יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הודיע כי יכנס מחר, בשעה 13:00, את מטה המאבק של ההסתדרות, כדי לקבל החלטה על צעדים ארגוניים הצפויים, עוד השבוע, במגזר הציבורי כולו. זאת בעקבות הפרת הסיכום, על ידי משרד האוצר ומשרד הפנים, שגובש ערב ראש השנה, בעניין פתרון תופעת הלנת השכר ברשויות המקומיות, המועצות הדתיות ואיגודי ערים לכבאות, וגזילת כספי העובדים מקופות הפנסיה וקרנות ההשתלמות.

במכתב ששיגר היום עיני לשר האוצר, אברהם הירשזון, ולשר הפנים, רוני בראון, הודיע כי "בימים הקרובים תנקוט ההסתדרות בצעדים ארגוניים, עד להשבתת המשק כולו, במטרה להוביל לפתרון מלא לסוגיית המשבר בשלטון המקומי". זאת בעקבות הפרת הסיכומים, אליהם הגיעה ההסתדרות עם משרדי האוצר והפנים, ערב ראש השנה. על-פי הסיכומים ניתנה התחייבות להסתדרות לפתור את משבר הלנת השכר ברשויות המקומיות, המועצות הדתיות ואיגודי ערים לכבאות ואת המשבר שחל בעקבות גזילת הכספים, שהפרישו העובדים במשך שנים לקופות הפנסיה וקרנות ההשתלמות, ע"י מעסיקיהם. כספים אלה לא הועברו ליעדיהם וככל הנראה שימשו את המעסיקים לצרכים אחרים.

על-פי הסיכומים היו אמורים העובדים לקבל את חובות השכר עד 20/9/2006. ברשויות בהן יש פיגורים גדולים ואף בעיות משפטיות ועיקולים נקבע כי יימצא פתרון עד סוף השנה. כמו-כן נקבע כי "סיכום המתווה בנושא חובות לקופות הגמל, קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות יושלם עד סוף ספטמבר 2006, כך שגם בעיית החובות לקופות תיפתר".

למרות הסיכומים יש עדיין הלנות שכר בעשרות רשויות מקומיות ומועצות דתיות ובכמה איגודי ערים לכבאות. כמו-כן בעשרות רשויות נעלמו כספי העובדים שהיו אמורים לעבור לקופות הפנסיה ולקרנות ההשתלמות. ברשויות מסויימות, שלהן העביר האוצר כספים לתשלומי שכר, נוצרו כבר הלנות שכר חדשות, כך שהפתרון אינו נראה באופק.

לפני כחודש הודיע עיני לשרים כי אם לא יושלמו הסיכומים תהיה שביתה במשק. היום הוא כותב אליהם כי "אינני שש לשביתות ועיצומים, ואיפשרתי, לפנים משורת הדין, ובכדי שלא להביא את מערכת יחסי העבודה על-פי תהום, פרק נוסף של שבועיים ימים

להשלמה וחתימה על סיכום הדברים. מאחר שסיכום הדברים לא נחתם, לא נותרה לי כל ברירה אלא להודיעכם כי בימים הקרובים תנקוט ההסתדרות בצעדים ארגוניים.

כאמור, מחר בשעה 13:00, מכנס יו"ר ההסתדרות את מטה המאבק של ההסתדרות, לקבלת החלטה על הצעדים הארגוניים שינקטו עוד השבוע במגזר הציבורי, ועל היקפם.