"הסדרים שאנחנו עורכים הם חלק מפעילות שאנחנו עושים במהלך כל השנה סביב מעגל החגים, סביב הדף השבועי של פרשת השבוע וקבלות השבת והנה הגענו לחג הפסח והעברנו סדרים בבתי הספר הממלכתיים בכל הארץ והחוויה היא מרנינה, לראות הורים וילדים יושבים סביב שולחנות ערוכים עם כל טוב עם אמירת ההגדה כדת וכדין", סיפר רכז בתי הספר הממלכתיים של תנועת 'מבראשית', יוחאי אטיאס.

אטיאס סיפר עוד שבמהלך הסדר קראו יחד הילדים וההורים את קטעי ההגדה ושרו את שירי פסח המוכרים כאשר עורכי הסדר נתנו הסברים על מנת שכל ילד שיגיע אחר כך לביתו לא יגיע ישר לחלק של האוכל בליל הסדר אלא יגיד קודם רעיון ששמע בסדר המוקדם. "זו תרומתנו, לתת גם את החלק המהותי של החג ולא רק מי שחוגג את זה כעוד איזשהו טקס", אמר.

אטיאס ציין כי לא רק שאין שום התנגדות בבתי הספר החילוניים ליוזמה זו של תנועת 'מבראשית' אלא שהפניה אליה באה בדרך כלל מבתי הספר עצמם. "אנחנו אפילו לא מסוגלים לעמוד בכל הפניות ואולי כדאי לנצל את ההזדמנות לקראת החגים הבאים לקרוא לכל מי שמוצא עניין בזה ויש לו את היכולת להתגייס למשימה הזאת, כי זה הקירוב האמיתי".

לדבריו, המשתתפים בסדרים אלו לא מרגישים שום 'הטפה' מצד עורכי הסדר. "הם רואים בסדר הזה איזושהי חוויה שהם מרגישים מספיק קרוב אליה אלא שאנחנו ניתן להם את התוכן ואת החוויה עצמה וזה בא מתוך רצון מלא של שני הצדדים".