צה"ל העביר אמש (ג) והיום (ד) 1050 רובי קלצ'ניקוב ומיליון כדורים לרש"פ. כלי הנשק הגיעו למעבר אלנבי כתרומת ממשלת ירדן. לאחר קבלת הנחייה מהדרג המדיני צה"ל העביר כאמור היום וגם אתמול את כלי הנשק דרך מעבר ארז וקרני אל רצועת עזה.



בביקורו בשבוע שעבר בירדן, אישר רה"מ אולמרט את בקשת מלך ירדן להעברת נשק לחיזוק משטרו של אבו מאזן. ממשלת ירדן הציעה את תרומת כלי הנשק וכאמור אתמול והיום בוצעה ההעברה.



גורמים בצה"ל אומרים כי העובדה שבימים אלה מתנהלת מלחמה של ממש בין החמאס לפתח', לא בטוח שהנשק יישאר בידי השוטרים הפלשתינים. לדברי אותם גורמים ראוי לשים לב כי אמש הוצת ביתו ברמאללה של ראש ממשלת החמאס הנייה. כך שאין ערבות שהנשק לא יזלוג לידי מחבלי החמאס.



יצויין כי מחר אמור בג"ץ לדון בעתירת ארגון "אלמגור-ארגון נפגעי הטרור" נגד מסירת נשק למחבלים. העתירה הוגשה בעקבות הידיעות, לפיהן ממשלת ישראל מתכוונת להעביר נשק לאנשיו של יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן.

בעתירתו נגד שר הבטחון פרץ ורה"מ אולמרט טוען הארגון כי בעבר, במסגרת הסכמי אוסלו, העבירה ישראל נשק ותחמושת לרש"פ לצורך "הפגנת שליטה בשטח ולמניעת פיגועים", אבל התברר שהפיגועים נמשכים "אם מחמת אוזלת ידו וחוסר כוח ואם מחמת הסכמה שבשתיקה תוך עידוד סמוי לטרור". למעשה, נכתב בעתירה, "עיני הרש"פ נעצמו מול מבצעי הפיגועים". במשך השנים מאז הסכמי אוסלו "מרובים היו הפיגועים ומעשי ההרג בהם היו שותפים בפועל אנשי אשף-הרש"פ. לא אחת נעשה השימוש בנשק שמדינת ישראל נתנה לרשות כדי לפגוע בישראלים ובאינטרסים ישראליים". לטענת אלמגור מאז הבחירות ועליית החמאס הפכה הרש"פ לרשות טרור דה יורה. על רקע זה הם תמוהה הכוונה לתת לכוחות ה"מתונים" יכולת להילחם נגד כוחות של החמאס. הארגון פנה במכתב אל שר הבטחון ובו דרישה להימנע מהעברת נשק כולל הצגת נתונים על אירועים שבהם היה שימוש בנשק שניתן ע"י ישראל בעבר לפגיעה והרג בישראלים.

בעתירה טוען עוד הארגון כי הממשלה מנועה להעביר נשק לרשות או לגורמים בה נוכח הוראות הפקודה למניעת טרור האוסרת שיתוף פעולה וחיזוק ידם של אירגוני טרור. הוראות החוק המחייבות את אזרחי מדינת ישראל מחייבות גם את רשויותיה של המדינה, טוען הארגון. "שר הביטחון וממשלת ישראל אינם מעל החוק ושיקולים מדיניים או אחרים אינם יכולים להוות הצדקה ותירוץ להפרתו של החוק".