הרב אליקים לבנון אומר כי התפטרות הרמטכ"ל היא חלק משידוד המערכות בצה"ל באמצעותה מרפא הקב"ה את צבא ישראל מן הסיאוב שדבק בו כשתמך בפשע גירוש היהודים.



"לא מדובר פה באיזו שמחה לאיד או בהתפרצות", אמר הרב בראיון ליומן ערוץ 7, "התפיסה שלי היא שהקדוש ברוך הוא עושה דין. ההרגשה היא שרואים את יד ה' כפי שהיא פועלת. נדמה לי שאנשים בעלי אמונה חייבים לראות את הפעילות האלוקית כאן כשתוך שנה וחצי הרבה אנשים סולקו מעמדותיהם. בראש ובראשונה מי שהיה ראש הממשלה, הוא היה הגורם לכל הגירוש, ואחריו עוד רשימה ארוכה ואני מניח שהיד עוד נטויה. חכמים הגדירו לנו שכאשר מדובר בחילול ה' לא מושכים את הזמן. אז לקח שנה וחצי ועניין הגיע ואני מציע לרבים אחרים לעשות הרהורי תשובה על מה שעשו כדי להינצל מהגזירה שחלילה עומדת לפתחם".



לדברי הרב לבנון, היום מתברר לעיני כולם שחוץ מהאיוולת שהיתה בגירוש ברור כי הוא היה גם מעשה רשע. "אינני מדבר על מצב המגורשים שעדיין סובלים בצורה נוראית אלא גם על מצב הביטחון שירד פלאים. הרבה ערכים נחרבו בעקבות הגירוש הזה וצריך היה לקום מישהו בעל אומץ, לא מהצד שלנו, ולהכריז 'טעינו'. מישהו מאותו צד שיזם והדריך את המהלכים. אני שומע שבמשרדי ממשלה מסויימים מחלקים פרסים וצל"שים למי שהוביל את המהלך הזה. לחלק היום צל"שים על הדבר הזה זו איוולת וטמינת הראש בחול והמשך גרימת רעה לעם ישראל והמשך חילול ה'".



עוד ציין כי העובדה שאיש לא מקשר בין התפטרות הרמטכ"ל לגירוש היהודים אינה מפתיעה. "את טיטוס הרג ה' בסופו של דבר בגלל יתוש, לא בגלל המלחמה".



"אין ספק שמלחמת לבנון באה לא רק על דן חלוץ כרמטכ"ל אלא על כל צה"ל ששיתף פעולה עם פשע כשידע שזה פשע. קציני צה"ל ידעו שהם עומדים לבצע פשע והם שיתפו פעולה אם במעשה ואם בשתיקה. הם ידעו שזה לרעת עם ישראל. היו קצינים בודדים ואמיצים שהצהירו שהם נגד המהלך הזה וצה"ל הזה היה צריך לעבור שידוד מערכות. אמרתי את זה עוד לפני הגירוש בשיחה עם כמה אלופי פיקודים ואמרתי להם שצריך להפוך את צה"ל כי זה צבא מאובן ומסואב שצריך לעבור שידוד מערכות כדי להירפא מהתחלואים שלו והקדוש ברוך הוא שלח את שידוד המערכות הזה באמצעות מלחמת לבנון".