כנס מכמורת השלישי של המרכז האקדמי רופין בנושא "הים כמשאב כלכלי" נפתח הבוקר. הכנס עוסק בהזדמנויות והאיומים הנובעים מהים. זאת תוך התייחסות נרחבת לנושא זיהום הים והחופים, והפוטנציאל הכלכלי הטמון בים.



בדבריו בכנס אמר המשנה לרה"מ, השר שמעון פרס, כי "למדינת ישראל יש מותניים צרות. מדינת ישראל השקיעה בשטחים כ-60 מיליארד ₪. במקום זה אנחנו צריכים להשקיע בים ולמתוח את הגבול המערבי לתוכו באמצעות איים מלאכותיים. הים הוא משאב כלכלי אדיר שצריך לפתח אותו לתיירות, חקלאות מזון ותעשיות נוספות".



הכנס "הים כמשאב כלכלי" נפתח הבוקר בהשתתפות בכירי תעשיית המים ואיכות הסביבה בישראל. יו"ר הכנס בוקי אורן פתח את הכנס ואמר כי יש בעולם מספיק מים המספיקים לכל צרכי תבל וכי האתגר הוא לדעת להשתמש במים הקיימים ולפתח טכנולוגיות מתאימות. אורן הוסיף ואמר כי נוכח המגמות העולמיות על מדינת ישראל לרוץ מהר קדימה ולגרום למודעות גדולה יותר בשימוש ובשמירה על המים והים.



אודי אנג'ל, יו"ר חבר הנאמנים של המרכז האקדמי רופין, אמר בכנס כי המרכז האקדמי רופין משקיע בתשתית החינוכית בתחום מדעי הים, אולם החינוך לשם כבוד לסביבה בכלל ולים בפרט צריך להתחיל הרבה קודם".



מוריס קהן, ממקימי עמותת 'צלול' ובעל חברת 'עורק' אמר כי "המשרד להגנת הסביבה לא עושה מספיק להגן על הסביבה. המשרד מתעסק ברגולציה, ולא מצליח להתמודד עם אתגרי התעשייה. הכוונות של המרד להזרים לים רעלים מנחל הקישון ומרמת חובב הוא בלתי מתקבל על הדעת". קהן סיים ואמר כי אם האזרחים לא ייקחו על הסביבה אחריות ויפסיקו להרוס ולזהם את הסביבה לא יהיה לנו איפה לחיות".