במוצאי חג ראשון של סוכות, מספר שעות אחרי שנפטר הרב שפירא זצ"ל, נפטר הרב ישראל גלזר זצ"ל שכיהן כרבה של רמלה מיום היווסדה בשנת תש"ט. הרב שפירא והרב גלזר בני אותו הגיל, למדו יחד בירושלים של הדור הקודם ונפגשו שוב מאוחר יותר על כס הרבנות, הרב שפירא כרב הראשי לישראל והרב גלזר כמרא דאתרא של רמלה.

הרב נולד ברוסיה ושנות ילדותו ונערותו עברו עליו עם גזירות ואיסורים של השלטון הרוסי לא ללמוד תורה ולא לגלות סימנים יהודיים. במסירות רבה למדו הרב וחבריו תורה במקומות מסתור תוך השתוקקות לעלות לארץ הקודש. בגיל עשרים מקבל הרב אישור עליה ממרן הרב קוק רבה של ארץ ישראל ,כמו הרב ישראלי והרב נריה זצ"ל, ומגיע לנמל יפו שם המתין לו הרצי"ה קוק.

באופן טבעי, לאחר שהשתדל בעלייתו, נכנס הרב ללמוד בישיבת מרכז הרב אצל הרב קוק, הרב הנזיר והרב חרל"פ שאצלו אף התגורר במשך תקופה מסוימת. במשך שלוש שנים עד פטירתו של הראי"ה, ספג הרב תורה וקדושה מהרב קוק.

הרב גלזר המשיך בלימודיו בישיבה גם לאחר פטירת הראי"ה ותוך כדי כך העלה את הוריו במסירות רבה לארץ, ישירות לתל אביב שם כיהן אביו כרב שכונת התקווה. לאחר הקמת העיר רמלה, שולחים הרבנים הראשיים הרצוג ועוזיאל את הרב גלזר לרמלה. הרב מבסס את יהדותה של העיר ע"י הקמת שירותי הדת השונים שמתחלפים מאוחר יותר לרבנות ומועצה דתית וכוללים בין היתר את החדרת נושא הכשרות, הקמת מקווה ראשון, עריכת חופה וקידושין וחיזוק רוחני ממשי לבני העיר הצעירה.

בין לבין מקים הרב בית כנסת מיוחד הנקרא "כנסת ישראל" בלב העיר העתיקה של רמלה ובכניסה לשוק, מספרים כי הרב הגיע במסירות אל בית הכנסת בימי חול שבת וחג לשלוש התפילות בהליכה מביתו מרחק של שלוש ק"מ, וכשהוצע לרב מקום קרוב יותר, לא הסכים בשום אופן לוותר על "כנסת ישראל" המהווה עד היום נקודה אסטרטגית יהודית חשובה בלב מסגדים וכנסיות.

במהלך ה"שבעה" סיפרו המבקרים כי חוכמתו הרבה של הרב מתבטאת בסיפור הבא, לפני כעשרים שנה הגיעו לבית משפט השלום בעיר לווה ומלווה שהתווכחו ביניהם על סכום כסף גדול ולא היה בידיהם כל מסמך בעלות או הלוואה על סכום זה.השופט שהיה אובד עצות הפנה אותם אל הרב גלזר וכשהגיעו לביתו של הרב, למד איתם הרב סוגיות במסכת שבועות במשך כשעתיים עד שקם הלווה והודה כי הכסף בידיו והוא טרם השיבו למלווה.

סיפורים נוספים מתארים כי הרב ניחן בישרות ללא סטייה כל שהיא מדרך התורה ופעמים שקצבים בעיר איימו על הרב כי יהרגוהו אם לא ייתן להם כשרות או שניסו להשאיר בביתו מתנות אך הרב כמובן החזיר מייד את המתנות ולא התייחס לאיומים על חייו.

עם הקמת הגרעין התורני בעיר רמלה ע"י תלמידי תלמידיו של מרן הרב קוק מישיבת בית אל, נוצר קשר מיוחד בין הגרעין המונה כיום 18 משפחות, לבין הרב גלזר שחיזק ועודד את חברי הגרעין בפועלם המבורך בעיר לקירוב לבבות וחיזוק ניכר ליהדותה של העיר מכל הבחינות. הגרעין ראה ברב דמות לחיקוי כתלמידו של מאור ישראל הראי"ה וזכה לשמוע מהרב רבות על הרב קוק והשפעתו האדירה על מהלך גאולת ישראל. הרב אף זכה להשתתף בעצרת מיוחדת במלון רנסנס לפני הגירוש מגוש קטיף יחד עם הרב שפירא וחיבב מאד את המתיישבים ברחבי יש"ע.

ביום ראשון האחרון במלאת 30 לפטירתו נערכה אזכרה ועצרת לזכרו בבית הכנסת המרכזי תפארת מנחם בהשתתפות מאות מתושבי העיר. נשאו דברים לזכרו: רב העיר, הרב יחיאל אבוחצירה שליט"א, רב העיר רחובות, הרב שמחה קוק שליט"א, רבני הערים חולון וראשון לציון, הרב נפתלי צבי, בנו של הרב, חתניו, ראש המועצה הדתית ועוד. הדוברים שהכירו את הרב, עמדו על מידותיו המופלאות של הרב,על צניעותו ומסירותו הרבה לכל יהודי ועל היותו תלמידו של מרן הרב קוק.