ביהמ"ש המחוזי בירושלים החליט אתמול להכיר בתביעת רופאי ביה"ח "ביקור חולים", המיוצגים ע"י ההסתדרות הרפואית, לרכוש עבורם ביטוח מיוחד, בסך 4.5 מליון דולר, לתביעות אפשריות של חולים, בגין רשלנות רפואית בין השנים 1993-2003, עוד לפני תקופת הפירוק.



בהסתדרות זועמים על ההחלטה וחוששים כי הכספים לצורך הביטוח ישולמו מתוך 32 מליון הדולרים שעתיד לשלם המיליארד ארקדי גאידמק תמורת רכישת ביה"ח. כזכור, ההסתדרות ערכה לאחרונה הסדר עם כונס הנכסים הרשמי של ביה"ח ומשרד האוצר, לפיו רוב הכספים שיתקבלו ממכירת ביה"ח יועברו לתשלומי הפנסיה של העובדים והגמלאים. מדובר בכספי הפנסיה התקציבית שאבדו עם קריסתה של העמותה החרדית שניהלה בעבר את ביה"ח.



ביום רביעי הקרוב יתקיים בשעה 17:00 דיון בעניין בביהמ"ש המחוזי בירושלים. הגמלאים והעובדים ישתתפו, החל מהשעה 15:30, בהפגנה מול ביהמ"ש.



יו"ר אגף הפנסיה בהסתדרות, עו"ד דורית טנא-פרצי'ק, אמרה היום כי "מדבור בהחלטה לא סבירה. ביהמ"ש החליט בעצם לסכן את פת הלחם שנותרה לגמלאים לצורך מטרה שכלל לא ברור אם היא נחוצה. לא ברור איזה חולה בדיוק יגיש תביעה בגין רשלנות רפואית על שנים עברו. הרי אם היה כבר חולה כזה סביר להניח שהוא היה מגיש את התביעה מזמן. הייתי מצפה שאם כבר עושים ביטוח מסוג זה יגייסו כסף ממקורות אחרים ולא מהגמלאים והעובדים שזכאים לפנסיה שלמעשה נגזלה מהם".



טנא-פרצי'ק אף הוסיפה שדעתה מייצגת את כל הגורמים המעורבים בהסדר "ביקור חולים". "גם כונס הנכסים, גם משרד האוצר וגם ההסתדרות תמימי דעים שאם כבר מבטחים יש לגייס את הכסף ממקורות אחרים ולא מכספי הרכישה המיועדים לעובדים ולגמלאים". טנא-פרצ'יק הוסיפה כי בכוונת ההסתדרות לערער על החלטת ביהמ"ש לביהמ"ש העליון.



יו"ר ועד עובדי "ביקור חולים", רוני עמרם, אמרה היום כי "היה נדמה שהגענו למנוחה והנחלה לאחר מאבק מתיש של ארבע שנים והנה באים ורוצים לפגוע בנו". יו"ר ועד הפעולה של גמלאי ביה"ח, ירדנה ששון, הוסיפה כי "יש בקרבנו אנשים חולי סרטן, גמלאים בבתי אבות, שההסדר שהשיגה ההסתדרות הצליח להחזיר להם את החיוך לשפתיים. והנה בהחלטה אחת מצליח ביהמ"ש לגזול מהם שוב את כבשת הרש".