האלוף במילואים, אורי שגיא, אומר בכנס 'כיכר המדינה' הנערך הערב בירושלים בעקבות המלחמה האחרונה בלבנון כי חלק ממקבלי ההחלטות לא הבינו את המשמעות של יציאה למלחמה. עוד ציין שגיא כי הדרג המדיני היה צריך לשאול את ראשי הצבא האם המפקדים בשטח נבחרו בקפידה כדי לוודא שהמטרות יושגו.

האלוף במיל' שגיא אמר כי גם צה"ל וגם החיזבאללה הופתעו במלחמה, "החיזבאללה הופתע אך היה מוכן וצה"ל הופתע אך לא היה מוכן", אמר.

שגיא אמר כי בטרם יציאה למלחמה יש לבחון את המטרות, האם ניתן להשיגן והאם יש את המשאבים הדרושים לכך כמו זמן, כסף וכוחות שיכולים להסייע בהשגת המטרות.

שגיא נשאל האם יש צורך בהדחה או בהסקת מסקנות נוכח תוצאות המלחמה בלבנון ואמר כי לדעתו יש צורך להחליף מפקדים רק בתנאים הבאים: במידה והתגלה חוסר אמינות אצל מפקדים, "זה דבר שלא יסולח", אמר, אם המפקדים בשטח לא בוצעו את מה שהוטל עליהם ואם היתה זלות מקצועית או אם המפקדים לא הבינו את מה שנדרש , שזה גם חמור", אמר.

לדעתו כל שאר המחלוקות אם כם להיכנס לבינת ג'בל או לא, אם להתקדם לכיוון כלשהוא בשטח זה לא עניין של התקשורת או האזרחים, אמר שגיא.

שר הבטחון לשעבר, משה ארנס, אמר הערב כי על צה"ל לשהות באזורים מהם נורים קאסמים לעבר ישראל, "אין טעם להיכנס ולצאת כל פעם יש התקפות של טילים צה"ל צריך לכבוש את השטח, כי ברגע שצה"ל יוצא יורי הקאסמים נכנסים", אמר.

ארנס אמר גם כי מי שחושב שיש פתרון טכנולוגי לקטיושות או לקאסמים טועה, "שמעתי ששר הבטחון מדבר על פתרון טכנולוגי לקאסמים שנורו מאזור עזה על ישראל, גם אם יפתחו דבר כזה זה יקח הרבה מאוד זמן", אמר.

תת אלוף במילואים ח"כ אפי איתם אמר הערב בכנס 'כיכר המדינה' בירושלים כי צה"ל איכזב במלחמה האחרונה אך לדעתו אפשר לתקן את מה שנעשה. לדעתו יש היום חילים טובים שיכולים להביא להישגים גדולים בשדה הקרב ויש צורך לבחור מפקדים טובים לצה"ל שיכולים להביא לניצחון, "הדרג הצבאי היה צריך לבנות פעולה מגובשת ומתאומת כדי להביא להפסקת הירי לעורף ישראל אך זה לא קרה", אמר איתם.

איתם ציין כי במלחמה האחרונה 'נשבר הטאבו' שצבא נלחם מול צבא בלי לערב את האזרחים,"החיזבאללה הכניס את העורף האזרחי למטרות הליגיטימיות שלו וזו שבירת הטאבו שצבא נלחם מול צבא ולא מול אזרחים וגם הפלסטינים בעזה בירי הקאסם שלהם פועלים באותה שיטה", אמר איתם.

לעצם הכנס, אמר איתם, כי הוא מברך את העמותה שאירגנה את האירוע שמטרתה לתת פתחון פה לציבור כדי לשמוע את האזרחים, "לא יכול להיות שפעם בארבע שנים, האזרחים יגידו את הדברים ואחר כך חברי הכנסת והממשלה יעשו מה שהם רוצים בלי לשמוע את האזרחים", לדעתו לאזרחים יש את היכולת להשפיע, מעבר להפגנות יש צורך בכנסים כאלה בהם יש לציבור את היכולת להתבטא ובכך ליצור הד ציבורי שישפיע על מקבלי ההחלטות.

חבר מועצת עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר באירוע כי יש למגר את תופעת הפוליטיזציה שמחלחלת בצה"ל, "יש למנות אנשים מתאימים לתפקיד, לא יכול להיות שיש לנו שר בטחון שלא מבין בבטחון ושר תקשורת שלא מבין בתקשורת", אמר והוסיף כי יש לחדול מהתופעה של מינוי אנשים לא ראויים וחלוקת ג'ובים". 

מפגש כיכר המדינה הוא מיזם חדש שקם ביוזמה משותף של תת אלוף במילואים ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי מפד"ל) ופורום אזרחים בונים בטחון ומטרתו לקיים דיונים ציבוריים פתוחים בסוגיות המרכזיות שעל סדר היום הציבורי.