מוחה. זבולון אורלב
מוחה. זבולון אורלב
יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב תקף בחריפות את החלטתו המחודשת של ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל, האלוף אלעזר שטרן, המונעת מבני ישיבות הסדר להתגייס ליחידות הצנחנים וגולני.



לדברי ח"כ אורלב, "החלטתו של שטרן נפסלה על-ידי שר הביטחון לשעבר ועל-ידי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת , שלפני חצי שנה התכנסה לדיון דחוף שדרשתי לקיים בנושא".



בישיבת הועדה הודיע שר הביטחון דאז, עמיר פרץ, כי הוא תומך בהמשך שילובם של בני ישיבות ההסדר בגולני ובצנחנים ואמר כי לדעתו יש להמשיך במסלולי הזימון והגיוס שהיו נהוגים קודם לכן. כשפנה אליו ח"כ אורלב כדי שיבהיר שוב את דבריו, אישר פרץ שאינו נותן תוקף להחלטתו של שטרן והיא אינה מאושרת. מאז לא נתקבלה כל החלטה אחרת והחלטתו של שטרן למעשה הוקפאה.



"שטרן לא יכול להשתמש בבני ישיבות ההסדר כבני ערובה לקידום האג'נדה האישית שלו", אמר ח"כ אורלב. "לא ניתן לעבור לסדר היום על החלטתו של ראש אמ"ש, אלעזר שטרן, לצפצף על החלטות הכנסת ועל החלטתו של שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, שלא שונתה עד עצם היום הזה. אני מתכוון להאבק בעמדתו של שטרן בכל הדרכים הציבוריות והפרלמנטריות ואאלץ אותו שלא להפר את החלטת הכנסת", הוסיף אורלב.