התכנית הטיפולית, כוללת טיפול פסיכולוגי בשילוב עם ביופידבק, ומטרתה להרחיב את היכולות של ההורים להתמודד עם מצבי לחץ ומתח, הנובעים ממחלת ילדם.

תכנית זו הינה ייחודית למחלקה ההמטו-אונקולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים ביוזמת מנהל המחלקה, ד"ר יצחק יניב ומנהל המרפאה לטיפול פסיכופיזיולוגי וביו-פידבק בשניידר, הפסיכולוג יובל עודד, ומקבלת תגובות חיוביות רבות בקרב ההורים והצוות המטפל.

במסגרת התכנית להפחתת חרדות, נפגשים ההורים עם פסיכולוג ממרפאת ביופידבק בסדרה של כעשרה מפגשים. ההורים עוברים הדרכה הכוללת מיפוי משאבים וגורמי תמיכה, הכרה וזיהוי של תגובות נפשיות וגופניות אופייניות למצבי לחץ ולימוד שיטות המסייעות לשמור על איזון נפשי וגופני מול מצבי דחק ומצבים משתנים כמו: נשימה סרעפתית, הרפיית שרירים ועוד.

לדברי הפסיכולוג יובל עודד, מנהל המרפאה לטיפול פסיכופיזיולוגי וביו-פידבק במרכז שניידר הרי "מטרת המפגשים היא לבנות ביחד עם ההורה "ארגז כלים" שמתאים לאופיו ולסוג הלחצים עימם הוא מתמודד. לצד העבודה עם ההורים, מתקיימים גם מפגשים טיפוליים עם ילדיהם המאושפזים וגם להם ניתן טיפול ביופידבק. אנו רואים כי טיפול באמצעות ביו-פידבק יכול לסייע בהפחתת סימפטומים של הפרעות שינה ודריכות גופנית, ולהקל על ההתמודדות עם כאב. הטיפול מכיל חשיפה בדמיון וחשיפה התנהגותית, יחד עם שיטות הרפיה ומספק מרכיב חווייתי נוסף לטיפול רגיל".

ביופידבק היא שיטה בטוחה, לא פולשנית ולא תרופתית, המשלבת טכנולוגיית מחשבים מתקדמת עם עקרונות רפואיים מבוססים. הטיפול בביופידבק מדגים ומשתמש בקשר גוף-נפש ומסייע בהעמקת המודעות האישית לתחושות הגוף ולהשפעת אופן החשיבה ותכניה על התגובות הפיזיולוגיות שלנו. תוכנות המחשב שפותחו באופן ידידותי, המאפשר לרכוש כלים להורדת מתח ולחץ ולשיפור הויסות הרגשי, דרך משחק. המטרה במהלך התרגול והיישום בחיי היומיום היא להשיג שליטה, ויסות ואיזון במערכות שונות בגוף. התוכנית וציוד הביופידבק מומנו חלקית ע"י האגודה למלחמה בסרטן.

ד"ר יצחק יניב, מנהל המחלקה ההמטו-אונקולוגית במרכז שניידר מדגיש כי "במסגרת הטיפול הכוללני בילדים חולי סרטן, אנו משלבים צוות רב מקצועי הכולל אחיות, עובדים סוציאליים, פסיכיאטר, מטפלות באמנות, טיפולים בשיאצו וטיפול באמצעות ביו- פידבק. מצאנו שעל ידי שילוב הגישות ניתן לשפר בצורה משמעותית את מצבם הנפשי וגם הגופני של הילדים והוריהם ולציידם בכלים שיאפשרו להם התמודדות טובה יותר עם המחלה והטיפול. מגוון הגישות הטיפוליות מאפשר לכל ילד ולכל משפחה למצוא את הדרך המתאימה להם".