של האלוף (מיל') יצחק מרדכי. את ההחלטה קיבלה לפני מספר חודשים ועדה בראשות השופט בדימוס, אליהו וינוגרד.

הדיון בעניינו של קצין בדרגת אלוף מחייב קיום דרגה מקבילה, לכל הפחות, אצל המשפטנים חברי ההרכב. נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, האלוף ישי בר, הודיע כי לא ישתתף בהרכב כיוון ששירת תחת פיקודו של מרדכי, שאף מינה אותו בזמנו לתפקיד מג"ד במילואים. את מקומו של בר בהרכב ימלא, איפוא, המשנה לנשיא בית הדין הצבאי לערעורים, תא"ל שי יניב, שיקבל, ככל הנראה, דרגת אלוף זמנית, ואליו יצטרף גם שופט בית המשפט העליון לשעבר, יעקב טירקל, סא"ל בדימוס שיוקפץ בשלוש דרגות לטובת המשימה.

בעבור השופטת ברלינר (58) תהיה ההשתפות בהרכב השיפוט הצבאי הזדמנות ראשונה ללבוש את מדים. ברלינר לא שירתה בצה"ל אלא הייתה מורה ביישובי הספר במסגרת השירות הלאומי. לאחר שסיימה את לימודי המשפטים עבדה תקופה ארוכה בפרקליטות מחוז תל-אביב שלאחריה מונתה לכהונת שופטת בית משפט השלום בתל-אביב ובהמשך לשופטת בית המשפט המחוזי.

השופטת דבורה ברלינר נקלעה לעין הסערה כשסומנה, על-פי הדיווחים בתקשורת, כמועמדת חבר הוועדה לבחירת שופטים, ח"כ שאול יהלום, כשופטת לבית-המשפט העליון, נוכח היותה דתייה.

בשנים האחרונות הכריעה ברלינר במספר משפטים מתוקשרים של אישי ציבור, וכן בעבירות צווארון לבן: היא דחתה את ערעורו של השר לשעבר סאלח טריף, וציינה כי "צר לי כי מי שהיה שר במדינת ישראל, נכשל בביצוע עבירות מכוערות אלה"; פסקה כי איומים שנשלחו בדואר האלקטרוני לח"כ יוסף לפיד אינם "הטרדה" לפי חוק הבזק, בין היתר היות שכשלעצמם הם אינם איומים; דחתה חלופת מעצר לטלי פחימה וקבעה כי הנה "גורם סיכון". בהקשר של עבירות צווארון לבן ציינה ברלינר כי "צריך לתת שיקול דעת בידי שופט לאסור פרסום ביחס לחשודים בעבירות צווארון לבן, כשיש חשש לפגיעה בשמם".