חבר הכנסת מיכאל איתן (הליכוד) עובר היום מהיישוב כוכב יאיר להתגורר בעיר שדרות לתקופה של שנה. "זהו צו מילואים שהוצאתי לעצמי", אמר ח"כ מיכאל איתן, והוסיף כי "מתוך תחושת הזדהות עם תושבי העיר, והקשיים שבפניהם הם ניצבים - הרגשתי שצריך לצקת תוכן ממשי בביטוי "העם עם שדרות"".



יחד עם זאת הביע מיכאל איתן הערכה לכל אלה שהגיעו לעיר לפניו, שבאו להזדהות עם שדרות והעבירו את מגוריהם לשם לפניו – והביע תקווה שרבים יבואו עוד בעתיד. כדאי שהטרור הפלשתיני יידע שעל כל אדם שעוזב את שדרות, יבואו שניים במקומו.



ח"כ מיכאל איתן עמד בראש צוות ההקמה של היישוב כוכב יאיר ליד קלקיליה והתגורר בו מאז איכלוסו בשנת 1986 ועד בוקרו של יום זה. איתן אמר עוד כי הניצחון על הטרור בשדרות והפסקת הירי על הריכוזים האזרחיים במדינת ישראל, יחזקו את כושר ההרתעה. ואילו אזלת יד של מדינת ישראל מול הפגיעות המתמשכות באוכלוסיה האזרחית בשדרות, עלולה לעודד הפגזות על יישובים נוספים כמו כוכב יאיר ויישובים נוספים בלב הארץ. "מי שרוצה שקט לעצמו – צריך להיאבק למען שקט לתושבי שדרות".



ח"כ מיכאל איתן ציין כי במהלך החודשים האחרונים הוא מקדם יוזמה בסיוע ממשלתי וציבורי, שבמסגרתה אפשר יהיה לבטא את התמיכה של חוגים רחבים בעם – בתושבי העיר שדרות בעת מצוקתם. מיכאל איתן מקווה כי ההזדהות והסיוע לתושבי שדרות ועוטף עזה עוד יתגברו; המצב הביטחוני ישתפר, והתושבים שנאלצו לעזוב – יחזרו להתגורר בביטחון, בשלווה ובשגשוג בשדרות.