אמש, בשעת לילה מאוחרת יכול היה אל"מ יריב סנדלון מפקד מחוז המרכז בפיקוד העורף לנשום לרווחה. לפחות לפי סיכום התרגיל הגדול שנערך בשתי היממות האחרונות .



יום התרגול השני עסק בעיקר בתחום הרפואי.בתרגיל רחב ההיקף לקחו חלק גופי הביטחון וההצלה: משטרת ישראל, מד"א וכוחות פיקוד העורף, ביניהם פלוגות הרפואה המורכבות מאנשי מילואים. "אנו נותנים את הטיפול הראשוני בשטח. כוחות הדרג א' שלנו, יחד עם מד"א פועלים בשטח ומפנים את הפצועים לבתי החולים, שם מתבצע הטיפול המשלים" , הסביר ד"ר אריאל הורוביץ, אל"מ (מיל') מפקד מכלול הרפואה בפיקוד העורף.



"החבירה של כוחות הביטחון והצבא אל מד"א היא קריטית והוכחה כמוצלחת מאוד", סיכם ד"ר ארי שמיס, מנהל בית החולים הכללי של המרכז הרפואי שיבא. "מדובר באירוע ( התרגיל דימה "מגה פיגוע")שמעולם לא חווינו וכולי תקווה שלא נחווה בעתיד. ביה"ח ערוך במקרה מסוג זה לקלוט עשרות ומאות נפגעים, לכן תרגיל זה מהווה אירוע בעל חשיבות גבוהה ביותר".



התרגיל, נחשב לגדול שבתרגילי פקע"ר. במהלכו לקחו חלק מאות חיילים וצוותי חירום והצלה שעבדו בשילוב. לאירועים שונים הגיעו אמבולנסים רבים שהעניקו טיפול ראשוני לפצועים (המדומים) על הרצפה ופינו אותם מהמקום. כל זאת, כשבמקביל, צוותים מיוחדים לטיפול בנפגעי נשק בלתי קונבנציונאלי הגיעו למקום והחלו לבדוק את זירת האירוע. בהמשך הגיעו כוחות כיבוי אש, לצורך כיבוי ה"שריפה" שהתחוללה בסמוך.



"אנחנו חיפשנו מקום בו נוכל להפעיל את הכוחות הצבאיים עד כמה שניתן, על כן בחרנו באזור עירוני שמצד אחד מהווה סביבה טבעית ומאידך מפריע כמה שפחות לאוכלוסייה", נימק אל"מ יריב סנדלון, מפקד מחוז מרכז בפיקוד העורף את הסיבות לבחירת המקום בו נערך התרגיל. והוסיף: "התרגיל בעיקרו שם את הדגש על יישום הלקחים מהמלחמה אחרונה בצפון. בסך-הכל אני מרוצה מהתרגיל שהתקיים פה היום ובמיוחד מהחיבורים בין הכוחות, מהעבודה הטובה ומהרצינות שהפגינו המשתתפים".