רחובות במזרח הבירה
רחובות במזרח הבירהש. כהן. ערוץ 7
רחובות בירושלים מקבלים שמות של שאהידים בשל מחדל של העיריה. כך עולה ממכתב ששיגרו היום תושבי שכונת שועפת אל ראש העיר אורי לופוליאנסקי, ובו הם דורשים לכנס את ועדת השמות ולהעניק שמות לרחובותיהם.



בא כוחם של התושבים עו"ד צבי שמיר מציין במכתב ששוגר היום לראש העיר כי במאה הקודמת נמנעה הממשלה העות'מאנית מליתן שמות רחובות וזאת בשל "פחדים מעין הרע וממלאך המוות". גם בתקופת המנדט לא ניתנו למרבית הרחובות במזרח העיר שמות ו"בתקופת ממשלת ירדן היא נמנעה לחלוטין מליתן שמות לרחובות".



שמיר מוסיף כי עם איחודה של העיר, היו כ 50 שמות לרחובות במזרח העיר (מתוך 750 רחובות). ."עירית ירושלים באקט פוליטי לא ברור החליטה שלא לבצע רפורמה בתחום ושלא ליתן שמות רחובות, מלבד צירים ראשיים להם נתנה שמות הרואיים מלחמתיים שונים".



על נושא זה מוסיף עו"ד שמיר, "נמתחה ביקורת בפורומים שונים, אולם דבר לא נעשה מהלך 40 שנה, וכך מתגוררים במזרח ירושלים מאות אלפי תושבים ללא שמות רחובות. הדבר מנוגד לזכויות הבסיסיות כפרטים וגורר אי מתן אפשרות לקבלת דואר התכתבויות או ביצוע פעולות משפטיות שונות".



יתר על כן, כותב שמיר, "וועדות ההתנגדות נותנות לרחובות שמות של שאהידים שונים להנצחתם".



לדברי שמיר, עם כניסתו לתפקיד, הבטיח ראש העיר לופוליאנסקי לבצע רפורמה בנושא ואכן לפני כשנה ניתנו 160 שמות אבל, מאז הועדה הפסיקה.



עו"ד שמיר אומר לערוץ 7 כי אם לא תתקבל הודעה כי ועדת השמות מתכנסת בתוך 30 יום לתחילת מתן שמות רחובות לשכונה, יאלץ להגיש עתירה ביחד עם תושבי השכונה.