לא ברור אם אכן מדובר בדף מסרים שהעבירו אנשיו של אהוד ברק, אולם המסרים אותם הם מעבירים לקראת התמודדות על ראשות המפלגה נשמעים אחידים ותואמים, כמעט באופן מחשיד.



הודעתו של ברק על הצטרפותו להתמודדות על ראשות העבודה הייתה קצרה ועניינית, וככל הנראה כך גם מבקש ראש הממשלה לשעבר לשמור את אופי קמפיין ההתמודדות שלו, ללא מלל מיותר וללא מסרים רבים מדי שעלולים לסבך אותו עם בכירי המפלגה או עם הזכרונות מעברו הפוליטי שדעך במהירות.



אתמול נשמעו תומכיו של ברק מתנסחים בלשון כמעט אחידה, ונדמה כאילו קיבלו דף מסרים מדוקדק ומוקפד מיועצי תדמית. בראיונות הרבים שהעניקו אנשי ברק חזרו על העקרון לפיו ברק החדש הוא ברק שמפיק לקחים מתקופת כהונתו הקודמת, שמבין את טעויותיו כשביקש לנהל לבדו את המדינה ללא האצלת סמכויות. כמו כן מבטיחים המקורבים כמעט בלשון אחת שברק החדש יתייעץ עם אנשיו ובכיריו ויתחשב בדיעותים לקראת הכרעותיו. מסרים אלה כאמור, נשמעים בצורה מחשידה מפי אישים בולטים כשר שמחון וכעו"ד משה שחל, השר לשעבר, וכן מפי אישים נוספים במפלגת העבודה המקורבים לברק.



השאלה העולה היא אם אכן מדובר במספר סעיפים אותם התבקשו המקורבים לשנן, האם אכן זהו ברק החדש שמעניק יד ארוכה לאנשיו לפעול לפי תפיסת עולמם? כיצד מהלך המסרים האחידים תואם את ההכרה בחשיבות דעותיהם של האחרים בסביבתו של ברק? מישהו בסביבתו של המועמד החדש-ישן יצטרך לתת על כך את הדעת ולהעניק תשובות.