חברי קונגרס הרבנים למען השלום "פיקוח נפש" ערכו היום יום שני, סדרת מפגשים בכנסת עם חכי"ם מכל הסיעות, זאת על מנת להתריע על הסכנה הטמונה בשיחות האמורות להתקיים בועידת אנאפוליס שמטרתם הבלתי נמנעת היא מסירת שטחים לאויבים שסופה הוא מדינת טרור נוספת בשטחי ארץ ישראל.



יו"ר הקונגרס הרב יוסף גערליצקי אמר לחכי"ם כי עד היום הוכח בוודאות כי כל שטח שנמסר לפלסטינים הפך להיות מוקד להפגזות על ישובים יהודים מה שמראה את נכונות ההלכה המופיעה בשו"ע בהלכות שבת סימן שכ"ט שהאיסור על מסירת שטחים לנוכרים היא משום שמשם תהא הארץ נוחה ליכבש לפניהם.



הרב שלום גולד מהר נוף אמר שכבר עברו 14 שנה מאז נחתם ההסכם הראשון של אוסלו והפלסטינים לא עמדו אפילו לא בהסכם אחד, להיכן הגענו??



ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד) אמר לרבנים שכל השיחות המדיניות המתקיימות בימים אלו, הם פרי יוזמת אולמרט ובמטרה אחת בלבד, להסיט את דעת הציבור בישראל מהחקירות המתנהלות נגדו. הוא זה שהעלה את ירושלים על שולחן הדיונים ואפילו האמריקאים הופתעו, הם לא העלו בדעתם לדון על ירושלים.



ח"כ ריבלין אמר עוד, שהועידה תגרום למצב קשה כי הערבים ישלטו בסדר היום והאמריקאים יתמכו בהם כתוצאה מהאינטרסים שלהם בשדות הנפט. והוסיף כי אחת הבעיות הגדולות שלנו היא שישנם טיפשים ה'מקדשים' את המילה שלום אף שאין מאחוריה 'לא מיניה ולא מקצתיה' משלום אמיתי.



ח"כ הרב ניסים זאב מש"ס וח"כ בני אלון מהאיחוד הלאומי, המכהנים בועדת החוץ והביטחון, גילו לרבנים שבישיבת הועדה שהתקיימה לפני כמה ימים התריע מר יובל דיסקין ראש השב"כ, על כך שהממשלה הגיעה להסכם עם הרשות הפלסטינית על העברת שכם וג'נין לשליטה ביטחונית פלסטינית, שטחי A – שטח סטרילי מכוחות צה"ל. ברגע שזה יקרה אמר דיסקין לחברי הועדה, יהפכו הערים הללו למוקד הפגזה של רקטות לתוך מרכז הארץ, כולל ירושלים ותל אביב, היל"ת.



הרב אברהם שמואל לוין מזכיר הקונגרס אמר לח"כ הרב זאב שבהלכה מוצאים שבי"ז בתמוז ותשעה באב ימים בהם חרבה ירושלים ובית המקדש במידה והם חלים בשבת, דוחים את הצום לעומת זה צום עשרה בטבת על אף שלכאורה ביום זה רק התחיל המצור על ירושלים, במידה והיה חל בשבת, הייתה השבת נדחית מפניו, מכך למדים שהדבר הכי גרוע זו ההתחלה, ועל כן דווקא בימים אלו בהם עוסקים אפילו רק בדיבורים זה תחילת החורבן, וחשוב כעת לפעול.



ראשי הקונגרס דרשו והפצירו מהרב זאב ניסים לפעול בקרב סיעת ש"ס לפרוש מהממשלה על רקע ועידת אנאפוליס, מה שיגרום לקידוש שם שמים לדורי דורות.



הרב יוסף טולידאנו רבה של גבעת זאב הזכיר את שלושת המקומות שנרכשו ע"י האבות ואין עליו עוררים: ירושלים, מערת המכפלה ושכם, ולפלא שדווקא על שלושת מקומות אלו דנים על מסירתם לרוצחים.



הרב מאיר הורביץ רב קהילת בוסטון ובנו של האדמו"ר מבוסטון חבר מועצת גדולי התורה אמר ששתי המדינות בארה"ב טקסס וקליפורניה נכבשו מהמקסיקנים, ישנם הרבה מהגרים ואף אחד לא יעלה על דעתו לתת להם לשלוט על אף שהם הרוב, מדוע על ירושלים מוכנים לדון??



ח"כ פרופ' אריה אלדד וח"כ הרב יצחק לוי שאירחו את המפגש הודו לראשי הקונגרס על פעילותם. ח"כ אריה אלדד הוסיף ותיאר את המצב הקטסטרופאלי בו אנו נמצאים ואמר: אתם עיני העדה ועליכם מוטלת המשימה לעורר את כלל ישראל, והבטיח לעמוד לצידם של קונגרס הרבנים בכל עת.



הרב משה הבלין, רבה הראשי של קרית גת, אמר במפגש שהבעיה בדיבורים עם הפלסטינים שזה יוצר ציפיות שהופכות מהר מאוד למעשים, ולכן אפילו הדיבורים מזיקים.



הרב דוד דרוקמן בתשובה לשאלת העיתונאים מדוע העם אדיש לנוכח הקורה ענה, שזו הגלות המרה בה אנו נמצאים שראשי השלטון והתקשורת הצליחו להרדים את כל חלקי העם, עלינו להעיר את הציבור מהאדישות ולגרום לכך שתקום זעקה נגד מדיניות הממשלה.