תביעה על רשלנות רפואית הוגשה נגד המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי בתל אביב (איכילוב) ומשרד הבריאות בשל אבחון שגוי של חולה שגרם למותה. התביעה הוגשה בבית משפט השלום בירושלים על ידי משרדו של עו"ד יאיר סקלסקי.



המנוחה, נשלחה לבית החולים על ידי רופא המשפחה לאחר שחלה החמרה במצבה. היא הופנתה לבדיקת C.T שבה התגלה חשד לגידול ממאיר בכיס המרה. למרות שמדובר היה בחשד בלבד לא נעשתה במנוחה שום בדיקה נוספת וההשערה התקבלה כעובדה.



בשיחה שקיים מתמחה בבית החולים עם בני המשפחה הוא המליץ להם שלא לבצע ניתוח להסרת כיס המרה מאחר ובשל גילה המתקדם הדבר עלול להביא למותה. בני המשפחה קיבלו את ההמלצה והמנוחה נשלחה לביתה ללא כל טיפול כדי "להמתין למותה".



כעבור שבועים חלה החמרה נוספת במצבה של הקשישה. היא הופנתה לחדר המיון במרכז סוראסקי ושם אבחן בה רופא כירורג דלקת חריפה של כיס המרה. המנוחה הובהלה לחדר ניתוח, שם נמצא שכיס המרה כבר התפוצץ וגרם לתהליך זיהומי סוער. היא לא התעוררה יותר מהניתוח ונפטרה בבית החולים כעבור למעלה מחודש ולאחר סבל רב.



בחוות דעת שכתב פרופ' איתמר קוט, מומחה לכירורגיה כללית ופרופסור חבר בבית החולים לרפואה באוניברסיטת תל אביב, ואשר צורפה לכתב התביעה, הוא קובע הנתונים הראשונים הצביעו מלכתחילה על כך שמדובר בתהליך דלקתי. תהליך זה חייב התערבות

כירורגית דחופה, התערבות שיכלה למנוע את ההתפתחות המסובכת שהתפתחה מאוחר יותר.



אם החולה הייתה מנותחת בשלבים הראשונים של מחלתה לא הייתה נקלעת למצב של ספסיס עם הכרעת מערכות ובהמשך מוות.