הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות ביטחון כללי וימ"ר חוף במשטרת ישראל נעצר בסוף חודש דצמבר לחקירה אסף בן דוד שבמקור נקרא חוסאם צואפטה, במוצאו מהכפר טובאס שבאזור ג'נין, אשר התגייר בשנת 1993 וכיום מתגורר בתחומי ישראל.

היום הוגש כנגד בן דוד כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה באשמת קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה ובמגע עם סוכן חוץ, לאחר שעלה בחקירה כמי שהסכים להעביר חומרים כימיים המאפשרים הכנת חומר נפץ לאחיו, צלאח צואפטה, אשר היה מבוקש ע"י כוחות הביטחון על רקע פעילותו בג'האד האסלאמי בטובאס ונהרג במהלך ניסיון למעצרו ב- 20 לדצמבר 06.

בן דוד, פלסטיני שהתגייר וקיבל אזרחות ישראלית, נאשם כי יצר קשר עם אחיו, מחבל הג'יאהד האיסלאמי, וניסה לרכוש עבורו חומצה חנקתית, המשמשת להכנת חומרי נפץ. האח חוסל על ידי צה"ל, לפני שאחיו הספיק להעביר לו את החומר הכימי.



אסף בן דוד, בן 39, נעצר בתקופת האינתיפאדה הראשונה מספר פעמים על רקע מעורבותו בפעילות כנגד כוחות צה"ל, וב-1990 אף נחקר בשב"כ על רקע פעילות זו.

עם זאת, אסף, אשר נהג לעבוד באופן בלתי חוקי בישראל מאז היותו בן 18, החל בשנת 1993 תהליכי גיור ואף למד בישיבה בירושלים. שלוש שנים לאחר מכן קיבל אסף אזרחות ישראלית, שינה את שמו המקורי, חוסאם חאפז מחמוד צואפטה, לאסף בן דוד ואף נישא ליהודיה והקים עימה משפחה. במסגרת זו קיבל אסף מעמד של עולה חדש ואת הזכויות הנגזרות מכך.



לאחר פרוץ העימות הנוכחי עם ארגוני הטרור הפלסטינים בספט' 2000, החלו אחיו של אסף אשר נשארו בטובאס להיות מעורבים בפעילות טרור כנגד ישראל במסגרת ארגון הג'האד האסלאמי.



ב-20 לדצמבר 06' פורסם כי אחיו של אסף, צאלח צואפטה, מבוקש מהג'האד האסלאמי, נהרג במהלך ניסיון למעצרו כשבסמוך לגופתו נמצאו אפודים, כלי נשק ותחמושת רבה. כחודש טרם מותו של צאלח סוכל ניסיון פיגוע התאבדות בישראל של ההתארגנות במסגרתה פעל, כאשר בחקירות העצורים עלה כי צאלח אכוון את הפיגוע ובין היתר גייס את המתאבד, צילם אותו לקראת הפיגוע והדריך אותו בהפעלת המטען. סאמר, אח נוסף של אסף אשר עצור כיום, אמור היה להוביל את המתאבד לשטח ישראל. בנוסף, צאלח היה מעורב יחד עם אח נוסף אחר - נור אדין צואפטה אשר גם הוא עצור כיום, בתפעול מעבדת חבלה בטובאס לטובת הכנת מטעני חבלה לפיגועים.



אסף בן דוד נעצר ב-26 לדצמבר' 06' לאחר שעלה חשד כי סייע לפעילותו של אחיו צאלח. אסף היה בקשר טלפוני עם צאלח בחודשים שלפני מותו ואף נפגש עימו בג'נין באוק' 06' על אף שידע כי צאלח מבוקש ע"י כוחות הביטחון, וזאת לאחר שלא נפגש עימו שנים רבות. במסגרת קשריו עם צאלח הסכים אסף לרכוש עבורו כמות גדולה של חומצה חנקתית, המשמשת כמרכיב בהכנת חומרי נפץ, ולהעבירה אליו, תוך שימוש בהודעות מקודדות אשר סוכמו בין השניים.



בנוסף, אסף הסכים לפעול לשם יצירת ערוץ תקשורת חשאי בינו לבין צאלח, לשם קידום הסיוע אשר יספק לו בפעילותו. למטרה זו רכש אסף וכן קיבל מאחיו כרטיסי סים טלפוניים אשר יאפשרו לשניים להסוות את הקשר ביניהם.



צאלח צואפטה נהרג כאמור בדצמ' 06', בטרם הספיק אסף להעביר לו את החומרים הכימיים אותם ביקש. מס' ימים לאחר מותו של צאלח, התאסלם אסף מחדש, ואף רכש מספר ספרי קוראן.