150 רבנים ביקרו בשדרות
150 רבנים ביקרו בשדרות

אתמול (ג) הגיעו לארץ כ-150 רבנים מ-32 מדינות, במסגרת 'כנס הרבנים העולמי' של המחלקה לשירותים רוחניים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית. הכנס העולמי השנתי של רבני ומנהיגי קהילות אורתודוקסיות בירושלים ובאשקלון, עומד בסימן 60 שנה למדינת ישראל והזדהות עם תושבי שדרות והדרום.

הרבנים נסעו דרומה, צפו על עזה, למדו ושמעו על ההתפתחויות הביטחוניות העדכניות ביותר, מפי רס"ן שמוליק ממודיעין פיקוד דרום. יש לציין כי רבני התפוצות, משמשים לעיתים רבות 'שגרירים' של מדינת ישראל במדינותיהם השונות. הרבנים נשאלים לעיתים תכופות על נושאי חדשות ואקטואליה בישראל על ידי חברי קהילותיהם ואף על ידי גורמים מדיניים רשמיים. 

שיאו של כנס הרבנים העולמי היה בעת ביקורם של הרבנים בשדרות. למרות המצב הבטחוני הקשה ששורר בעיר, התעקש ראש המחלקה לשירותים רוחניים בתפוצות, הרב יחיאל וסרמן להגיע היום לשדרות, "חשוב היה לנו להגיע לשדרות, כדי להזדהות עם התושבים ולתת להם את הרגשה שהעם היהודי בתפוצות וההסתדרות הציונית העולמית איתם".

הרבנים נדהמו מהבניינים הממוגנים בעיר, ובעיקר התרגשו לראות את בתי הספר ממוגני הירי. הרבנים ביקרו בישיבת ההסדר בשדרות והתפלאו לשמוע שזו ישיבת ההסדר הגדולה בארץ "הייתי חושב שישיבת ההסדר פה תהיה ריקה מתלמידים" אמר אחר הרבנים מצרפת, "פשוט מרגש אותי לראות כל כך הרבה בחורים צעירים הלומדים תורה למרות המצב הבטחוני הנוראי פה בשדרות. אפעל כדי שהציבור הצרפתי יידע את האמת".



בישיבת ההסדר נאם לפני הרבנים חבר הכנסת זבולון אורלב, "הפעולה הראשונה שכולנו נדרשים לה היא לגלות שותפות וסולידריות באופן שאחינו הגיבורים בשדרות יכירו וידעו כי כולנו איתם, כולנו נותנים להם חיזוק, כולנו מעודדים אותם וכולנו קוראים לממשלת ישראל - די למתקפות הטרור. את, ממשלת ישראל, מלאי את חובתך הבסיסית להגן על תושבי שדרות והאזור, ויש למדינת ישראל כל האפשרויות לעשות זאת. בין במתקפה יזומה על רצועת עזה ובין בהשלמת המיגון של האוכלוסייה האזרחית".



ביקור נוסף נרשם בתחנת המשטרה המקומית. הרבנים קיבלו סיור ב'מוזיאון הקסאמים', אוסף של כל הקסאמים אשר נפלו בשדרות בחודשים האחרונים. המראה היה קשה מנשוא עבור נשי חלק מהרבנים אשר היו על סף דמעות. נציג עיריית שדרות אף הציג בפני המשתתפים את הקסאמים שנפלו בשדרות אתמול.



הרב עמיחי שוהם, מרבני הקהילה היהודית בקופנהגן דנמרק אמר כי, "הביקור בשדרות עורר אצלינו המון מחשבות באשר לפעילות הקהילה היהודית בדנמרק. נדע עכשיו לשים יותר דגש מול חברי הקהילה היהודית בהסברה נכונה וריאלית על המתרחש בשדרות. אני שואב מפה כוחות עצומים להמשך תפקידי כרב בקהילת קופנהגן".