ראש צוות הבדיקה בצה"ל, האלוף מאיר כליפי, שב וקובע כי מותם של בני משפחת ראליה, על חוף ימה של עזה, לא נגרם כתוצאה מירי ישראלי. כליפי אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה בקריה בתל אביב.



"צוות הבדיקה ממשיך לבדוק את הסיבות לפיצוץ שאירע בחוף עזה. אני יכול לומר באופו חד משמעי שכל הממצאים מאשרים את הקביעה של צוות הבדיקה שהאירוע לא נגרם מפעילות צה"ל באותו יום. להבנתי, אין שום סיכוי שהרסיסים הם מהאירוע הזה עצמו, ולכן אני יכול להגיד באופן חד משמעי, כי הממצאים, העובדות והמסקנות מוכיחים שהירי שבוצע באותו יום שישי ופגע במשפחה הוא לא מפגז ישראלי", אמר.



האלוף כליפי התייחס לרסיס שהוצא מגופו של אחד הפצועים ואמר שבדיקתו קובעת באופן חד משמעי שלא מדובר ברסיס של פגז 155 מילימטר. זאת בהסתמך על הרכב החומרים מהם עשוי הרסיס ומהרכב חומר הנפץ.



עוד התייחס לטענות שנשמעו בערוץ 10 לפיהן אין יסוד לטענת צה"ל שהרסיס שבידו אינו שריד פגז צה"לי, טענות שהובאו בעקבות מסיבת העיתונאים הראשונה שערך צה"ל לאחר הפרשה, ושהיה בהן כדי לערער על קביעותיו של צה"ל. לדברי האלוף כליפי הפרסומים לפיהם הוצאו מגופו של הנער שני רסיסים אינם נכונים. הוצא מגופו רסיס אחד, והבדיקה המקיפה שנערכה העלתה כי אין רסיס זה של פגז  155 מילימטרים,  אלא "מדובר מרסיס שמקורו מחימוש אחר".



"הזמנו את פרופ' היס, הפתולוג הראשי של מדינת ישראל, עוד לפני שהיו בידינו רסיסים כדי לסייע ולקבוע מה הנסיבות מצד הפגיעות הרפואיות שיכולות להצביע על פגיעות מאירוע כזה או אחר... אין ממצא אחד שיכול לערער בכהוא זה את קביעתי לגבי העובדה הנחרצת שאין כל סיכוי שהפגיעה במשפחה היא תוצאה של ירי כוחותינו".



לדבריו, הטענות כי היתה זו פגיעה צה"לית נשענה על מימצאים נסיבתיים שלא הובאו ישירות מזירת האירוע ולכן לא ניתן היה להסתמך עליהם כדי לקבוע מה אירע על החוף.

בהודעת דוברת צה"ל המתפרסמת היום (ד) נמסר כי בדיקת המעבדה של הרסיס השני מאשרת את הקביעה, ש"הפיצוץ בחוף עזה ב-9/6/06 אינו תוצאה של ירי שבוצע באותו יום על-ידי כוחות צה"ל. צוות הבדיקה בראשות האלוף מאיר כליפי ממשיך לבדוק את הסיבות לפיצוץ בחוף עזה ב-9/6/06. ביום ד', 14/6, הוצא רסיס נוסף במסגרת הטיפול הרפואי בנער אדהם ראלייה. הרסיס נשלח לבדיקה יסודית ביחידה הטכנולוגית (חט"ל). בדיקת הרסיס השני קובעת באופן חד משמעי שלא מדובר ברסיס של פגז 155 מ"מ, כפי שנקבע גם לגבי הרסיס הראשון. זאת על בסיס ניתוח הרכב ותכונות המתכות הזהה בשני הרסיסים. כל הממצאים הנוספים שהתקבלו עד עתה מאשרים את הקביעה המרכזית של צוות הבדיקה כי האירוע אינו תוצאה של ירי של כוחות צה"ל אשר בוצע באותו יום".