יהודה ברזילי, אב לארבעה בהם קצין נכה צה"ל, עבד בקנטרי ההסתדרות בנס ציונה במשך 18 שנה בהן הוכיח הצטיינות וזכה לתעודות הוקרה והערכה על עבודתו המסורה. תמונת הדברים השתנתה מקצה אל הקצה לאחר שהתחלף מנהל המקום.



לדברי ברזילי, יו"ר ההסתדרות דאז, שר הביטחון היום, עמיר פרץ, מינה את מקורבו ושכנו לתפקיד מנהל המקום. זאת על אף שאינו תושב נס ציונה אלא שדרות, ועל אף רישום פלילי שהוא נושא בתיקו. זמן קצר לאחר מכן, לטענתו, חשף שחיתות שביצע המקורב לפרץ. ברזילי פנה למנכ"ל החברה, קרוב משפחתו של פרץ, ודיווח לו על ההתנהלות הבעייתית של המקורב. מספר ימים לאחר מכן קיבל מכתב פיטורין: "מיום פלוני אין נוכחותך במרכז", כתבה לו מנהלת משאבי האנוש במרכז.



ברזילי קושר בוודאות בין חשיפת השחיתות וההחלטה לפטרו. זאת בעיקר לנוכח ביטויי ההערכה המתמשכים על אופן עבודתו והקשר שיצר במרוצת השנים עם המקום והעובדים בו. להוכחת דבריו מציג ברזילי מכתבי הערכה וקידום אותם קיבל במרוצת השנים תוך הבעת תודות על מסירותו בעבודה. אחד המכתבים מתייחס לאירוע בו פרצה דלקה במפעל ובו "לאחר שהזעקת את מכבי האש נכנסת לבנין הבוער וניתקת את זרימת הגז וזרם החשמל במרכז. בכך גילית אחריות ואומץ לב ראויים לציון ובכך מנעת אסון כבד". המכתבים הרבים לא הועילו לברזילי, וכאמור, זמן קצר לאחר שפנה להנהלה ודיווח על שחיתות לטעמו קיבל מכתב לאקוני ובו הודעת הפיטורין.



ברזילי מוסיף ומספר, כי רגע לפני פיטוריו עוד התקיימה ישיבה בה דנה ההנהלה בגורלו על מנת להכריע אם אכן יפוטר או לא, אולם יו"ר ועד העובדים הארצי הודיע זמן קצר לפני הדיון, כי לא יוכל לייצג את ברזילי בשל שיחה קשה שהייתה לו עם מנכ"ל החברה ואיומים שהושמעו כלפיו בשיחה זו.



בצר לו, לאחר שפוטר, פנה ברזילי ישירות לעמיר פרץ וביקשו לסייע לו לשוב לעבודתו, ואף הביע נכונות לבטל את תלונתו נגד מקורבו של פרץ. פרץ מצידו סירב להיעתר לבקשה וטען בתוקף שאין לו יד ורגל בהחלטת הפיטורין. "אבל אתה יודע שמדובר בחבר שלך ומילה שלך יכולה להחזיר אותי לעבודה", התחנן ברזילי. פרץ עמד בסירובו ודחה את ברזילי לשיחה במועד מאוחר יותר. בשיחותיהם הבאות ביקש פרץ שלא להתערב בעניין, שכן במערכת הבחירות בה היה מצוי באותם ימים, כל מעורבות מצידו בעניינים מעין אלו, עלולה להיחשב כבלתי ראויה.



באחד הלילות שמע ברזילי נקישות בדלת ביתו, כשפתח את הדלת עמדו שם שוטרים שזימנו אותו לחקירה. כששאל במה הוא מואשם הוברר לו שהוא חשוד בהטרדות ואיומים כלפי עמיר פרץ. לא עזרו לו טענותיו שמעולם לא איים על פרץ אלא ביקש את עזרתו, והוא נאלץ להתלוות אליהם לתחנת המשטרה בראשון לציון. רגע לפני שיצאו לדרך נטל עימו קלטת שבה ריכז את הקלטות שיחותיו עם פרץ.



בתחנת המשטרה, לאחר ששמע מחוקריו את הטענות נגדו הציג את הקלטת. בתום החקירה שוחרר לביתו וזומן לחקירה נוספת מחר בבוקר. החקירה הבאה הייתה קצרה הרבה יותר. לתחנת המשטרה הוא נכנס ב-7:00 בבוקר וב-8:00 כבר נשלח לביתו. "לא נמצאו ראיות מספיקות להעמדתך לדין", כתבה לו המשטרה.



"לא הטרדתי את עמיר ולא איימתי עליו", אומר ברזילי. "כל מה שביקשתי ממנו שיבצע את עבודתו כמגן העובדים ויחזיר אותי לעבודה שלי. אמרתי לו: אנה מימך עמיר פרץ בכל לשון של בקשה תחזיר אותי לעבודה שלי. העבודה הייתה כל עולמי. אני מוכן לבקש סליחה ומחילה אם פגעתי בחברך".



"כפעיל למען עמיר סיכנתי את החיים שלי למענו, עליתי על עצים כדי לתלות שלטים, וככה הוא מגיב? זו העזרה שלו לחלשים? כך הוא מתייחס לאב לארבעה שאחד מהם הוא קצין נכה צה"ל? הוא זורק אותי לרחוב?", תוהה ברזילי שבעבר היה פעיל דומיננטי ב'עם אחד', סיעתו של פרץ בהסתדרות.



בתגובה לטענותיו של ברזילי אומר יועץ התקשורת של פרץ כי "הטענות מוצו פעם אחר פעם ואינן ראויות לתגובה".



ברזילי אומר הבוקר "אין לי כעת למי לפנות, אין לי עם מי לדבר, אחרי כל כך הרבה שנים אני נזרק לרחוב. בגילי כבר אין לי אפשרות לפתוח פרק חדש, אני חש שלא נותר טעם בחיי. בני משפחתי רואים את העצב שבו אני חי", הוא אומר ומוסיף בעצב "אני לא בטוח שאני מסוגל להמשיך לחיות כך".