63 חברי כנסת חתמו על עצומה הקוראת לראש הממשלה שלא להחזיר למצרים את הפליטים מסודן שהסתננו לשטח ישראל. בין החותמים על העצומה: חברי הכנסת בנימין נתניהו, עמיר פרץ ואפי איתם.



חותמי העצומה מתנגדים לסיכום שערך לאחרונה ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עם נשיא מצרים חוסני מובארק לפיו פליטים שיגיעו לישראל יוחזרו למצרים.



את העצומה יזמו סטודנטים הפועלים למען הפליטים. "הפליטים שהגיעו הנה זקוקים להגנה ולמקלט. קליטתם כפליטים היא חובה מוסרית עליונה, נוכח ההיסטוריה של העם היהודי וערכי הדמוקרטיה וההומניות", נכתב בעצומה.



אתמול פורסם בערוץ 10 על חיילי צה"ל המשרתים בגבול ישראל מצרים שדיווחו כי היו עדים ללינץ' שביצעו חיילים מצרים בשני פליטים סודנים שלא הצליחו לחצות את הגבול לישראל.



החיילים הגיעו למקום לאחר שזיהו סודנים המנסים לחצות את הגבול, גם החיילים המצרים הגיעו, "הם הגיעו, כנראה שהם זיהו את הסודנים. הם התחילו לפרק אותם ביריות, צרורות של יריות. הם הרגו שני סודנים אם אני לא טועה, והשלישי הצליח לקפוץ על הגדר".



החיילים סיפרו כי ניסו לעזור לפליט ולהעבירו לצד הישראלי אך ללא הצלחה, "אנחנו מושכים מצד אחד כמו משיכת חבל, עד כמה זה עצוב לשמוע, הם מושכים מצד שני. באותו זמן הם יורים ובלגאן ומכוונים אלינו נשקים טעונים". החיילים נאלצו לצפות במצרים מכים שני סודנים עד מוות כשהם ניצבים חסרי אונים מול המעשה.



בערוץ 10 הדגישו כי צה"ל סרב להגיב לידיעה ואף סרב למסור את הקלטת של התצפיתנית המתעדת את המעשה מחשש לתקרית דיפלומטית עם מצרים.