ברשת האינטרנט מופצות בימים אלה תמונותיו של סרן עמיחי מרחביה ז"ל שנפל בקרב בדרום לבנון לפני ימים אחדים, בעת עימות מול שוטרי מג"ב ויס"מ שהגיעו לפנות את מאחז חוות גלעד שבשומרון.
בשלושת התמונות המופצות באינטרנט נראה דיוקנו של סרן מרחביה בהודעה הצה"לית על נפילתו ובסמוך השאלה: כבר ראיתם אותו פעם? בהמשך נראה מרחביה בעת אבדן הכרתו בשל החבטות וחניקתו בידי שוטר יס"מ בחוות גלעד. במהלך העימות איבד מרחביה ז"ל את הכרתו וכך גם נלכד בעדשת המצלמה.


תמונות המצגת:


 


(את הצילומים מהמאבק על חוות גלעד צילמה מרים צחי.)
יצוין כי מצגת נוספת המבוססת על אותן תמונות מציגה את הסיפור הטראגי אותו מייצג סרן מרחביה ז"ל בסדר הפוך.
 
במצגת זו התמונה הראשונה היא תמונת המאבק וההתגוששות ובה נשאלת השאלה 'הביטו בנער בחולצה. אתם מכירים אותו?'. המצגת מסתיימת עם תמונתו של מרחביה ז"ל לאחר נפילתו בקרב כשמלווה אותה הכיתוב "עמיחי נהרג בלבנון כשהוביל את חייליו בקרבות בבינת ג'בל".
 
את המצגת הזו חותם הכיתוב - "אל תאמינו לכל מה שאומרים לכם - הכפשות על הנוער הנאבק על קיומנו, על ישוב ארץ ישראל ומניעת גירוש יהודים הוא אותו נוער שנלחם ומגן על ישובי הצפון. יהי זכרו ברוך!"
 
 
נזכיר כי סרן עמיחי מרחביה אף הושעה מתפקידו כקצין בצה"ל לאחר שהביע דעתו נגד עקירת ישובי גוש קטיף וצפון השומרון במכתב לרמטכ"ל רב אלוף דן חלוץ. מרחביה הושב לתפקידו רק לאחר שמפקדיו דרשו זאת בשל אישיותו ורמתו המקצועית.