דעות סותרות נשמעו אתמול באשר לאישור מליאת הכנסת בקריאה שנייה ובקריאה שלישית את החוק הקובע כי יהיה אסור לחון ממאסר אדם שרצח ראש ממשלה. שישים ושנים חברי כנסת תמכו בחוק, ושישה התנגדו. ביניהם גם ח\"כ מיכאל קליינר.

לדברי קליינר, החוק פסול מבחינה מוסרית וחוקית, מאחר שהוא מפלה בין דם לדם, וקובע מדרגות של רוצחים: \"טובים\" יותר ו\"טובים\" פחות.

עוד אמר קליינר כי החוק משדר לציבור שרצח מתוך שעשוע, כמו רצח דרק רוט ורצח אסף שטיירמן, נעלה על רצח ממניעים פוליטיים. קליינר הוסיף: \"אני אינני מרגיש אשם ברצח רבין, ולכן אני מרגיש חופשי לבטל חוק פופוליסטי, פרסונלי, ובעיקר מיותר\".

לעומת זאת ח\"כ שאול יהלום מהמפד\"ל, מיוזמי החוק וממנסחיו, אמר אתמול כי החוק הוא \"חוק חינוכי\". באמצעותו, אומר יהלום, אומרת הכנסת \"אמירה\" לעם בישראל וגם לאומות העולם כי רצח ראש ממשלה הוא מעשה של אנשים אנטי דמוקרטיים, הכופים באמצעות טרור את רצונותיהם. הוא הוסיף כי מעשה כזה צריך לזעזע כל אחד.

לדברי יהלום, העם היהודי נושא את זכרון הרצח של גדליה בן אחיקם, רצח שאירע בעקבות תככים פנימיים בין היהודים. גדליה בן אחיקם היה המנהיג היחידי שיכול לשקם את היישוב היהודי בארץ בסוף ימי בית ראשון, ולאחריו גלה עם ישראל מארצו. במשך 2500 שנה צם העם היהודי את \"צום גדליה\" לזכר רציחתו של המנהיג, אמר יהלום, ויש מקום במדינת ישראל המתחדשת לחוקק חוק שרוצח ראש ממשלה אינו ראוי שיפחיתו מעונשו.

יהלום אמר כי בחוק אין פגיעה בסמכותו של הנשיא לחון, מאחר שבעצם הוא אוסר על מי שצריך להמליץ בפני הנשיא לחון את רוצח ראש ממשלה לעשות זאת. כלומר החוק מתערב בתהליך החנינה עוד בטרם הגיעו מבקשי החנינה אל נשיא המדינה.