טקס הענקת צל"שים נערך בצהריים בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות מפקדים בכירים בצה"ל, חיילים שהשתתפו במלחמת לבנון השנייה ומשפחותיהם.



אלוף פיקוד המרכז, גדי שמני, העניק 65 צל"שים לחיילים מחטיבת הצנחנים ויחידת מגלן שהשתתפו במלחמת לבנון השנייה. כמו כן הוענקו 15 תעודות הערכה.



בטקס גם השתתף רס"ן במילואים שמואל ענבר, רופא ביחידת מגלן של הצנחנים, ענבר קיבל צל"ש מאלוף הפיקוד בעקבות טיפול בפצועים בקרב, עד היום הוא לא בטוח כי מגיע לו צל"ש, "עשינו עבודה טובה ככל האפשר, הפרס הוא שכל הפצועים נמצאים איתנו היום וזה דבר חשוב, הצל"ש הוא יותר בשביל המשפחה, אני מתרגש מאוד".



סגן נועם רשף, גם הוא רופא מיחידת הצנחנים, אומר כי ביום זה ההרגשה מעורבת, "יש התרגשות ויש גאווה ושמחה, אין יום עצוב". "יש מקום לטקס כזה", אומר רשף ומקרין צמיעות בכך שעשה רק את העבודה.



בעניין למידת הלקחים של צה"ל ממלחמת לבנון השנייה אומר רשף, "אני מקווה שאכן צה"ל למד והפיק לקחים, בחיל הרפואה קיבלנו ציוד חדש שהיה חסר, חזרנו לאימונים, עבודה מאוד מכוונת מטרה".



אמא של עומרי בן זוהר שקיבל היום תעודת הערכה מאלוף הפיקוד אמרה כי היא מאוד מתרגשת ביום זה "היו לילות לבנים, לא ישנתי, אני שמחה שזה נגמר". לשאלה האם הייתה שולחת שוב עוד בן לצה"ל ענתה בן-זוהר "אם לא הייתה לי ברירה אז כן, אך לא בלב שלם, עברנו תקופה קשה".



גם חבריו ומשפחתו של רס"ן בניה ריין ז"ל, הגיעו היום לכבד ולהוקיר את זכרו, חברו, דורון מלצר, אמר "חייבים להכיר את מי שחיי ולא חיי, חייבים להגיד תודה שבזכותם המלחמה לא הגיעה לירושלים, תל אביב, ולכל הארץ".