שרי הממשלה התכנסו היום לישיבת ממשלה בה אישרו לנציגי ישראל לפתוח במשא ומתן מול נציגי הרש"פ לרכישת גז ממקורות הגז שמול רצועת עזה.



מדובר באתרי קידוח שהיו בידי ישראל בטרם עקירת הישובים היהודיים מהרצועה והנסיגה הישראלית ממנה. כעת, לאחר שהאתרים מוגדרים כאתרים פלשתיניים מוצאת ישראל את עצמה מבקשת להשתמש באותו גז ממש לצרכיה. הבעיה היא שהפעם היא צריכה לשלם על הגז הזה סכומי עתק לאויביה, ממשלת החמאס-פתח'.



חששה של ממשלת ישראל הוא שבעוד שנים אחדות תישאר מצרים הספק היחידי של הגז לישראל. על מנת למנוע את הבלעדיות הזו שתותיר את ישראל נתונה ללחצים בלתי רצויים בחנו נציגי משרד התשתיות את החלופות לגז המצרי והגיעו למסקנה שכל חלופה אחרת לבד זו מהרש"פ תהיה יקרה או בלתי ישימה.



לנוכח עובדה זו התבקשו שרי הממשלה לאשר את פתיחתו של מו"מ לרכישת גז מהרצועה. על פי ההערכות מדובר בעסקה שתחל בעוד שנים אחדות ובה יקבלו הפלשתינים לא פחות ממאה מיליון דולר מדי שנה בשנה.



כעת מתעורר חשש כבד שכספים אלה אותם תעביר ישראל, אם אכן תצא העסקה אל הפועל, יעברו למימון טרור נגד ישראל עצמה. נזכיר כי חשש זה הוא הוא שהביא את ישראל לפעילות בינלאומית נמרצת בה היא מבקשת ממדינות העולם להחרים את ממשלת הרש"פ ולוודא שלא יועברו אליה כספים שכן זו עושה בהם לא פעם שימוש טרוריסטי. כעת, כאמור, ישראל עצמה מאשרת עסקה בה יועברו מיליוני דולרים לממשלת החמאס-פתח'.



בממשלה טוענים כי הכוונה היא להקים במקביל לקיום המו"מ לרכישת הגז גם מנגנוני בדיקה וסינון שימנעו את העברת הכספים הישראליים למקורות טרור. כאן המקום להזכיר כי גם בעבר הועברו כספים רבים תוך הבטחה פלשתינית שלא יגיעו לטרור אך זמן קצר מאוד לאחר ההעברות התברר על פי מקורות מודיעיניים כי הכספים אכן הוזרמו לשימון גלגלי הטרו נגד ישראל.



עוד נזכיר כי לפי שעה ישראל הרשמית עודה מחרימה את ממשלת הרש"פ. גם עובדה זו לא מנעה מהשרים את הרמת ידם בעד קיום עסקת הגז והמיליונים.