הרב יאיר דרייפוס, ראש ישיבת 'שיח יצחק', שוחח ביומן ערוץ 7 על הרב שג"ר המתמודד בימים אלה עם מחלת הסרטן, על תחושות התלמידים ועל תורתו של הרב.

"מצבו כמי שחולה מחלה לא פשוטה. אנחנו כולנו מייחלים להחלמתו. קשה לדעת מה ילד יום ואנחנו ממשיכים להתפלל ולייחל", סיפר הרב דרייפוס.

לדבריו, קשה לדעת מה היקף ההשפעה של הרב. "אני מעריך שההשפעה היא יותר גדולה ממה שאני משער", אמר, "לפי כמות הספרים של הרב שנמכרה וגם לפי ההיענות שאני קולט כבר עכשיו לקראת הכנס אז ככל הנראה שמו של הרב שג"ר והתורה שהוא מנחיל כבר שנים רבות יצרו קהל לא קטן שעל חלקו אנחנו לא יודעים".

הרב דרייפוס הדגיש כי חוץ ממאות התלמידים והתלמידות של הרב שג"ר יש גם אנשים רבים ששמעו אותו בכל מיני כנסים ציבוריים וקראו את ספריו. "זה עצמו מעיד על השפעה שחורגת מעבר למה שידוע לנו".

לדבריו, "הרב שג"ר מלמד קודם כל לשאול נכון את השאלות ולשאול אותן עד לקצה, להיכנס למקומות הסבוכים והלא פתורים אליהם מגיעים כתוצאה משאלות נכונות ולא לרוץ מהר לתשובות. זה נכון גם בלימוד גמרא, גם בלימוד מחשבה ובכלל בעבודת ה'".

הרב שג"ר למד בישיבת ההסדר כרם ביבנה, אחר כך עבר ללמוד בישיבת הכותל ואף נפצע במהלך מלחמת יום הכיפורים. שנים רבות שימש כר"מ בישיבת הכותל ובמספר מוסדות שונים ובשתים עשרה השנים האחרונות הוביל, יחד עם הרב דרייפוס, את ישיבת 'שיח יצחק'. ביום שני הקרוב בשעה 20:00 מארגנת הישיבה כנס תמיכה ברב במלון ענבל לרום בגן הפעמון בירושלים.

"הכנס נועד לציבור הגדול שחש דאגה, שחש שיש התרחשות ושהמחלה של הרב שג"ר היא מחלה של הציבור כולו שכואב אותה. זאת תהיה הזדמנות לקבץ את כל מי ששמו של הרב שג"ר נגע בו פעם בחיים במידה כזאת או אחרת", הסביר הרב דרייפוס. "המטרה היא משולשת. קודם כל להתקבץ יחד, להאיר לו פנים ולהתפלל לרפואתו. המטרה השניה היא ללמוד מתורתו בערב חג השבועות. המטרה השלישית היא לייסד ברבים את בית המדרש ברבים".