מהומת התארים הבעייתיים בציבוריות הישראלית ממשיכה לתבוע תשומת לב. היום מתברר שעל אף השנים שחלפו מאז נחשפה פרשת התהדרותו של השופט סטיב אדלר, נשיא בית הדין לעבודה בתואר דוקטור, נמשכת הצגתו כבעל תואר בעייתי גם כיום.



באתר בית המשפט העליון העוסק ופורט את פרטי הרשות השופטת מוצג השופט אדלר כמי ש"בשנת 1965 סיים את לימודיו באוניברסיטת קולומביה בניו יורק והוענק לו התואר יוריס דוקטור".



לכאורה מדובר בתואר ממשי שאותו קיבל השופט אדלר. הבעיה היא שהשימוש בתארי 'יוריס דוקטור' בישראל נאסר על ידי לשכת עורכי הדין כבר בשנת 2000.



במחקר שנערך על ידי מרכז מחקר של הכנסת העוסק בתארים שמתפרסמים בישראל ואינם אלא הטעיית הציבור נקבע כי "התואר מחו"ל 'יוריס-דוקטור' (J.D.) מתורגם לעיתים לדוקטור למשפטים, אף שהתואר J.D. מקביל לתואר מוסמך (מ"א) במשפטים בלבד. גם במקרה זה תיתכן הטעייה של הציבור, משום שלבעל התואר מיוחסים הישגים אקדמיים הגבוהים מאלו שיש לו בפועל".



כאן המקום להזכיר כי כשנחשפה פרשת זו ביקש השופט אדלר לערער על העתירה לבג"ץ נגד המשך כהונתו כנשיא בית הדין הארצי לעבודה. אדלר טען שאינו חבר לשכת עורכי הדין ולכן הנחיותיה של הלשכה אינן חלות עליו. בתום דיון בפרשה נדחתה העתירה נגד אדלר, תוך שהשופט אהרון ברק מקבל את טענתו שמדובר בטעות שהתרחשה בתום לב.



כאמור, למרות העתירה ולמרות חשיפת הפרשה לפני שנים אחדות, ולמרות שנשיא ביהמ"ש העליון ברק הגדיר את הטעות ככזו שנעשתה בתום לב הרי שגם היום לא תוקנה הטעות והגדרתו הרשמית של השופט אדלר כדוקטור נמשכת. זאת כאמור, למרות בעייתיות הגדרה זו שנקבע כי היא אינה אלא הטעייתו של הציבור.



מצ"ב העמוד בו מוגדר השופט אדלר בתואר הבעייתי